11.6.2. Opis kolumn w zamówieniu

Parent Previous Next

UWAGA! Podczas pracy z zamówieniami warto zwrócić uwagę na dodatkowe opisy poszczególnych kolumn, które oznaczane są ikoną . Wystarczy skierować kursor na ikonę, a wyświetlony zostanie opis np.:


Rys. 1. Dodatkowy opis kolumny widoczny po skierowaniu kursora na ikonę "i"


W kolumnach oznaczonych czerwonym trójkątem znajdują się dodatkowe opcje sortowania, np.:


Rys. 2. Możliwość sortowania kolumn według dodatkowych opcji (wystarczy kliknąć prawym przyciskiem myszy w nagłówek kolumny oznaczony czerwonym trójkątem)


Dwie pierwsze funkcje pozwalają na sortowanie pozycji zamówienia rosnąco/malejąco według nazwy towaru. Kolejne służą do sortowania według znacznika Suplement diety, Kontrakt i Kontrakt zagrożony. Przykładowe zastosowanie: efektem wybrania opcji Suplement diety h jest wyświetlenie na początku listy tych pozycji zamówienia, które nie zostały oznaczone jako suplement diety. Wybranie opcji Suplement diety i ma działanie odwrotne, tzn. na początku listy wyświetlane są pozycje ze znacznikiem (jeżeli takie znajdują się w zamówieniu).


Kolumny znajdujące się w zamówieniu:


Rys. 4. Towar zalega w punkcie sprzedaży (kolor czerwony), w "dymku" wyświetlona jest informacja o dostawach towaru



Rys. 5. Podsumowanie wartości ex-factory nie jest kompletne, w zamówieniu znajdują się pozycje z dodatnią ilością do zakupu bez określonej ceny ex-factory



Rys. 6. Ręczne uzupełnianie upustu producenta


Rys. 7. Przypisanie upustu producenta do wszystkich towarów w propozycji zamówienia



UWAGA! Upusty są doliczane do cen z ofert, ale tylko wówczas, gdy dana oferta jest ofertą ogólną (nie zawiera zdefiniowanego rabatu dla apteki). W przypadku ofert indywidualnych (zawierających rabat dla apteki) dodatkowe rabaty nie są naliczane podczas generowania zamówienia. Aktualnie oferty utworzone ręcznie lub z pliku CSV są uwzględniane w systemie KS-OmniPharm jako oferty indywidualne. W przypadku ofert pobieranych z EWD hurtownia wskazuje na dokumencie czy dana oferta jest indywidualna czy ogólna.


Rys. 8. Kolumna "Cena zakupu", informacje


Aby sprawdzić ceny zakupu w poszczególnych aptekach, należy rozwinąć pozycję za pomocą przycisku , np.:


Rys. 9. Ceny zakupu widoczne po rozwinięciu towaru



Rys. 10. Wyświetlenie średnich cen zakupu danego towaru


Po wybraniu opcji wyświetlone zostanie okno Średnie ceny w województwach (przykład):


Rys. 11. Przykładowe średnie ceny w województwach dla danego towaru


Aby zamknąć powyższe okno, wystarczy na nie kliknąć. Po wykonaniu czynności cena zakupu danego towaru może zostać wyróżniona kolorystycznie:


Rys. 12. Cena zakupu została podświetlona kolorem czerwonym, ponieważ jest wyższa od średniej ceny w kraju



Rys. 13. Dodatkowy opis widoczny po skierowaniu kursora na ikonę "i"



Rys. 14. Ilości do zakupu w rozbiciu na poszczególne apteki


Aby edytować wyliczoną ilość do zakupu dla danej apteki, wystarczy na nią kliknąć i wprowadzić nową wartość w wyświetlone pole (w dodatkowym oknie przedstawiony zostanie sposób wyliczenia ilości do zamówienia dla danego towaru):


Rys. 15. Możliwość edycji ilości do zakupu


UWAGA! Ujemna ilość do zakupu oznacza, że towaru jest za dużo i warto rozważyć wykonanie akcji biznesowej np. sprzedaży wiązanej, strategii cenowej, przesunięcia MM itp.


Rys. 16. Przykład wykrycia trendu sprzedaży dla danego towaru w danej aptece



Rys. 17. Podsumowująca wartość zamówienia nie jest kompletna, w zamówieniu znajdują się towary (z dodatnią ilością do zakupu) bez ceny zakupu)



Rys. 18. Dodatkowe opcje sortowania