Użytkownicy korzystający z platformy KS-OmniPharm One, dostarczającej rozwiązania takie jak CopyCloud oraz RepoCloud, mają możliwość monitorowania stanu wymienionych usług za pomocą funkcjonalności Monitoring usług KS-OmniPharm One. Z tego miejsca użytkownik ma bezpośredni dostęp do stanu usług w poszczególnych punktach sprzedaży oraz może być na bieżąco informowany (dzięki powiadomieniom) o ewentualnych aptekach wymagających uwagi. Powiadomienia widoczne są z poziomu systemu KS-OmniPharm po kliknięciu w ikonę
(rys. 1, wystarczy kliknąć w wybrane powiadomienie, aby przejść do danego miejsca w systemie). Użytkownik może również włączyć powiadomienia przeglądarkowe, wówczas komunikaty są wyświetlane z poziomu danej przeglądarki bez względu na to czy użytkownik jest zalogowany do systemu KS-OmniPharm (rys. 9, szczegóły).

Rys. 1. Powiadomienia informujące o punktach sprzedaży, w których działanie usług wymaga uwagi użytkownika
Monitoring usług KS-OmniPharm One jest dostępny z poziomu modułu Zarządzanie aptekami:

Rys. 2. Monitoring usług KS-OmniPharm One
UWAGA! Przed rozpoczęciem korzystania z funkcjonalności, należy zgłosić jej aktywację (szczegóły poniżej, w sekcji Dodatkowe informacje).
Z poziomu modułu domyślnie wyświetlane są punkty sprzedaży, w których działanie usługi wymaga uwagi użytkownika (dostęp do listy wymaga uprawnienia MONIT_LIST, Administracja systemu > Prawa):

Rys. 3. KS-OmniPharm One - monitoring
W kolumnach Stan CopyCloud i Stan RepoCloud można zweryfikować stan usług w konkretnych aptekach. Opis poszczególnych statusów widoczny jest po skierowaniu kursora na daną ikonę oraz po rozwinięciu danego punktu sprzedaży do poziomu szczegółów, np.:

Rys. 4. KS-OmniPharm One - monitoring, szczegóły dot. działania usługi CopyCloud w danej aptece
Opis statusów działania usługi CopyCloud:
– prawidłowy: usługa działa prawidłowo, kopia została wykonana w przeciągu ostatnich dwóch godzin w czasie działania apteki.
– ostrzeżenie: brak informacji o stanie usługi, apteka nie przesłała jeszcze ani jednej kopii bezpieczeństwa, brak możliwości stwierdzenia czy usługa działa prawidłowo z uwagi na brak danych.
– błąd: usługa zgłosiła błąd, kopia nie została wykonana w przeciągu ostatnich dwóch godzin w czasie pracy apteki lub nie została wykonana w danym dniu, lub (w przypadku braku harmonogramu) kopia została wykonana wcześniej niż 2 godziny temu.
– usługa nie została wykupiona.
Opis statusów działania usługi RepoCloud (status usługi jest określany na podstawie dwóch źródeł: aktualizatora oraz danych przekazywanych do chmury):
– prawidłowy: usługa działa prawidłowo.
– ostrzeżenie, status może pojawić się w sytuacjach:
- gdy usługa działa, lecz wysyłka dokumentów została wstrzymana lub zatrzymana przez użytkownika,
- gdy aktualizator apteczny nie odpowiada.
– błąd: aktualizator apteczny nie odpowiada, a dane nie zostały przekazane do chmury lub jedno źródło danych wskazuje na błędne działanie usługi, a drugie nie zwraca informacji o stanie usługi (informacje te są widoczne po rozwinięciu punktu sprzedaży do poziomu szczegółów), np.:

Rys. 5. Jedno źródło danych wskazuje na błąd a drugie nie przekazuje informacji o stanie usługi
Dodatkowe informacje:
- Przed rozpoczęciem korzystania z usługi, należy zgłosić jej aktywację z z poziomu systemu KS-OmniPharm (Administracja systemu > Zarządzanie aptekami i usługami w sieci > Aktywacja usług):

Rys. 6. Zgłoszenie aktywacji usługi "Monitoring działania usług KS-OmniPharm One"
- Po rozwinięciu apteki do poziomu szczegółów wyświetlane są trzy zakładki. W zakładkach CopyCloud i RepoCloud znajdują się informacje dotyczące stanu danej usługi w punkcie sprzedaży, w zakładce Informacje ogólne widoczne są dane dotyczące m.in. wersji aktualizatora, systemu KS-AOW. Jeżeli Ostatnia odpowiedź aktualizatora oznaczona jest kolorem czerwonym oraz ikoną
, oznacza to, że jest starsza niż pół godziny. Jeżeli wartości poszczególnych wersji oznaczone są kolorem czerwonym, oznacza to, że aktualna dana wersja jest niższa niż wymagana.

Rys. 7. Informacje ogólne dotyczące
- Po wejściu do modułu domyślnie wyświetlane są punkty sprzedaży, w których działanie danej usługi wymaga uwagi użytkownika. Oprócz tego możliwe jest filtrowanie listy za pomocą dostępnych filtrów:

Rys. 8. Dostępne opcje filtrowania
- Aby otrzymywać informacje o punktach sprzedaży wymagających uwagi, należy włączyć powiadomienia dla Monitoringu usług KS-OmniPharm One (szczegóły):

Rys. 9. Włączenie powiadomień na stronie KS-OmniPharm oraz powiadomień przeglądarkowych
- Więcej o działaniu usług CopyCloud i RepoCloud można przeczytać w instrukcjach, które są udostępnione z poziomu menu głównego systemu KS-AOW (zakładka O systemie):
- KS-OmniPharm One – RepoCloud – repozytorium dokumentów elektronicznych w chmurze
- KS-OmniPharm One – CopyCloud – kopia bazy danych w chmurze
- KS-OmniPharm One – CopyCloud – testowe odtwarzanie bazy danych.