Aby skorzystać z funkcjonalności, należy przejść do modułu Zarządzanie aptekami i wybrać opcję: Sterowanie parametrami zamówień


Rys. 1. Sterowanie parametrami zamówień



W oknie znajduje się lista wcześniej utworzonych zestawów, podzielona na kolumny:

  • Nazwa – domyślna nazwa to: Zestaw + aktualna data i godzina
  • Data utworzenia – data utworzenia centralnego zestawu.
  • Data modyfikacji – data zmiany konfiguracji zestawu. 
  • Status publikacji – dostępne statusy:
    • – punkt sprzedaży potwierdził prawidłowe odebranie,
    • – oczekuje na potwierdzenie z punktu sprzedaży, 
    • – oczekuje na wysłanie,
    • – wystąpiły błędy zgłoszone z punktów sprzedaży. 
  • Status dezaktywacji – ikony w kolumnie informują czy dana publikacja została wyłączona w punktach sprzedaży:
    • – polecenie wyłączenia ustawień centralnych w aptekach zostało wykonane prawidłowo,
    • – polecenie wyłączenia ustawień centralnych zostało wysłane i oczekuje na potwierdzenie z punktów sprzedaży, 
    • – istnieją punkty sprzedaży, w których zestawienie jest aktywne, 
    • – wystąpiły błędy zgłoszone z punktów sprzedaży.


Każdą pozycję na liście można rozwinąć za pomocą znaku , aby sprawdzić do jakich punktów sprzedaży zestaw został wysłany oraz jaki jest status poszczególnych publikacji:


Rys. 2. Podgląd szczegółów



Akcje dostępne w oknie:

  • Nowy – utworzenie nowego zestawienia parametrów zamówień.
  • Nowy na podstawie – utworzenie nowego zestawienia na podstawie już istniejącego (skopiowanie).
  • Podgląd – podgląd wszystkich parametrów określonych w danej publikacji. 
  • Zmień konfigurację – możliwość edycji parametrów zamówienia (opcja jest dostępna tylko dla pozycji nieopublikowanych, status publikacji Oczekuje na wysłanie).
  • Opublikuj w punktach sprzedaży – wysłanie zaznaczonego zestawu parametrów zamówień do wybranych punktów sprzedaży.
  • Lista aktywnych publikacji – podgląd punktów sprzedaży, w których opublikowano parametry centralne. Z poziomu okna można wyłączyć centralne sterowanie w wybranych aptekach. W tym celu należy zaznaczyć pola wyboru przy wybranych pozycjach, a następnie kliknąć Dezaktywuj wybrane. Po dezaktywacji ustawienia w aptekach powracają do stanu sprzed rozpoczęcia centralnego sterowania. 


Rys. 3. Lista aktywnych publikacji



Filtrowanie



Listę utworzonych zestawów można przeszukiwać według statusów i punktów sprzedaży po wybraniu przycisku Pokaż filtry:


Rys. 4. Filtrowanie zestawień



Dodatkowo można sortować każdą kolumnę w oknie, klikając w nagłówek. 


Dezaktywacja



Zarządzający siecią może w dowolnym momencie wyłączyć aktywne ustawienia centralne w wybranych punktach sprzedaży. Aby to zrobić, można skorzystać z opcji Lista aktywnych publikacji (patrz: rys. 3). Dezaktywacja jest również możliwa z poziomu okna głównego modułu:

  • Przy każdym zestawie parametrów centralnych znajduje się menu podręczne , po kliknięciu w przycisk wyświetlone zostaną akcje, które można wykonać na danym zestawie. Opublikowany zestaw parametrów można wyłączyć (we wszystkich aptekach, do których został wysłany) za pomocą przycisku Dezaktywuj:


 

Rys. 5. Dezaktywacja zestawienia


  • Jeżeli użytkownik chce wyłączyć sterowanie centralne jedynie w wybranych punktach sprzedaży, to należy wykonać następujące czynności:

1. Należy rozwinąć zestaw (listy rozwijane), który ma zostać dezaktywowany w wybranej aptece.

2. Z listy publikacji, należy odszukać aptekę, w której ustawienia mają zostać wyłączone.

3. Przy wybranej pozycji należy kliknąć w menu podręczne i wybrać opcję Dezaktywuj


Rys. 6. Dezaktywacja zestawienia w wybranej aptece



Po wybraniu opcji wyświetlone zostanie okno:


Rys. 7. Potwierdzenie dezaktywacji


Aby kontynuować proces dezaktywacji, należy wybrać Tak. Przy aptece, do której wysłane zostało polecenie, pojawi się aktualna data i godzina w kolumnie Data dezaktywacji. W kolumnie Status dezaktywacji wyświetlona zostanie ikona , informująca o oczekiwaniu na potwierdzenie z punktu sprzedaży. Gdy status dezaktywacji zmieni się na (wcześniej należy odświeżyć stronę), oznacza to, że proces został zakończony prawidłowo, a ustawienia zostały wyłączone w aptece. 


Rys. 8. Wyłączenie ustawień w aptece


Po dezaktywacji ustawienia w aptece powracają do stanu sprzed rozpoczęcia centralnego sterowania.