8.3. Czasowa utrata dostępu do aplikacji Authenticator

Parent Previous Next

Jeżeli użytkownik utraci chwilowo dostęp do aplikacji Google Authenticator lub Microsoft Authenticator, to istnieje możliwość potwierdzenia drugiego kroku weryfikacji za pomocą kodu jednorazowego. Kody jednorazowe należy wcześniej wygenerować, skopiować i przechowywać w bezpiecznym miejscu (czynność należy przeprowadzić najlepiej od razu po włączeniu weryfikacji dwuetapowej).  

Aby wygenerować kody, należy przejść do modułu Administracja systemu > Weryfikacja dwuetapowa. Następnie należy wybrać Pokaż dane konfiguracyjne > Wygeneruj nowe kody jednorazowe:


Rys. 1. Wygenerowanie kodów jednorazowych


System wygeneruje 20 kodów, każdy z nich może zostać użyty tylko raz. Po wykorzystaniu wszystkich kodów, można wygenerować kolejne. Utworzone kody należy skopiować (rys. poniżej) i zapisać w bezpiecznym miejscu.


Rys. 2. Skopiowanie kodów jednorazowych



Jak logować się za pomocą kodów jednorazowych?


W oknie logowania KS-OmniPharm należy wybrać opcję Użyj kodu jednorazowego:


Rys. 3. Logowanie za pomocą kodu jednorazowego


W kolejno wyświetlonym oknie należy wpisać kod i kliknąć Zaloguj:


Rys. 4. Logowanie za pomocą kodu jednorazowego


Jeżeli użytkownik nie ma dostępu do kodów jednorazowych, to administrator może wyłączyć weryfikację dwuetapową na koncie danego danego użytkownika (Administracja systemu > Użytkownicy > Ustawienia MFA > Stan weryfikacji dwuetapowej: wyłączona).