Jak dodać cennik z pliku CSV



1. Należy odpowiednio przygotować plik CSV. Wymagania odnośnie pliku widoczne są po skierowaniu kursora na ikonę oraz po kliknięciu na przycisk: 

 

Rys. 1. Wymagania odnośnie pliku CSV


Wymagania:

    • Każda kolumna musi zostać opisana nagłówkiem identyfikującym kolumny, np. Nazwa, Zatwierdzenie, CKT.
    • Wymagane kolumny:
      • Nazwa - w kolumnie należy podać nazwę cennika. 
      • Zatwierdzenie - w kolumnie należy wpisać wartość 1 lub 0: 
        • 1 – cennik zatwierdzony, 
        • 0 – cennik niezatwierdzony. 
      • CKT lub/i BLOZ lub/i EAN - należy wskazać co najmniej jeden identyfikator, według którego towar będzie wyszukiwany. W przypadku podania wszystkich identyfikatorów, będą one rozpatrywane w kolejności: CKT, BLOZ, EAN. 
      • Cena - w kolumnie należy wpisać cenę dla konkretnego towaru.
      • Aktualizacja – kolumna nie jest wymagana, dodanie jej umożliwia aktualizację cenników zatwierdzonych. W kolumnie należy wpisać wartość 1 lub 0 (aby aktualizacja cennika zatwierdzonego została pomyślnie wykonana, należy pamiętać, aby w kolumnie Zatwierdzenie wpisać wartość 1):
        • 1 – aktualizacja cennika,
        • 0 – pominięcie cennika w procesie aktualizacji. 

Zasady działania importu w przypadku, gdy do pliku CSV nie dodano kolumny Aktualizacja, a system odnalazł istniejące cenniki o tych samych nazwach:

       a. niezatwierdzonych - zawartość cennika zostanie zaktualizowana zawartością importowaną, użytkownik będzie mógł zatwierdzić cennik;

       b. zatwierdzonych - import nie zostanie wykonany, wyświetlony zostanie odpowiedni komunikat;

       c. użytych w strategii (zatwierdzonych) - import nie zostanie wykonany, wyświetlony zostanie odpowiedni komunikat;

       d. usuniętych - zaimportowany cennik zostanie dodany, użytkownik będzie mógł go zatwierdzić.  


Przykładowy plik:


Rys. 2. Przykładowy plik CSV


2. Aby wczytać gotowy plik, należy wybrać przycisk Import cenników

3. Z poziomu wyświetlonego okna należy wybrać przycisk Wybierz plik i wskazać przygotowany plik CSV. Jeżeli podczas importu cennika/cenników z pliku, ma zostać wykonana również aktualizacja (patrz: wyżej opisane wymagania dotyczące pliku, kolumna Aktualizacja) i użytkownik chce, aby podczas aktualizacji usunięte zostały pozycje, które nie występują w pliku CSV (w cennikach, które oznaczone zostały do aktualizacji), to należy zaznaczyć pole Podczas aktualizacji usuwaj pozycje niewystępujące w pliku CSV


Rys. 3. Wskazanie pliku CSV


4. Następnie należy kliknąć Importuj. W górnej części okna wyświetlony zostanie komunikat, informujący o rozpoczęciu procesu:


Rys. 4. Komunikat


UWAGA! Jeżeli podczas wczytywania towarów z danego cennika wystąpią błędy, to cennik nie zostanie zaimportowany, a użytkownik otrzyma powiadomienie oraz raport. 


Otrzymany raport należy pobrać (pobranie pliku jest możliwe do końca dnia następnego) i nanieść w nim poprawki przy pozycjach, dla których odnotowano błędy. Następnie należy ponownie zaimportować plik, bez konieczności usuwania kolumny z opisami błędów. 



Rys. 5. Możliwość pobrania raportu odrzuconych cenników


Rys. 6. Możliwość pobrania raportu z poziomu modułu "Powiadomienia"


Przykładowy raport: 


Rys. 7. Przykładowy raport