Zamówienie na podstawie promocji można utworzyć z poziomu modułów Zamówienia oraz Promocje. Jeżeli użytkownik znajduje się w zamówieniach, to należy wybrać Utwórz na podstawie > Promocji (rys. poniżej).

Rys. 1. Utworzenie nowego zamówienia na podstawie promocji
Następnie wyświetlony zostanie moduł Promocje, gdzie należy podświetlić wybraną promocję i kliknąć Zamów z promocji:

Rys. 2. Utworzenie nowego zamówienia na podstawie promocji
W kolejnym kroku wyświetlony zostanie kreator, gdzie można określić kryteria zamówienia z promocji. Znajdują się tu opcje, które są doskonale znane użytkownikom pracującym z modułem zamówienia:

Rys. 3. Kryteria dla zamówienia z promocji
Opis poszczególnych opcji:
- Punkty sprzedaży – możliwość określenia dla jakich aptek zamówienie ma zostać utworzone.
- Dostawca – dostawca, którego dotyczy dana oferta promocyjna (organizator promocji). Kliknięcie w nazwę umożliwia otwarcie karty dostawcy.
- Realizatorzy – w tym miejscu należy wybrać realizatora (dostawcę/hurtownię) promocji. Wyboru można dokonać z listy realizatorów określonych przez organizatora promocji. Jeżeli dany realizator nie występuje w CKD, to zostanie wyróżniony kolorem czerwonym. Po wybraniu takiej pozycji system zaproponuje założenie karty dostawcy (jako realizatora można wskazać wyłącznie dostawców występujących w CKD). Należy mieć na uwadze, że każdy realizator może oferować inną cenę (ze względu na różne oferty). Opcja jest dostępna wyłącznie dla promocji globalnych. Realizatora można wskazać ręcznie lub ustawić wybór automatyczny:
- Wybrany z promocji – po zaznaczeniu opcji należy kliknąć Wybierz i wskazać z listy jednego z dostępnych realizatorów.
- Z promocji na podstawie powiązań dostawców z punktami sprzedaży – realizator zostanie wybrany automatycznie dla każdej z aptek na podstawie powiązań z lokalnymi dostawcami.
- Towary – możliwość zamówienia wszystkich towarów z promocji lub wybranych. W przypadku promocji pakietowej nie ma możliwości wybrania towarów, koniczny jest zakup wszystkich pozycji w pakiecie.
- Okres do analizy – okres sprzedażowy, który zostaną uwzględniony podczas generowania propozycji zamówienia z promocji.
- Towary w drodze – towary z zamówień będą w tracie realizacji (szczegóły w rozdziale Towary w drodze).
- Zapotrzebowania z aptek – zgłoszone zapotrzebowanie z aptek w zakresie zakupu towarów (szczegóły w rozdziale Zapotrzebowania z aptek).
- Ustawienia analizy sprzedaży – dodatkowe ustawienia, które będą uwzględniane podczas analizy sprzedaży i przeliczania ilości do zakupu.
Przykładowe scenariusze obrazujące proces tworzenia zamówienia z promocji: