Od ustawień w poniższym oknie zależy sposób działania blokad w aptekach (Zarządzanie aptekami > Weryfikacja odbiorcy PREMIUM > Ustawienia):

Rys. 1. Ustawienia kontroli sprzedaży
Znaczenie poszczególnych opcji:
- Okres ważności danych zweryfikowanego podmiotu – okres ważności weryfikacji dla danego podmiotu (od momentu potwierdzenia weryfikacji z poziomu centrali, szczegóły w rozdziale Jak potwierdzić weryfikację podmiotu?. Po upływie tego terminu podmiot będzie ponownie uznawany podczas sprzedaży za podmiot niezweryfikowany.
- Pierwszeństwo BLOZid z apteki – opcja dotyczy sytuacji, gdy BLOZ danego towaru na karcie lokalnej jest inny niż na powiązanej karcie centralnej. Gdy pole jest zaznaczone, priorytetowe znaczenie ma BLOZ z apteki.
- W przypadku podmiotu niezdefiniowanego zwracane jest ostrzeżenie (w przeciwnym razie odmowa) – gdy pole jest zaznaczone, to podczas próby sprzedaży na rzecz podmiotu niezdefiniowanego w centrali, wyświetlane jest ostrzeżenie zamiast blokady. Gdy pole jest odznaczone, kontynuacja sprzedaży zostanie zablokowana.
- Pozwól farmaceucie pominąć blokadę w przypadku odmowy – w przypadku negatywnej weryfikacji, wyświetlona zostanie odmowa, jednak farmaceuta będzie miał możliwość kontynuowania sprzedaży.
- Blokuj zmianę nabywcy w dniu kolejnym następującym po wystawieniu faktury – po zaznaczeniu opcji zamiana nabywcy będzie możliwa tylko w dniu wystawienia faktury.
Po prawej stronie okna można