Wskaźnik Dostępność towarów, zapas w dniach składa się z dwóch miar:
- poziomu dostępności towarów na min. jeden dzień sprzedaży (wg ilości sztuk) – wynik stanowią towary, których aktualny zapas to ilość przewyższająca średnią rzeczywistą dzienną sprzedaż z wybranego okresu analizy (ustawienie domyślne ostatnie 30 dni),
- zapasu magazynowego w dniach (wg ilości) – wystarczalność zapasu przeliczona na liczbę dni względem potencjalnej sprzedaży (wg ilości sztuk sprzedaży). Stosunek ilości zapasu magazynowego do średniej ilości sprzedaży (w wybranym okresie analizy).

Rys. 1. KPI BASIC, Dostępność towarów i zapas magazynowy, widok ogólny
Po wybraniu przycisku Szczegóły wyświetlony zostanie raport:

Rys. 2. KPI BASIC, Dostępność towarów i zapas w dniach, raport szczegółowy
Raport składa się z następujących kolumn:
- Apteka – punkty sprzedaży.
- Wartość sprzedaży wg cen zakupu netto – suma wartości sprzedaży według cen zakupu netto (w wybranym okresie analizy).
- Liczba pozycji asortymentowych ze sprzedażą – liczba produktów sprzedawanych w wybranym okresie analizy.
- Liczba pozycji asortymentowych bez sprzedaży z zapasem – liczba pozycji asortymentowych z zapasem, niebiorących udziału w sprzedaży w wybranym okresie analizy.
- Liczba pozycji asortymentowych – liczba kartotek towarowych z zapasem z CKT/BLOZ (przykład: 1 kartoteka towarowa = 1 pozycja asortymentowa). Jest to liczba kartotek towarowych, które w wybranym okresie analizy posiadały zapas (jest to suma dwóch wcześniejszych kolumn niniejszego raportu: Liczba pozycji asortymentowych ze sprzedażą i bez sprzedaży z zapasem).
- Asortyment dostępny – liczba kartotek towarowych z zapasem z CKT/BLOZ, których wystarczalność zapasu w dniach jest większa niż zapotrzebowanie na 1 dzień potencjalnej sprzedaży (założenie sprzedaży analogicznej jak we wskazanym okresie analizy).
- % udział dostępności – procentowy udział kartotek towarowych z zapasem z BLOZ/CKT, których wystarczalność zapasu w dniach jest większa niż zapotrzebowanie na 1 dzień potencjalnej sprzedaży (założenie sprzedaży analogicznej jak we wskazanym okresie analizy) wobec wszystkich kartotek towarowych (pozycji asortymentowych) z zapasem.
- Zapas w dniach wg ilości – stosunek ilości zapasu magazynowego do średniej ilości sprzedaży (w wybranym okresie analizy).
Informacje, które można uzyskać z raportu:
- zestawienie dostępności towarów z poziomem wystarczalności zapasu w dniach (użytkownik uzyskuje informacje na jak długo wystarczy towaru względem potencjalnej sprzedaży),
- liczba kart towarowych, która składa się na zapas magazynowy całej sieci oraz dla każdej apteki z osobna,
- liczba kart towarowych z zapasem magazynowym na min. 1 dzień sprzedaży (i więcej),
- dane w raporcie można weryfikować m.in. dla wybranego producenta, wybranej apteki, wybranego towaru, grupy towarów (wg kryterium wskazanego przez użytkownika w ustawieniach filtrowania, lub pliku CSV).
UWAGA! Do poziomu PREMIUM można przejść bezpośrednio z poziomu raportu BASIC (pod warunkiem, że użytkownik posiada usługę „KPI PREMIUM – wskaźniki stanu przedsiębiorstwa” oraz uprawnienia dostępu):

Rys. 3. Możliwość przejścia z poziomu BASIC do wykresu KPI PREMIUM
Wystarczy kliknąć na ikonę
symbolizującą wykres przypisany do danego wskaźnika. Po skierowaniu kursora na ikonę wyświetlony zostanie dodatkowy opis.