W systemie KS-OmniPharm istnieje możliwość zmiany BLOZid.
Jak zmienić kod BLOZ ?
1. Należy zaznaczyć towar, dla którego BLOZid ma zostać zmieniony.
2. Zaleca się wybrać opcję Podgląd, a następnie Edytuj lub zaznaczyć menu podręczne przy danej pozycji i spośród wyświetlonych opcji wybrać Edytuj.
3. Gdy użytkownik chce wyzerować BLOZid, wybiera opcję Zeruj BLOZid:
Rys. 1. Wyzerowanie kodu BLOZ
Natomiast, gdy chce do tej karty towaru przypisać inny BLOZid, należy wybrać opcję Powiąż towar z BLOZ:
Rys. 2. Zmiana numeru BLOZ
4. Po wybraniu opcji zmiany kodu, pojawi się okno TurboBLOZ lub BLOZ (w zależności od ustawień wyszukiwarki, które można skonfigurować w module BLOZ). Należy wybrać towar z poszukiwanym numerem BLOZ.
5. Po wybraniu towaru należy potwierdzić wykonanie akcji. Przypisanie innego BLOZid wiąże się ze zmianą danych na karcie towaru o czym użytkownik zostanie poinformowany odpowiednim komunikatem:
Rys. 3. Komunikat
Aby kontynuować zmianę kodu należy wybrać TAK, aby powrócić do okna BLOZ bez zapisywania zmian, należy wybrać Nie.
UWAGA! Zmiana BLOZid może zaburzyć analizy w aptekach, ponieważ wcześniej na danej karcie lokalnej towaru znajdował się towar z innym BLOZid.
6. Jeżeli użytkownik w powyższym oknie (rys. 3) wybrał Tak (potwierdzenie kontynuacji zmiany BLOZid), to aby zmienić kod BLOZ i wysłać zmianę do aptek, należy wybrać Zapisz.