Aby wyświetlić reklamacje, należy z poziomu modułu Zarządzanie dostawami wybrać opcję Zarządzanie reklamacjami.

Rys.1. Reklamacje – strona główna
Lista utworzonych reklamacji podzielona jest na kolumny:
- Id – identyfikator reklamacji w systemie KS-OmniPharm.
- Apteka – punkt sprzedaży, w którym przyjęto fakturę, na podstawie której towar zostanie zareklamowany.
- Dostawca – dostawca, do którego wysłano/przygotowano do wysłania reklamację.
- Data utworzenia – data utworzenia reklamacji.
- Data modyfikacji – data edycji reklamacji (edycja jest możliwa dla reklamacji nieopublikowanych).
- Nr faktury – numer dokumentu zakupu związanego z reklamowanym towarem.
- Typ – rodzaj reklamacji. Dostępne rodzaje:
- Ręczna – reklamacja utworzona z poziomu systemu KS-OmniPharm.
- Apteczna – reklamacja utworzona z poziomu systemu KS-AOW.
- KPI – reklamacja utworzona z poziomu modułu KPI.
- Zamówienia – reklamacja utworzona z poziomu modułu Zamówienia.
- ZSA – utworzona z poziomu systemu KS-ZSA.
- Wszystkie – podgląd wszystkich reklamacji.
- Status – status publikacji danej reklamacji. Dostępne statusy:
– reklamacja w opracowaniu.
-
– zlecenie reklamacji zostało wysłane do punktu sprzedaży.
-
– reklamacja została przesłana do dostawcy.
-
– reklamacja rozpatrzona przez dostawcę.
-
– reklamacja została anulowana po stronie centralnej.
-
– reklamacja odrzucona przez farmaceutę w punkcie sprzedaży.
– szczegóły błędu widoczne po rozwinięciu reklamacji do poziomu szczegółów.
Dostępne statusy komunikacji występujące wyłącznie dla reklamacji o statusach Zlecone lub Anulowane:
– komunikat został wstawiony do kolejki i oczekuje na odebranie przez aptekę (dla statusu Zlecone), komunikat anulacji został wstawiony do kolejki i oczekuje na odebranie przez aptekę (dla statusu Anulowane).
-
– reklamacja prawidłowo anulowana w aptece (dla statusu Anulowane), reklamacja poprawnie odebrana i przetworzona przez aptekę (dla statusu Zlecone).
-
– opis błędu zostanie wyświetlony po skierowaniu kursora na ikonę.
- Wartość – wartość reklamowanych towarów wskazanych na fakturze.
Akcje, które można wykonać na reklamacjach:
- Nowa – utworzenie nowej reklamacji.
- Edytuj – edycja reklamacji (dotyczy w opracowaniu (o statusie Nieopublikowane).
- Opublikuj – wysłanie zlecenia reklamacji do punktu sprzedaży.
- Wyślij ponownie – ponowne wysłanie reklamacji o statusie
(status komunikacji: Oczekujące i Błędne).
- Anuluj reklamacje – anulowanie reklamacji (opcja dostępna dla reklamacji o statusach Zlecone i Nieopublikowane).
- Ustawienia – w tym miejscu należy skonfigurować ustawienia reklamacji (dostęp do ustawień mają tylko użytkownicy posiadający uprawnienie: RKL_KONF Konfigurowanie ustawień (opcji) dla reklamacji, Ustawienia).
- Raport – wyświetlenie podsumowującego raportu reklamacji w podziale na dostawców i punkty sprzedaży.
- Pokaż filtry – wyświetlenie dostępnych opcji filtrowania (Filtrowanie).