Funkcjonalność zarządzania przecenami centralnymi pozwala na wykonanie przeceny wszystkich dostaw wybranych lub wszystkich towarów w kartotekach lokalnych poprzez określenie ceny detalicznej lub zmianę ceny o wskazany procent (możliwość obniżenia lub podwyższenia ceny). Z poziomu KS-OmniPharm można utworzyć przecenę automatyczną lub ręczną:
- automatyczna - przecena zostaje wykonana bezobsługowo po stronie apteki, bez konieczności angażowania farmaceuty w proces zatwierdzania bufora (Przecena automatyczna),
- ręczna – przecena wymaga zatwierdzenia po stronie apteki, tworzony jest w aptece bufor przeceny, który farmaceuta może zatwierdzić lub odrzucić (Przecena ręczna).
- możliwe jest również wykonanie przeceny stanów magazynowych w aptekach wynikającej ze zmiany stawek VAT (Przecena VAT).
UWAGA!
Centralne procesy biznesowe wysłane do aptek z systemu KS-OmniPharm nie uwzględniają mnożników.
Należy zadbać o prawidłowe powiązania CKT z kartotekami lokalnymi w celu prawidłowego wykonania przeceny.
Funkcjonalność znajduje się w menu Polityka cenowa > Przeceny centralne:

Rys. 1. Przeceny centralne - okno główne
Akcje na przecenach centralnych
- Nowa – możliwość utworzenia nowej przeceny.
- Nowa na podstawie wybranej – utworzenie nowej przeceny na podstawie już istniejącej (skopiowanie).
- Opublikuj w punktach sprzedaży – wysłanie przeceny do punktów sprzedaży.
- Wyślij ponownie przecenę – ponowne wysłanie przeceny do punktów sprzedaży.
- Zmień konfigurację przeceny – za pomocą opcji można edytować wybraną przecenę (jeżeli nie jest zatwierdzona).
- Zatwierdź przecenę – po wybraniu przycisku przecena zostanie zatwierdzona i wysłana do wybranych punktów sprzedaży.
- Usuń niezatwierdzone – możliwość usunięcia wszystkich nieopublikowanych przecen. Przeceny można usuwać również pojedynczo, korzystając z menu podręcznego (rys. poniżej) – usunąć można tylko przeceny niewysłane do punktów sprzedaży.

Rys. 2. Menu podręczne, możliwość usunięcia pojedynczej nieopublikowanej przeceny
Lista przecen podzielona jest na kolumny:
- Nazwa przeceny – nazwa przeceny nadana przez użytkownika.
- Automatyczna – znak
informuje, że dana przecena została zapisana jako automatyczna. Brak znaku informuje, że dana przecena nie jest automatyczna (wymaga zatwierdzenia po stronie apteki).
- Obniżanie ceny poniżej zakupu – znak
informuje, że dana przecena ma być obniżana poniżej ceny zakupu; Brak znaku informuje, że przecena nie będzie obniżana poniżej ceny zakupu.
- Zatwierdzona – jeżeli przecena została zatwierdzona, to w kolumnie wyświetlony zostanie znak
.
- Data publikacji – data publikacji przeceny.
- Status w punktach sprzedaży –
– punkt sprzedaży potwierdził prawidłowe odebranie przeceny;
– oczekuje na potwierdzenie z punktu sprzedaży;
– oczekuje na wysłanie,
– wystąpiły błędy zgłoszone z punktów sprzedaży.
- Zastosowanie przeceny – w kolumnie widoczne jest procentowe zastosowanie przeceny w aptekach. Wartość w nawiasie prezentuje liczbę aptek, w których zrealizowano przecenę w stosunku do liczby aptek, do których przecena została wysłana, np. (1/8) – oznacza, że przecena została zrealizowana w jednej aptece, a wysłano ją do ośmiu.
Przeceny, które nie zostały poprawnie dostarczone do aptek (dotyczy przecen o statusach:
i
) można anulować za pomocą opcji Anuluj publikację dostępnej z poziomu menu podręcznego przy danej przecenie (rys. 3) lub z poziomu konkretnego punktu sprzedaży (rys. 4). Funkcja Anuluj publikację jest aktywna po upływie 7 dni od nieudanej publikacji przeceny.

Rys. 3. Menu podręczne, możliwość anulowania niedostarczonej przeceny

Rys. 4. Możliwość anulowania przeceny
Filtrowanie
Listę przecen można sortować za pomocą przycisku Pokaż filtry. Po wybraniu opcji wyświetlone zostaną dodatkowe opcje filtrowania:

Rys. 5. Opcja filtrowania
Opcje filtrowania dla kolumn:
- Kolumny: Automatyczna, Obniżenie poniżej ceny zakupu, Zatwierdzona można sortować według znaczników:
- Wszystkie – filtrowanie wyłączone.
- Tak – wyświetlone zostaną pozycje z włączoną daną opcją; wyróżnione znacznikiem
.
- Nie – wyświetlone zostaną pozycje, dla których dana opcja jest wyłączona.
- Data publikacji – aby przeszukać listę według daty publikacji, należy wybrać datę 'od' i 'do' – wyświetlone zostaną przeceny opublikowane w podanym zakresie dat.
- Status w punktach sprzedaży:
- wszystkie
- niewysłane
– niewysłany, oczekuje na wysłanie;
- oczekujący
– wysłany, oczekuje na potwierdzenie z punktów sprzedaży;
- sukces
– sukces, punkt sprzedaży potwierdził prawidłowe odebranie;
- błąd
– błąd, wystąpiły błędy zgłoszone z punktów sprzedaży.
Szczegóły każdej przeceny można rozwinąć za pomocą ikony
:

Rys. 6. Szczegóły wybranej przeceny
Szczegóły dotyczące przeceny zawierają się w dwóch zakładkach: Towary podlegające przecenie i Punkty sprzedaży. W zakładce Punkty sprzedaży znajduje się lista aptek, do których publikacja została wysłana. W tym miejscu można sprawdzić status publikacji w poszczególnych punktach sprzedaży oraz wysłać ponownie publikację, jeżeli jest taka potrzeba (opcja dostępna po kliknięciu w menu podręczne
). Każdy pozycję (aptekę) na liście można dodatkowo rozwinąć do poziomu szczegółów, klikając w ikonę
. Podgląd szczegółów publikacji w konkretnej aptece może być szczególnie przydatny w przypadku wystąpienia błędów zgłoszonych z aptek (co sygnalizowane jest ikoną
w kolumnie Status w punkcie sprzedaży), ponieważ z tego miejsca można sprawdzić dokładny opis nieprawidłowości, kierując kursor na ikonę błędu, np.:

Rys. 7. Szczegółowy opis statusu publikacji w punkcie sprzedaży
W tym miejscu można również sprawdzić status zastosowania przeceny (opis statusu jest widoczny po skierowaniu kursora na ikonę):
– status nieokreślony,
– prawidłowe odebranie przeceny,
– punkt sprzedaży potwierdził prawidłowe odebranie, ale odrzucił zlecenie.