Strona blokad zamawiania wyświetla się po wejściu do modułu Zarządzanie dostawami > Blokady zamawiania:
Rys. 1. Strona blokad zamawiania
UWAGA! Istnieje możliwość edycji aktywnej blokady zamawiania. Wystarczy kliknąć w menu podręczne przy wybranej blokadzie i wybrać Zmień konfigurację blokady (rys. 2). Po wybraniu opcji wyświetlony zostanie kreator, w którym można nanieść zmiany. Na koniec należy kliknąć Zapisz i wyślij, aby wprowadzone zmiany zostały wysłane do aptek. Po wykonaniu czynności numer wersji blokady zostanie zmieniony (rys. 3). Numer wersji danej blokady zostanie zmieniany po każdej zmianie konfiguracji. Poszczególne wersje tej samej blokady można porównać za pomocą opcji Porównaj (szczegóły w rozdziale "Jak porównać dwie wersje tej samej blokady").
Rys. 2. Możliwość edycji aktywnej blokady
Rys. 3. Po zmianie parametrów blokady zmianie uległ numer jej wersji
Lista blokad podzielona jest na kolumny:
Każdą blokadę na liście można rozwinąć do poziomu szczegółów za pomocą ikony :
Rys. 4. Rozwinięcie szczegółów
Szczegóły danej blokady podzielone są na cztery zakładki:
Rys. 5. Ponowne wysyłanie blokady
Rys. 6. Wersje danej blokady, kolorem podświetlona jest wersja rozwinięta do poziomu szczegółów
Akcje na blokadach:
Rys. 7. Wczytanie listy towarów do usunięcia z blokad zamawiania
Aby wczytać plik, należy wybrać Wybierz plik, a następnie Wybierz blokady. W kolejnym oknie użytkownik może wybrać dla których blokad ma zostać zastosowane usuwanie, np.:
Rys. 8. Wskazanie odpowiednich blokad
Po wyborze blokad i wybraniu Usuń towary z blokad dla wybranych blokad zostanie utworzona i opublikowana nowa wersja bez określonych towarów. Wyświetlone zostanie kolejne okno, w którym użytkownik po każdą blokadą będzie widział status wykonania (rys. poniżej), np. informujący o pomyślnym usunięciu towaru z blokady lub informacja dlaczego proces nie został wykonany np. edycja przez innego użytkownika. Należy zapoznać ze statusami i zdecydować o ewentualnej kontynuacji usuwania towarów (lecz tylko dla tych blokad, które nie zostały zaznaczone lub dla których usunięcie towarów nie zostało przeprowadzone).
Rys. 9. Statusy po wykonaniu procesu usuwania towarów z wskazanych blokad zamawiania
Usuwanie z pliku można również przeprowadzić dla jednej wybranej blokady. Wówczas należy skorzystać z menu podręcznego:
Rys. 10. Menu podręczne
Przy każdej blokadzie znajduje się menu podręczne, w którym udostępnione są wszystkie akcje dostępne dla danej blokady (rys. poniżej).
Rys. 11. Akcje dostępne z poziomu menu podręcznego
Z poziomu menu podręcznego można m.in. wyeksportować towary wchodzące w skład danej blokady do pliku CSV za pomocą opcji Eksport. Po wybraniu funkcji wyświetlone zostanie okno przedstawione na poniższym rysunku, w którym można określić czy w pliku mają zostać uwzględnione wszystkie apteki (opcja domyślnie zaznaczona), w których obowiązuje dana blokada, czy tylko wybrane (aby uwzględnić wybrane apteki, należy zaznaczyć pole Wybrane punkty > Wybierz > zaznaczyć pola wyboru przy odpowiednich aptekach i kliknąć Zapisz). Następnie wystarczy wybrać przycisk Eksport (rys. poniżej). Utworzony plik zawierać będzie następujące informacje: Kamsoft Id, Nazwa punktu sprzedaży, Towar Id, BLOZ, Nazwa handlowa, Nazwa blokady, Rodzaj blokady, Blokada obejmuje, Data początku i końca blokady.
Rys. 12. Okno wyświetlane po wybraniu opcji "Eksport" z poziomu menu podręcznego
Użytkownik może również wyeksportować do pliku CSV wszystkie towary centralnie zablokowane. W tym celu należy wybrać opcję Towary zablokowane (funkcja jest dostępna w górnej części okna modułu), a następnie Eksport CSV. W procesie eksportu uwzględniane są aktualne ustawienia filtrowania, dzięki czemu można np. wyeksportować do pliku towary zablokowane tylko w wybranych aptekach (szczegóły).