Pod przyciskiem Statystyki w module Strategie cenowe dostępne są dwa raporty, za pomocą których zarządzający siecią może analizować (bez użycia Excela i Dodatku BI) finansowe wyniki zastosowanych akcji biznesowych (strategii cenowych) w wybranym okresie czasu. Dostępne raporty to Analiza strategii cenowych i Analiza strategii cenowych w aptekach:
Rys. 1. Statystyki utworzonych strategii cenowych - dostępne raporty
Z poziomu pierwszego raportu użytkownik może zweryfikować wyniki zastosowania konkretnych strategii (wartość sprzedaży, wartość zakupu oraz marża wartościowa). Lista jest domyślnie posortowana według kolumny Marża wartościowa. Zielony pasek w raporcie jest to podsumowanie zaprezentowanych poniżej wyników. Przykładowy raport Analiza strategii cenowych:
Rys. 2. Analiza strategii cenowych, przykładowy raport
Każdą strategię cenową na liście można rozwinąć do poziomu szczegółów i sprawdzić wyniki w poszczególnych aptekach oraz z podziałem na farmaceutów, którzy zrealizowali sprzedaż z udziałem danej strategii, np.:
Rys. 3. Szczegóły realizacji danej strategii, przykładowy widok
Podczas analizy raportu należy zwrócić uwagę na filtry widoczne w górnej części okna, z uwzględnieniem których wygenerowano poniższe zestawienie. Ustawienia filtrowania można zmienić wybierając przycisk Pokaż filtry. Użytkownik może wybrać jeden z dostępnych okresów analizy lub wskazać dowolny zakres dat (ostatnia opcja na liście zaprezentowanej na poniższym rysunku). Oprócz tego raport można zawęzić do wybranych punktów sprzedaży (można wskazać grupę aptek (przycisk Z grupy) lub ręcznie wybrać punkty sprzedaży, które mają zostać uwzględnione (przycisk Wybrane)). Po ustawieniu filtrów należy kliknąć Zastosuj, aby odświeżyć wyniki raportu zgodnie z ustawieniami filtrów.
Rys. 4. Dostępne filtry
Z poziomu drugiego raportu użytkownik może zweryfikować wyniki zastosowania strategii cenowych w podziale na poszczególne apteki (wartość sprzedaży, wartość zakupu oraz marża wartościowa). Lista jest domyślnie posortowana według kolumny Marża wartościowa. Przykładowy raport Analiza strategii cenowych w aptekach:
Rys. 5. Analiza strategii cenowych w aptekach, przykładowy raport
Każdą aptekę na liście można rozwinąć do poziomu szczegółów klikając w celu sprawdzenia wyników zastosowania poszczególnych strategii cenowych. Oprócz tego każdą pozycję można rozwinąć do poziomu szczegółów w celu wyświetlenia farmaceutów, którzy zrealizowali sprzedaż z udziałem danej strategii, np.:
Rys. 6. Szczegóły realizacji strategii cenowych w wybranej aptece, przykładowy widok