Po wybraniu opcji Zarządzanie dostawami > Badanie niezaspokojonego popytu wyświetlone zostanie okno:

Rys. 1. Badanie niezaspokojonego popytu - Raporty
W zakładce Raporty można stworzyć zestawienia grupujące ilości niezrealizowanych sprzedaży według poszczególnych towarów. Istnieją dwa rodzaje raportów: Towary, których najczęściej brakowało oraz Towary, które były zbyt drogie. Aby wygenerować dane, należy w pierwszej kolejności wybrać rodzaj raportu, a następnie określić przedział czasowy, z jakiego chcemy uzyskać informacje. Po ustawieniu parametrów klikamy Generuj raport.
Raport Towary, których najczęściej brakowało zawiera dane:
- Nazwa towaru, numer CKT, kod BLOZ
- Liczba aptek, w których było zapytanie – liczba wszystkich aptek, w których pacjent chciał kupić określony towar
- Ilość zapytań – ilość wszystkich niezrealizowanych sprzedaży dla danego leku
- Sumaryczna ilość zamawiana – ilość niezrealizowanych sprzedaży dotyczących konkretnego towaru we wszystkich aptekach
- Orientacyjna cena towaru – przedział wartości cen detalicznych towaru w aptekach, w których było zapytanie pacjenta
Raport Towary, które były zbyt drogie zawiera dane:
- Nazwa towaru, numer CKT, kod BLOZ
- Liczba aptek, w których było zapytanie – liczba wszystkich aptek, w których pacjent chciał kupić określony towar
- Ilość zapytań – ilość wszystkich niezrealizowanych sprzedaży dla danego leku
- Sumaryczna ilość zamawiana – ilość niezrealizowanych sprzedaży dotyczących konkretnego towaru we wszystkich aptekach
- Cena detaliczna w aptece (od-do) – przedział wartości cen detalicznych towaru w aptekach, w których było zapytanie pacjenta
- Cena za jaką pacjent chciał kupić (od-do) – przedział wartości ceny, za jaką pacjent kupiłby lek
- Średni oczekiwany rabat – średnia procentowa wartość rabatu wynikającego z różnicy pomiędzy ceną detaliczną towaru w aptece a ceną za jaką pacjent chciałby kupić towar
- Maksymalny oczekiwany rabat – maksymalna procentowa wartość rabatu wynikającego z różnicy pomiędzy ceną detaliczną towaru w aptece a ceną za jaką pacjent chciałby kupić towar
Raporty można posortować rosnąco lub malejąco według wybranych pozycji. Każdą pozycję raportu można rozwinąć za pomocą znaku
, aby zobaczyć listę poszczególnych niezrealizowanych sprzedaży.