10.5. Monitorowanie reklamacji

Parent Previous Next

Zarządzający siecią może na bieżąco śledzić etapy realizacji reklamacji w całej sieci. Poniżej przedstawione zostały dodatkowe podpowiedzi, które mogą wspomóc użytkownika podczas pracy z reklamacjami:




Rys. 1. Widok statusów poszczególnych reklamacji


Aby sprawdzić co oznacza dany status, wystarczy skierować kursor na ikonę, np.:


Rys. 2. Status reklamacji – zlecenie reklamacji zostało przesłane do punktu sprzedaży


Dla reklamacji Zleconych i Anulowanych wyświetlany jest dodatkowo status komunikacji, czyli informacja czy dane polecenie zostało prawidłowo wykonane, np.:


Rys. 3. Status komunikacji – komunikat oczekuje na odebranie przez aptekę



Rys. 4. Ikona sygnalizuje, że warto zwrócić szczególną uwagę na daną reklamację


Przykład 1:

Na powyższym rysunku widać informację, że apteka zmieniła ilość towaru reklamowanego. Aby zobaczyć szczegóły zmian wprowadzonych w aptece, wystarczy kliknąć . W kolumnie il. zlecona widoczna jest reklamowana ilość towaru wprowadzona z poziomu centrali, natomiast w kolumnie il. zrealizowana można sprawdzić ilość zatwierdzoną przez aptekę:


Rys. 5. Podgląd zmian naniesionych w aptece (zmiana ilości reklamowanej przez farmaceutę)


Przykład 2:

Na powyższym rysunku widać informację, że pojawiły się niezgodności przy rozpatrzeniu reklamacji. Niezgodności mogą oznaczać, że np. dostawca nie uznał reklamacji dla wszystkich towarów lub zmienił sposób jej rozpatrzenia.


Rys. 6. Ostrzeżenie - wystąpiły niezgodności przy rozpatrzeniu reklamacji


Aby sprawdzić szczegóły niezgodności, należy kliknąć w ikonę . Przykłady:


Rys. 7. Dostawca rozpatrzył mniejszą ilość niż zlecono w reklamacji


Dodatkowo po skierowaniu kursora na ikonę w kolumnie Szczegóły można sprawdzić szczegóły reklamacji: przyczynę reklamacji, sugerowany sposób rozpatrzenia oraz faktyczny sposób rozpatrzenia reklamacji przez dostawcę, np.:

Rys. 8. Po skierowaniu kursora na ikonę "i" można sprawdzić szczegóły dotyczące sposobu rozpatrzenia reklamacji



Rys. 9. Dostawca zmienił sposób rozpatrzenia reklamacji



Rys. 10. Dostawca odrzucił reklamację



Rys. 11. Uwagi dodatkowe od dostawcy