1.3.3. Jak zablokować cały asortyment wybranego dostawcy (przykład)

Parent Previous Next

Poniżej opisany został zablokowania całego asortymentu wybranego dostawcy. Założenia:


Kolejność działań:

1. Wybieramy opcję Zarządzanie dostawami > Blokady zamawiania > Nowa.

2. W zakładce 1. Parametry należy uzupełnić nazwę blokady oraz określić dni tygodnia, w które ma obowiązywać. Opiekun blokady jest domyślnie uzupełniany (pole można edytować), opcjonalnie można dodać opis blokady. 

3. Następnie należy przejść do trzeciej zakładki, kliknąć Dodaj dostawcę, wyszukać odpowiednią pozycję z listy i kliknąć Zapisz.

4.  Po zapisaniu należy określić rodzaj blokady: przyjmowania na magazyn i zamawiania i kliknąć OK.


Rys. 1. Nałożenie blokady na cały asortyment wybranego dostawcy


5. W kolejnej zakładce należy kliknąć Wybierz punkt sprzedaży i zaznaczyć apteki, w których blokada zostanie nałożona oraz zdefiniować okres obowiązywania blokady.


UWAGA! Domyślną datą rozpoczęcia działania blokady jest bieżący dzień (pole można edytować), natomiast data zakończenia działania blokady nie jest uzupełniona – użytkownik może ją wprowadzić, lecz jeśli tego nie zrobi, to blokada będzie obowiązywała do momentu zakończenia jej działania przez użytkownika.  


* Dla każdego punktu sprzedaży, do którego blokada ma zostać wysłana, można określić indywidualny okres obowiązywania.


Rys. 2. Wskazanie aptek, w których blokada będzie obowiązywać


6. Podsumowanie wszystkich ustawień można zweryfikować w ostatniej zakładce.

7. Następnie należy kliknąć Zapisz i wyślij (w aptekach blokadę odbierze zainstalowana aplikacja dostępowa, Blokady w aptece).

8. Jeżeli w kolumnie status komunikacji pojawi się ikona - (wcześniej należy odświeżyć stronę), to proces publikacji można uznać za zakończony poprawnie.