Całkowita integracja KS-ZSA i KS-OmniPharm wiąże się z bezpowrotnym zablokowaniem w KS-ZSA mechanizmów umożliwiających zmianę zawartości kartoteki centralnej i lokalnej w aptekach, w celu zapewnienia spójności kartoteki centralnej. Funkcje zarządzania CKT przejmuje KS-OmniPharm.
Przeprowadzenie integracji polega na skopiowaniu kartoteki towarów z jednego systemu do drugiego, dlatego w jednym systemie kartoteka towarów musi być pusta. Do użytkownika należy podjęcie decyzji, która kartoteka jest wzorcowa (lepiej uporządkowana).
UWAGA! Uruchomienie trybu integracji całkowitej KS-OmniPharm i KS-ZSA może nastąpić TYLKO RAZ i NIE MOŻNA GO WYŁĄCZYĆ.
Kolejność działań w przypadku kopiowania kartoteki z systemu KS-ZSA do KS-OmniPharm:
1. Sprawdzenie w jakim trybie system KS-ZSA pracuje z bazą towarów – przeprowadzenie integracji całkowitej z KS-OmniPharm jest możliwe tylko wtedy, gdy KS-ZSA pracuje w trybie centralnym (Tabela centralna).
61. Administrator → [Ctrl+2] Opcje → N22_1001FN Tryb obsługo tabeli towarów
2. Uporządkowanie CKT w KS-ZSA – zalecane w celu zweryfikowania ilości i jakości powiązań między kartotekami lokalnymi i centralnymi.
3. Zweryfikowanie opcji w KS-ZSA:
Takie ustawienie spowoduje, że KS-ZSA nie będzie zmieniał numeracji dla nowo dodanych kart towarów. Zmiany na kartach będą dokonywane w KS-OmniPharm.
4. Rejestracja systemu KS-ZSA w systemie KS-OmniPharm – czynność należy wykonać z poziomu modułu Zarządzanie kartotekami → Zarządzanie towarami → Utwórz kartotekę → Import CKT z ZSA. Po wybraniu opcji wyświetlona zostanie informacja o braku zarejestrowanego systemu KS-ZSA. Należy potwierdzić rejestrację i wypełnić wyświetlony formularz rejestracyjny. Pola wymagane do uzupełnienia:
5. Oczekiwanie na potwierdzenie zarejestrowania systemu KS-ZSA w KS-OmniPharm – firma KAMSOFT S.A. wyśle stosowny e-mail potwierdzający rejestrację na adres podany w formularzu rejestracyjnym.
6. Wyczyszczenie kartoteki po stronie KS-OmniPharm – po stronie systemu KS-OmniPharm kartoteka towarów musi być pusta. W tym celu należy skontaktować się z sekcją KS-OmniPharm (pomoc@ks-omnipharm.pl).
7. Pobranie i zainstalowanie aplikacji dostępowej dla KS-ZSA (instrukcja instalacji). Aplikację należy pobrać ze strony: https://www.ks-omnipharm.pl/pliki/.
8. Włączenie trybu integracji całkowitej w systemie KS-ZSA – czynność należy wykonać z poziomu modułu: 61. Admin → Inne → Integracja KS-OmniPharm. W wyświetlonym oknie należy zaznaczyć pole wyboru przy opcji Włączona – zarządzanie CKT po stronie KS-OmniPharm (Integracja całkowita), a następnie kliknąć Zatwierdź. Uruchomienie całkowitej integracji z KS-OmniPharm skutkuje zablokowaniem edycji CKT w KS-ZSA, dostęp do listy towarów będzie możliwy tylko i wyłącznie poprzez interfejs WWW systemu KS-OmniPharm. Aby wyświetlić CKT w KS-OmniPharm należy wybrać opcję 52. Kartoteki > Kartoteki centralne >Towary > Przeglądanie i edycja.
9. Import CKT z ZSA – w tym celu należy wybrać Zarządzanie kartotekami → Zarządzaj towarami → import CKT z KS-ZSA. O zakończeniu importu użytkownik zostanie poinformowany odpowiednim komunikatem (przykład na rysunku poniżej), a skopiowana kartoteka pojawi się w oknie głównym modułu.
UWAGA! W przypadku pojawienia się błędów w czasie importu pojawi się odpowiedni komunikat. Przyczyną błędów może być:
10. Przesłanie CKT do aptek – w tym celu należy wybrać z poziomu modułu Towary > Wyślij do pkt. sprzedaży. Od tego momentu zarządzanie CKT odbywa się po stronie KS-OmniPharm (w KS-ZSA te akcje są zablokowane).
Kolejność działań w przypadku kopiowania kartoteki KS-OmniPharm do systemu KS-ZSA jest podobna. Różnica polega na tym, że kartotekę towarów należy wówczas wyczyścić po stronie KS-ZSA (w tym celu należy skontaktować się z sekcją KS-ZSA 5120@kamsoft.pl). Aby przesłać kartotekę towarów z KS-OmniPharm do KS-ZSA należy skorzystać z opcji Towary > Wyślij do pkt. sprzedaży (po uprzednim włączeniu trybu integracji całkowitej w KS-ZSA).
Opis synchronizacji grup towarowych w rozwiązaniach KS-ZSA oraz KS-OmniPharm znajduje się w Synchronizacja grup towarowych.