1.3.7. Zmiana BLOZid

Parent Previous Next

W systemie KS-OmniPharm istnieje możliwość zmiany BLOZid.


Jak zmienić kod BLOZ ?



1. Należy zaznaczyć towar, dla którego BLOZid ma zostać zmieniony.

2. Zaleca się wybrać opcję Podgląd, a następnie Edytuj lub zaznaczyć menu podręczne przy danej pozycji i spośród wyświetlonych opcji wybrać Edytuj.

3. Gdy użytkownik chce wyzerować BLOZid, wybiera opcję Zeruj BLOZid:


Rys. 1. Wyzerowanie kodu BLOZ


Natomiast, gdy chce do tej karty towaru przypisać inny BLOZid, należy wybrać opcję Powiąż towar z BLOZ:


Rys. 2. Zmiana numeru BLOZ


4. Po wybraniu opcji zmiany kodu, pojawi się okno TurboBLOZ lub BLOZ (w zależności od ustawień wyszukiwarki, które można skonfigurować w module BLOZ). Należy wybrać towar z poszukiwanym numerem BLOZ.

5. Po wybraniu towaru należy potwierdzić wykonanie akcji. Przypisanie innego BLOZid wiąże się ze zmianą danych na karcie towaru o czym użytkownik zostanie poinformowany odpowiednim komunikatem:


Rys. 3. Komunikat


Aby kontynuować zmianę kodu należy wybrać TAK, aby powrócić do okna BLOZ bez zapisywania zmian, należy wybrać Nie.


UWAGA! Zmiana BLOZid może zaburzyć analizy w aptekach, ponieważ wcześniej na danej karcie lokalnej towaru znajdował się towar z innym BLOZid.


6. Jeżeli użytkownik w powyższym oknie (rys. 3) wybrał Tak (potwierdzenie kontynuacji zmiany BLOZid), to aby zmienić kod BLOZ i wysłać zmianę do aptek, należy wybrać Zapisz.