Analityka Podstawowa pozwala na przeglądanie i wizualizację wybranych danych z wykorzystaniem dodatku Analizy BI do Microsoft Excel na różnych poziomach agregacji w obszarach analitycznych, których dostarcza system KS-OmniPharm.


 Rys. 1. Dodatek Analizy BI


Charakterystyka funkcjonalności:

  • główną funkcją dodatku jest dostarczenie danych dotyczących funkcjonowania sieci aptecznej,
  • predefiniowane szablony raportów,
  • możliwość zapisywania raportów na serwerze, co zwiększa bezpieczeństwo raportów zarówno w kontekście wymaganej autentykacji i przechowywania,
  • prosta i wygodna obsługa dodatku, która odbywa się za pośrednictwem dodatkowej zakładki na wstążce programu Excel; korzystanie z wbudowanych funkcji Microsoft Excel ułatwia przeprowadzanie złożonych analiz.


W celu instalacji dodatku KS-Omnipharm Analizy BI do Microsoft Excel należy pobrać i otworzyć poniższy plik:


UWAGA! Przy próbie pobrania i uruchomienia pliku setup.exe użytkownik może być proszony o potwierdzenie uruchomienia programu. Prosimy o wybranie opcji Uruchom


Wymagania dla dodatku do Microsoft Excel: 

1. Połączenie z Internetem – wymagane ustawienia: Dodanie witryny http://www.ks-omnipharm.pl do zaufanych (czynność można wykonać z poziomu Panelu sterowania: Opcje internetowe > zakładka Zabezpieczenia > strefa Zaufane witryny > Witryny > w pole tekstowe należy wpisać https://www.ks-omnipharm.pl/ > przycisk Dodaj > przycisk Zamknij.) 

2. Excel 2010 lub nowszy – zalecane jest zainstalowanie pełnej wersji Excel (dodatki COM nie są wspierane przez Excel zainstalowany ze sklepu Windows). Wymagane ustawienia: Odpowiednie ustawienia Centrum zaufania w Excelu: Plik > Opcje > Centrum zaufania > Ustawienia Centrum zaufania... > Zawartość zewnętrzna> Zaznaczone opcje: 

  • Monituj użytkownika o połączenia danych,
  • Monituj użytkownika o automatyczną aktualizację łączy skoroszytu.

3. Certyfikat umożliwiający korzystanie z systemu KS-OmniPharm.