1.3.1. Dodawanie nowego towaru

Parent Previous Next

Do Centralnej Kartoteki Towarowej (CKT) można dodać nowy towar, który nie występuje w BLOZ. Pola na karcie towaru należy wypełniać, pamiętając o ważności dodawanych tu informacji. Mają one bowiem wpływ na klasyfikację leków podczas sprzedaży przez farmaceutów w aptekach.


Jak dodać nowy towar, który nie występuje w BLOZ?



1. Wybieramy opcję Zarządzanie kartotekami > Zarządzaj towarami > Nowy:


Rys. 1. Dodaj nowy towar


2. Pojawi się karta towaru w trybie edycji, którą należy uzupełnić danymi opisującymi nowy towar (Karta towaru):


Rys. 2. Nowa karta towaru

Pola, które są wymagane, aby zapisać towar, wyróżnione będą kolorem czerwonym: nazwa handlowa i nazwa – kartę towaru można zapisać tylko wtedy, gdy pola wymagane są uzupełnione. Pola: jedn. miary lek. jedn. miary apt., NZO, NZW i NWP są domyślnie uzupełnione, jednak można zmienić ich wartość.


3. W trakcie dodawania nowego towaru można dodać go do grupy asortymentowej. W tym celu należy z poziomu zakładki Kategoryzacja kliknąć w ikonę . Następnie wyświetlone zostanie okno z listą utworzonych wcześniej przez użytkownika grup towarowych. Aby przypisać towar do wybranej grupy/grup, należy zaznaczyć pola wyboru przy wybranych pozycjach i zapisać zamiany za pomocą przycisku ).


Rys. 3. Dopisywanie towaru do grupy


4. Po uzupełnieniu karty, należy wybrać Zapisz. Pojawi się okno z opcjami zapisu do wyboru:

  1. zapisz - nowy towar zostanie dodany do CKT i przesłany do CKT we wszystkich aptekach,
  2. do zatwierdzenia - nowy towar zostanie zapisany do zatwierdzenia (Zmiany do zatwierdzenia), zostanie dodany do CKT i przesłany do aptek dopiero po zatwierdzeniu,
  3. anuluj - towar nie zostanie zapisany.