Jeżeli użytkownik utraci chwilowo dostęp do aplikacji Google Authenticator lub Microsoft Authenticator, to istnieje możliwość potwierdzenia drugiego kroku weryfikacji za pomocą kodu jednorazowego. Kody jednorazowe należy wcześniej wygenerować, skopiować i przechowywać w bezpiecznym miejscu (czynność należy przeprowadzić najlepiej od razu po włączeniu weryfikacji dwuetapowej).  

Aby wygenerować kody, należy przejść do modułu Administracja systemu > Weryfikacja dwuetapowa. Następnie należy wybrać Pokaż dane konfiguracyjne > Wygeneruj nowe kody jednorazowe:


Rys. 1. Wygenerowanie kodów jednorazowych


System wygeneruje 20 kodów, każdy z nich może zostać użyty tylko raz. Po wykorzystaniu wszystkich kodów, można wygenerować kolejne. Utworzone kody należy skopiować (rys. poniżej) i zapisać w bezpiecznym miejscu.


Rys. 2. Skopiowanie kodów jednorazowych



Jak logować się za pomocą kodów jednorazowych?


W oknie logowania KS-OmniPharm należy wybrać opcję Użyj kodu jednorazowego: 


Rys. 3. Logowanie za pomocą kodu jednorazowego


W kolejno wyświetlonym oknie należy wpisać kod i kliknąć Zaloguj:


Rys. 4. Logowanie za pomocą kodu jednorazowego


Jeżeli użytkownik nie ma dostępu do kodów jednorazowych, to administrator może wyłączyć weryfikację dwuetapową na koncie danego danego użytkownika (Administracja systemu > Użytkownicy > Ustawienia MFA > Stan weryfikacji dwuetapowej: wyłączona).