Listę reklamacji można przeszukiwać za pomocą opcji filtrowania dostępnych pod przyciskiem Pokaż filtry:

  • Filtrowanie według statusów – możliwość wyszukiwania pozycji o określonym statusie:


Rys. 1. Filtrowanie według statusów


Wystarczy kliknąć na dany status, aby według niego przefiltrować listę reklamacji (o aktywności filtra świadczy wyróżnienie ikony danego statusu szarym tłem). Przykładowo: aby wyświetlić reklamacje odrzucone w aptekach, należy wyświetlić opcje filtrowania, klikając Pokaż filtry, a następnie kliknąć na ikonę opisaną jako: Z błędnymi pozycjami. Po wykonaniu czynności ikona zostanie wyróżniona szarym tłem, a lista wyników w oknie automatycznie odświeżona (rys. 2). Podczas filtrowania należy zwrócić uwagę na uwzględniany zakres dat (domyślne ustawienie to ostatnie 30 dni). 


Rys. 2. Odfiltrowanie pozycji odrzuconych po stronie apteki


Każdą pozycję na liście można rozwinąć do poziomu szczegółów oraz sprawdzić status realizacji reklamacji dla danego towaru na fakturze. Na ikonę statusu można skierować kursor, dzięki czemu wyświetlony zostanie dodatkowy opis, np.:


Rys. 3. Rozwinięcie reklamacji do poziomu szczegółów - przykłady


  • Filtrowanie według kolumn – możliwość wyszukiwania reklamacji według kolumn: Id, Apteka, Dostawca, Nr faktury oraz Typ:


Rys. 4. Filtrowanie według kolumn


Przykładowo: aby wyświetlić reklamacje utworzone i wysłane do dostawców z poziomu aptek, należy wybrać przycisk Pokaż filtry, a następnie kliknąć w pole edycyjne wyświetlone pod nagłówkiem kolumny Typ i wskazać z rozwijanej listy opcję Apteczna. Po wykonaniu czynności lista wyników zostanie automatycznie odświeżona (Rys. 5).  

Rys. 5. Ustawienie filtra "Apteczna" oraz lista wyników po zastosowaniu filtra


  • Filtrowanie według okresu analizy – możliwość wyszukiwania reklamacji utworzonych w wybranym okresie (ustawienie domyślne to 30 dni). Aby zmienić ustawienia filtra, należy kliknąć w pole Ostatnie 30 dni i wskazać jedną z opcji:
    • Ostatnie 7 dni – w oknie zostaną wyświetlone reklamacje utworzone w ciągu ostatnich 7 dni.
    • Ostatnie 30 (ustawienie domyślne) – w oknie zostaną wyświetlone reklamacje utworzone w ciągu ostatnich 30 dni. 
    • Poprzedni miesiąc – w oknie wyświetlone zostaną reklamacje utworzone w poprzednim miesiącu.
    • Bieżący miesiąc – w oknie wyświetlone zostaną reklamacje utworzone w bieżącym miesiącu.
    • Bieżący kwartał – w oknie wyświetlone zostaną reklamacje utworzone w bieżącym kwartale.
    • Dowolny zakres dat – możliwość wskazania dowolnego zakresu dat. Po wybraniu opcji pożądaną datę można wskazać w kalendarzu lub wpisać za pomocą klawiatury po kliknięciu w pole edycyjne "od" oraz "do" (Rys. 7).


Rys. 6. Wybór okresu analizy


Ustawione opcje filtrowania można usunąć za pomocą przycisku Wyczyść filtry: (wyjątkiem jest filtr wskazujący uwzględniany zakres dat).