Od ustawień w poniższym oknie zależy sposób działania blokad w aptekach (Zarządzanie aptekami > Weryfikacja odbiorcy PREMIUM > Ustawienia):


Rys. 1. Ustawienia kontroli sprzedaży


Znaczenie poszczególnych opcji:

  • Okres ważności danych zweryfikowanego podmiotu – okres ważności weryfikacji dla danego podmiotu (od momentu potwierdzenia weryfikacji z poziomu centrali, szczegóły w rozdziale Jak potwierdzić weryfikację podmiotu?. Po upływie tego terminu podmiot będzie ponownie uznawany podczas sprzedaży za podmiot niezweryfikowany. 
  • Pierwszeństwo BLOZid z apteki – opcja dotyczy sytuacji, gdy BLOZ danego towaru na karcie lokalnej jest inny niż na powiązanej karcie centralnej. Gdy pole jest zaznaczone, priorytetowe znaczenie ma BLOZ z apteki.
  • W przypadku podmiotu niezdefiniowanego zwracane jest ostrzeżenie (w przeciwnym razie odmowa) – gdy pole jest zaznaczone, to podczas próby sprzedaży na rzecz podmiotu niezdefiniowanego w centrali, wyświetlane jest ostrzeżenie zamiast blokady. Gdy pole jest odznaczone, kontynuacja sprzedaży zostanie zablokowana. 
  • Pozwól farmaceucie pominąć blokadę w przypadku odmowy – w przypadku negatywnej weryfikacji, wyświetlona zostanie odmowa, jednak farmaceuta będzie miał możliwość kontynuowania sprzedaży. 
  • Blokuj zmianę nabywcy w dniu kolejnym następującym po wystawieniu faktury – po zaznaczeniu opcji zamiana nabywcy będzie możliwa tylko w dniu wystawienia faktury. 


Po prawej stronie okna można wskazać użytkowników systemu KS-OmniPharm, którzy będą otrzymywać powiadomienia dotyczące niezdefiniowanych podmiotów. W tym celu należy skorzystać z przycisku Dodaj