Kolejność działań:
1. Proces tworzenia zamówienia na podstawie Promocji można rozpocząć z poziomu modułu Promocje lub z modułu Zamówienia (Utwórz na podstawie > Promocji).
2. Na liście promocji należy odszukać pozycję, na podstawie której ma zostać utworzone zamówienie (do tego celu można wykorzystać filtry dostępne pod przyciskiem Pokaż filtry). Wybraną promocję należy podświetlić i wybrać opcję Zamów z promocji:
Rys. 1. Tworzenie zamówienia na podstawie promocji zwykłej
3. Jeżeli użytkownik wcześniej rozpoczął proces tworzenia zamówienia na podstawie tej konkretnej promocji, to system wyświetli odpowiedni komunikat i zaproponuje powrót do edycji (Jak powrócić do edytowanego wcześniej zamówienia?).
4. W wyświetlonym kreatorze należy określić kryteria promocji (poszczególne funkcje zostały opisane w rozdziale Jak utworzyć zamówienie z promocji?). Przykładowy widok kreatora dla zamówienia z promocji zwykłej:
Rys. 3. Kreator zamówienia na podstawie promocji zwykłej
W przypadku promocji zwykłej użytkownik może wskazać dowolne pozycje do zamówienia za pomocą funkcji Towary > Wybrane z promocji.
5. Po określeniu kryteriów zamówienia należy wybrać Zapisz.
6. Utworzony zostanie Bufor zamówienia promocyjnego, składający się z trzech zakładek:
W zakładce Towary widoczne są pozycje do zamówienia z promocji (rys. poniżej). Każdą z nich można rozwinąć do poziomu szczegółów (za pomocą ikony ). Towary, których nie ma w Centralnej Kartotece Towarów oznaczane zostaną kolorem czerwonym. Wyliczenia ilości do zamówienia (dla pozycji, które znajdują się w CKT w momencie tworzenia bufora zamówienia promocyjnego) są przeliczane zgodnie z algorytmem analizy sprzedaży dostępnym w module zamówień.
Rys. 4. Pozycje do zamówienia, zakładka “Towary”
Znaczenie poszczególnych kolumn:
Rys. 5. Zmiana ilości do zakupu, zamówienie promocyjne
W zakładce Ogólne widoczne są podstawowe informacje dotyczące promocji, tj. nazwa, okres obowiązywania, rodzaj promocji czy organizator:
Rys. 6. Zakładka “Ogólne”
W zakładce Punkty sprzedaży można zweryfikować zamówienie z perspektywy punktów sprzedaży oraz edytować ilości do zamówienia i realizatorów (edycja jest możliwa po rozwinięciu punktu sprzedaży do poziomu towarów, rys. poniżej).
Rys. 7. Zakładka “Punkty sprzedaży”
7. Tak przygotowane zamówienie można zapisać lub wysłać za pomocą dostępnych opcji:
Rys. 8. Zapisane zamówienia z promocji