Tabele rabatowo marżowe pozwalają określić, jaki procent marży będzie obowiązywał w danym przedziale rabatowym dla określonej grupy towarów. Dzięki takiemu rozwiązaniu wycena towarów może być lepiej dopasowana do polityki wyceny przyjętej w sieci.
Jak łatwo dodać nową tabelę rabatowo marżową?
1. Polityka cenowa > Strategie marżowe > Zarządzaj tabelami rabatowo marżowymi:
Rys. 1. Tabele rabatowo-marżowe
2. Aby dodać nową tabelę marżową, należy wybrać opcję Nowa tabela rabatowo-marżowa:
Rys. 2. Nowa tabela
3. W oknie definiowania nowej tabeli zaokrągleń konieczne jest określenie nazwy tworzonej tabeli, np. TABELA 1:
Rys. 3. Dodanie nowej tabeli
4. Następnie należy kliknąć opcję Dodaj przedział, określić przedział rabatu 'od' i 'do' oraz wysokość marży procentowej:
Rys. 4. Dodawanie przedziału rabatowo marżowego
Aby zapisać wprowadzone parametry, należy wybrać przycisk .
Nowy przydział można dodać za pomocą przycisku Dodaj przedział. Aby edytować parametry przedziału, należy na niego kliknąć. Aby usunąć wybraną pozycję, należy ją zaznaczyć, a następnie wybrać Usuń przedział.
Użytkownik może utworzyć dowolną ilość przedziałów w tabeli.
Rys. 5. Przedziały rabatowo-marżowe
5. Po utworzeniu pożądanej liczby przedziałów, należy zapisać tabelę poprzez kliknięcie Zapisz. Jeżeli między przedziałami znajdują się luki, wyświetlony zostanie komunikat:
Rys. 6 Komunikat: luki w zakresach
Aby zapisać tabelę z lukami, należy wybrać Tak. Aby uzupełnić przerwy w zakresach rabatowych, należy wybrać Nie i wypełnić luki dodając nowe przedziały (za pomocą przycisku Dodaj przedział).
Akcje na tabelach marżowych
Dostępne są następujące akcje na tabelach rabatowo marżowych:
Istnieje możliwość przeszukania listy tabel według nazwy za pomocą przycisku Szukaj.