10.4. Dodanie nowej reklamacji (przykład)

Parent Previous Next

Poniżej przedstawiony został przykład utworzenia nowej reklamacji w systemie KS-OmniPharm z poziomu modułu Zarządzanie reklamacjami.


UWAGA! Przed przystąpieniem do pracy z reklamacjami w systemie KS-OmniPharm należy upewnić się, że spełnione zostały wymagania oraz skonfigurować ustawienia dotyczące zwrotów (Ustawienia).


Przykład utworzenia nowej reklamacji




1. Aby dodać nową reklamację, należy wybrać przycisk Nowa z poziomu okna głównego modułu:


Rys. 1. Dodanie nowej reklamacji


2. Następnie wyświetlone zostanie okno z listą towarów, gdzie można (opcjonalnie) wskazać reklamowany towar. Jeżeli użytkownik chce pominąć ten krok, należy kliknąć Pomiń i przejść do kroku 3 (wówczas po wskazaniu punktu sprzedaży wyświetlone zostaną wszystkie faktury z danego okresu analizy), np.:



Rys. 2. Dodanie nowej reklamacji


UWAGA! Wskazanie reklamowanego towaru w powyższym oknie, ogranicza listę kolejno wyświetlanych faktur tylko do tych pozycji, na których znajduje się wybrany towar.  


3. W kolejnym kroku należy wskazać aptekę (klikając przycisk Wybierz), w której przyjęto fakturę, na podstawie której utworzona zostanie reklamacja, np.:


Rys. 3. Wskazanie punktu sprzedaży


W oknie warto zwrócić uwagę na kolumnę Status, gdzie sygnalizowana jest np. nieaktualna wersja klienta w danej aptece lub nieaktualna wersja programu KS-AOW, np.:


Rys. 4. Ostrzeżenie


4. Następnie wyświetlony zostanie kreator reklamacji. Należy wyszukać na liście odpowiednią fakturę (faktury od dostawców własnych nie są widoczne na liście faktur). Domyślnie wyświetlona jest lista faktur z ostatnich 30 dni, jednak użytkownik może zmienić zakres dat, klikając w pole Ostatnie 30 dni i wskazując wybraną pozycję z listy (rys. poniżej).


UWAGA! Jeżeli w punkcie 2 wskazanym w instrukcji użytkownik wybrał reklamowany towar, to na liście faktur znajdą się tylko te dokumenty, na których znajduje się dana pozycja.


Rys. 5. Możliwość zmiany okresu, z którego wyświetlane są faktury zakupu


Odpowiednią fakturę można wyszukać za pomocą pola edycyjnego Szukaj, wpisując numer faktury lub fragment numeru (po uzupełnieniu pola lista wyników zostanie automatycznie przefiltrowana), np.:


Rys. 6. Wyszukiwanie faktury za pomocą pola edycyjnego "Szukaj"


5. Po odnalezieniu właściwej pozycji, należy ją wskazać klikając w ikonę , np.:


Rys. 7. Wskazanie faktury


Po wykonaniu czynności wyświetlona zostanie lista towarów znajdujących się na danej fakturze. Jeżeli wcześniej użytkownik wskazał reklamowany towar (punkt 2), to ta pozycja zostanie automatycznie podświetlona w oknie, np.:


Rys. 8. Towar wskazany w kroku 2. został automatycznie podświetlony na fakturze


6. Należy uzupełnić przy reklamowanym towarze następujące pola:


Rys. 9. Wskazanie przyczyny reklamacji



Rys. 10. Wskazanie oczekiwanego sposobu rozpatrzenia przez dostawcę



Rys. 11. Po wprowadzeniu ilości reklamowanej system automatycznie uzupełnić wartość reklamowanego towaru (kolumna "Wartość")


7. W ten sposób należy uzupełnić pola przy wszystkich pozycjach z faktury wskazanych do reklamacji.

8. Po wykonaniu czynności, należy kliknąć Zatwierdź, np.:


Rys. 12. Zatwierdzenie zmian


9. Wskazane przez użytkownika pozycje zostaną dodane do kreatora reklamacji. W polu Łącznie wyświetlone zostanie podsumowanie wartości (według ceny zakupu) towarów reklamowanych, np.:


Rys. 13. Wskazane pozycje zostały dodane do kreatora


Jeżeli użytkownik będzie chciał zrezygnować z reklamowania wybranego towaru, wystarczy, że zaznaczy pole wyboru przy danej pozycji, a następnie kliknie Usuń zaznaczone (rys. poniżej). Aby usunąć wszystkie wskazane pozycje z danej faktury, należy zaznaczyć pole wyboru przy numerze faktury, a następnie kliknąć Usuń zaznaczone.


Rys. 14. Usunięcie towaru z listy pozycji reklamowanych (przykład)


10. Na tym etapie można zakończyć tworzenie reklamacji (punkt 15) lub wskazać kolejne towary (punkty 11-14).

11. Aby wskazać kolejny towar do reklamacji, należy usunąć filtr towaru (jeżeli wcześniej został wprowadzony) i kliknąć Wybierz (rys. 16).


Rys. 15. Usunięcie filtra w celu wskazania kolejnego towaru do reklamacji


Rys. 16. Wskazanie kolejnego reklamowanego towaru


12. Następnie należy wskazać towar, który ma zostać zareklamowany (patrz: punkt 2).

13. W kolejnym kroku należy wybrać odpowiednią fakturę, wypełnić informacje dotyczące m.in. przyczyny reklamacji (punkt 6) i zatwierdzić zmiany (rys. 12). W ten sposób można dodać kolejne pozycje.

14. W przypadku wskazania do reklamacji towarów z kilku faktur, w dolnej części kreatora wyświetlona zostanie łączna wartość reklamowanych towarów, natomiast faktury reklamowane zostaną podświetlone kolorem jasnoniebieskim, np.:


Rys. 17. Łączna wartość towarów reklamowanych


Aby wyświetlić w kreatorze tylko faktury reklamowane należy zaznaczyć pole wyboru: Tylko reklamowane, np.:


Rys. 18. Możliwość wyświetlenia tylko reklamowanych dokumentów w kreatorze


15. Utworzoną reklamację można wysłać do aptek, zapisać bez publikacji w aptekach lub anulować (wówczas zmiany nie zostaną zapisane) za pomocą przycisków dostępnych w górnej części kreatora:


Rys. 19. Opcje umożliwiające opublikowanie, zapisanie i zakończenie tworzenia reklamacji bez zapisu


Dostępne opcje: