Aby wyświetlić reklamacje, należy z poziomu modułu Zarządzanie dostawami wybrać opcję Zarządzanie reklamacjami.


Rys.1. Reklamacje – strona główna


Lista utworzonych reklamacji podzielona jest na kolumny:

  • Id – identyfikator reklamacji w systemie KS-OmniPharm.  
  • Apteka – punkt sprzedaży, w którym przyjęto fakturę, na podstawie której towar zostanie zareklamowany. 
  • Dostawca – dostawca, do którego wysłano/przygotowano do wysłania reklamację. 
  • Data utworzenia – data utworzenia reklamacji. 
  • Data modyfikacji – data edycji reklamacji (edycja jest możliwa dla reklamacji nieopublikowanych).
  • Nr faktury – numer dokumentu zakupu związanego z reklamowanym towarem.
  • Typ – rodzaj reklamacji. Dostępne rodzaje:
    • Ręczna – reklamacja utworzona z poziomu systemu KS-OmniPharm.
    • Apteczna – reklamacja utworzona z poziomu systemu KS-AOW.
    • KPI – reklamacja utworzona z poziomu modułu KPI.
    • Zamówienia – reklamacja utworzona z poziomu modułu Zamówienia. 
    • ZSA – utworzona z poziomu systemu KS-ZSA.
    • Wszystkie – podgląd wszystkich reklamacji.
  • Status – status publikacji danej reklamacji. Dostępne statusy:
    • – reklamacja w opracowaniu. 
    • – zlecenie reklamacji zostało wysłane do punktu sprzedaży. 
    • – reklamacja została przesłana do dostawcy.
    • – reklamacja rozpatrzona przez dostawcę.
    • – reklamacja została anulowana po stronie centralnej.
    • – reklamacja odrzucona przez farmaceutę w punkcie sprzedaży.
    • – szczegóły błędu widoczne po rozwinięciu reklamacji do poziomu szczegółów. 


Dostępne statusy komunikacji występujące wyłącznie dla reklamacji o statusach Zlecone lub Anulowane:

    • komunikat został wstawiony do kolejki i oczekuje na odebranie przez aptekę (dla statusu Zlecone), komunikat anulacji został wstawiony do kolejki i oczekuje na odebranie przez aptekę (dla statusu Anulowane). 
    • – reklamacja prawidłowo anulowana w aptece (dla statusu Anulowane), reklamacja poprawnie odebrana i przetworzona przez aptekę (dla statusu Zlecone). 
    • – opis błędu zostanie wyświetlony po skierowaniu kursora na ikonę. 
  • Wartość – wartość reklamowanych towarów wskazanych na fakturze. 


Akcje, które można wykonać na reklamacjach: 

  • Nowa – utworzenie nowej reklamacji. 
  • Edytuj – edycja reklamacji (dotyczy  w opracowaniu (o statusie Nieopublikowane).
  • Opublikuj – wysłanie zlecenia reklamacji do punktu sprzedaży.
  • Wyślij ponownie – ponowne wysłanie reklamacji o statusie (status komunikacji: Oczekujące i Błędne). 
  • Anuluj reklamacje – anulowanie reklamacji (opcja dostępna dla reklamacji o statusach Zlecone i Nieopublikowane).
  • Ustawienia – w tym miejscu należy skonfigurować ustawienia reklamacji (dostęp do ustawień mają tylko użytkownicy posiadający uprawnienie: RKL_KONF Konfigurowanie ustawień (opcji) dla reklamacji, Ustawienia).
  • Raport – wyświetlenie podsumowującego  raportu reklamacji w podziale na dostawców i punkty sprzedaży. 
  • Pokaż filtry – wyświetlenie dostępnych opcji filtrowania (Filtrowanie).