Jak zdefiniować sugestię sprzedaży z poziomu KPI (przykład)

Parent Previous Next

Poniżej przedstawiono przykład utworzenia akcji biznesowej (sugestii sprzedaży), mającej na celu wsparcie rotacji zalegającego towaru. Początkiem działania jest konkretna lista towarów (KPI Premium, Struktura czasu magazynowania, raport nr 1: Lista towarów zalegających powyżej 6 miesięcy).


Kolejność działań:

1. Zgodnie z wyświetlonymi wskazówkami systemu, należy wskazać towary, które mają zostać włączone do akcji biznesowej (towary sugerowane). Aby zaznaczyć towar, należy kliknąć w pole wyboru znajdujące się obok, np.:


Rys. 1. Towary zaznaczone jako podstawa do utworzenia strategii


UWAGA! Na potrzeby wygenerowania sugestii sprzedaży konieczne jest wskazanie towarów zamienianych (czyli tych produktów, podczas sprzedaży których będą proponowane towary sugerowane). Moment, w którym należy wczytać towary został opisany w punkcie 8. Listę towarów zamienianych można przygotować wcześniej (przed utworzeniem akcji biznesowej) z wykorzystaniem np. kategoryzacji GRUPEX. Odfiltrowane towary w raporcie można następnie wyeksportować do pliku CSV i posiłkować się nim podczas dodawania towarów zamienianych do utworzonych sugestii (Utwórz akcję > Eksport do pliku CSV).

2. Następnie należy wybrać przycisk Utwórz akcję > Utwórz sugestię sprzedaży:


Rys. 2. Utworzenie sugestii sprzedaży z udziałem wskazanych towarów


3. Następnie wyświetlona zostanie lista punktów sprzedaży, w których wstępuje dany towar. Każdą pozycję na liście można rozwinąć do poziomu listy towarów za pomocą przycisku , np.:


Rys. 3. Lista aptek rozwinięcia do poziomu listy towarów


Aby utworzyć sugestie sprzedaży, należy wybrać przycisk Utwórz sugestię sprzedaży dla wybranych towarów w wybranych punktach sprzedaży:

Rys. 4. Utworzenie sugestii sprzedaży


4. Następnie należy wskazać sposób tworzenia sugestii. Opcje do wyboru:


Przy wybranej opcji należy zaznaczyć pole wyboru, a następnie kliknąć Utwórz, np.:


Rys. 5. Określenie sposobu tworzenia sugestii sprzedaży


5. Sugestie sprzedaży zostaną automatycznie utworzone:


Rys. 6. Automatycznie utworzone sugestie sprzedaży


UWAGA! Domyślnym okresem obowiązywania utworzonych akcji biznesowych są dwa tygodnie (począwszy od początku najbliższego tygodnia). Aby zmienić okres obowiązywania, należy skonfigurować daną strategię.

6. Każda strategia ma przypisane punkty sprzedaży oraz towary sugerowane do sprzedaży – można to sprawdzić rozwijając daną pozycję za pomocą przycisku , np.:


Rys. 7. Szczegóły utworzonej sugestii sprzedaży


7. Użytkownik powinien wskazać w każdej utworzonej strategii towary zamieniane, ponieważ podczas ich sprzedaży proponowana będzie sprzedaż towarów sugerowanych. W tym celu należy edytować daną strategię, klikając w menu podręczne, a następnie wybierając przycisk Zmień konfigurację strategii:


Rys. 8. Edytowanie strategii w celu dodania towarów zamienianych


8. Następnie wyświetlony zostanie kreator strategii. Aby dodać towary zamieniane, należy przejść do zakładki „2. Warunki” (towary można wskazać ręcznie, dodać z grupy lub z pliku):


Rys. 9. Dodanie towarów zamienianych


9. Następnie należy kliknąć Zapisz:

Rys. 10. Zapisanie zmian


UWAGA! Po wybraniu przycisku Zapisz ponownie wyświetlona zostanie strona główna modułu Sugestie sprzedaży, jednak akcje utworzone z poziomu KPI nie będą widoczne, ponieważ mają status publikacji jako Przyszłe (w oknie domyślnie wyświetlane są akcje Aktywne).

Aby wyświetlić sugestie utworzone z poziomu KPI, należy kliknąć Pokaż filtry > Przyszłe, np.:


Rys. 11. Zastosowanie filtrów w celu wyświetlenia sugestii utworzonych z poziomu KPI


10. Towary zamieniane wybrane przez użytkownika należy dodać do każdej utworzonej strategii (powtórzenie czynności opisanych w punktach 7-10).

11. Aby powrócić do raportów KPI, należy skorzystać z przycisku powrotu, dostępnego w górnej części okna:


Rys. 12. Przycisk powrotu do modułu Raport Premium KPI