1.7.5. Kategorie pacjentów

Parent Previous Next

Istnieje możliwość grupowania pacjentów poprzez tworzenie kategorii pacjentów, do których można następnie kierować działania promocyjne.


Jak stworzyć kategorię pacjentów i skierować do niej akcję promocyjną?



1. Należy wybrać opcję Polityka cenowa > Strategie cenowe > Kategorie pacjentów.

2. Pojawi się okno z możliwością dodania nowych kategorii oraz edytowania lub usunięcia już istniejących:


Rys. 1. Kategorie pacjentów


3. Aby dodać nową kategorię, należy wybrać Dodaj. Wyświetlone zostanie okno, gdzie należy wpisać nazwę oraz (opcjonalnie) granice wiekowe – jeżeli kategoria ma być ograniczona wiekiem. Zmiany należy zapisać za pomocą przycisku Zapisz.


Rys. 2. Nowa kategoria pacjentów


4. Kategorię pacjentów można zastosować w strategii cenowej. W tym celu w kreatorze (Strategie cenowe > Nowa) w zakładce 2. Założenia należy wybrać Rodzaj założenia: kategoria pacjentów > wybierz:


Rys. 3. Użycie kategorii pacjentów w strategii cenowej


Następnie należy wskazać zdefiniowaną wcześniej kategorię, klikając Wybierz przy wybranej pozycji lub utworzyć nową (Akcje > Dodaj kategorię > po wybraniu opcji wyświetlone zostanie zaprezentowane na rys. 2, gdzie należy okreslić nazwę oraz przedział wiekowy dla definiowanej kategorii pacjentów).


Rys. 4. Okno umożliwiające wskazanie utworzonej wcześniej kategorii pacjenta lub zdefiniowanie nowej



5. Aby strategia cenowa z kategorią zadziałała w aptece, w trakcie sprzedaży należy ręcznie wybrać kategorię (za pomocą skrótu CTRL+G):


Rys. 6. Wybór kategorii pacjentów w aptece