Poniżej opisany został przykładowy scenariusz zarządzania aktualizacjami aptek, który ma następujące założenia:
- Zostaje udostępniona nowa wersja systemu KS-AOW, zawierająca interesujące dla nas zmiany i chcielibyśmy zaktualizować oprogramowanie we wszystkich aptekach.
- Przez okres testowy, będziemy sprawdzać w wybranych aptekach.
- Gdy nowa wersja działa zgodnie z naszymi oczekiwaniami, wtedy zlecamy aktualizację w pozostałych (wybranych) punktach.
- Następnie weryfikujemy proces, by rozwiązać ewentualne problemy czy to przez ponowienie próby aktualizacji, przesłanie instrukcji postępowania dla personelu lub polecenia usunięcia problemu na miejscu serwisowi.
Jak centralnie zarządzać aktualizacjami aptek?

1. Otwieramy menadżera aktualizacji i używając dogodnego dla nas filtru znajdujemy apteki wybrane dla testów, na przykład używając filtra grupy, dla grupy testowej, którą wcześniej stworzyliśmy w KS-OmniPharm.
2. W kolejnym kroku musimy zapewnić, że wszystkie wybrane apteki ustawione są w tryb automatycznej aktualizacji. Możemy to zrobić za jednym razem używając przycisku Harmonogram lub indywidualnie na każdej pozycji apteki.
3. W formularzu wybieramy odpowiednio Automatycznie i Codziennie i zapisujemy zmiany.
4. Następnie należy wybrać opcję Nr wersji, aby określić preferowaną wersję dla aptek. Należy zaznaczyć pole wyboru Wybrana wersja, a następnie na liście rozwijalnej wskazać numer wersji, która ma być zainstalowana.
5. Po okresie testowym i zaakceptowaniu tej wersji, zlecamy jej instalację w pozostałych aptekach w analogiczny sposób:
- Ustawiamy filtr tak, by lista zawierała wszystkie apteki, gdzie ma być podniesiona wersja, w tym celu dla pola Wersja aplikacji wybieramy starsza niż i wskazujemy numer nowej wersji.
Jeżeli wynik filtrowania zawiera apteki gdzie już jest pożądana wersja, nie stanowi to problemu - w przypadku zlecenia aktualizacji do wersji równej z zainstalowaną aktualizacja nie będzie przeprowadzana.
- Mając wyświetlone na liście wyniki filtru edytujemy konfigurację używając przycisku Nr wersji wybierając pole wyboru, jak poprzednio, Wybrana wersja i wpisując numer nowej wersji.
- Używając przycisku Harmonogram ustawiamy parametry na Automatycznie i Codziennie.
Po zatwierdzeniu edycji zlecona zostanie aktualizacja, a na liście pojawi się ikona zegarka oznaczająca, że nowy harmonogram został zapisany i oczekuje na przetworzenie.
6. Gdy żądanie aktualizacji zostanie przetworzone, ikona zegarka zniknie, a dostępny stanie się raport z procesu instalacji nowej wersji, pozwalając na odnalezienie aptek, w których instalacja się nie powiodła.