Zapisanie opublikowanej strategii cenowej (Krok 4 publikacje strategii cenowej) oznacza dodanie jej do listy strategii cenowych oraz automatyczne wysłanie do wybranych aptek. Po zapisaniu i wysłaniu strategia będzie miała status – oznaczający oczekiwanie na potwierdzenie z punktu sprzedaży. Po odświeżeniu strony za pomocą klawisza [F5] klub przycisku , powinna wyświetlić się ikona


Rys. 1. Statusy strategii cenowych


Ikona w kolumnie Status informuje o tym, czy strategia została prawidłowo odebrana w aptekach. Rodzaje statusów:

  • – punkty sprzedaży potwierdziły prawidłowy odbiór publikacji.
  • – oczekiwanie na potwierdzenie z punktu/punktów sprzedaży (ikona pojawia się, gdy przynajmniej jedna apteka, do której wysłano publikację nie potwierdzi odbioru). W tej sytuacji warto odświeżyć wyniki na stronie stronę za pomocą . Brak potwierdzenia może być spowodowany np. zatrzymaniem działania aplikacji dostępowej w aptece (należy wówczas uruchomić usługę). Aby sprawdzić, który punkt sprzedaży nie potwierdził odebrania, wystarczy rozwinąć szczegóły strategii i przejść do zakładki Punkty sprzedaży
  • – wystąpiły błędy zgłoszone z punktów sprzedaży (błędny status może dotyczyć np. tylko jednej apteki, aby sprawdzić, w których punktach sprzedaży występuje problem, należy przejść do szczegółów strategii, zakładka Punkty sprzedaży). Przyczyną błędu może być np. niezaktualizowany system apteczny, niezaktualizowana baza danych w aptece bądź niezaktualizowana aplikacja dostępowa – wówczas konieczna jest aktualizacja i pobranie najnowszej wersji. 
  • – oczekuje na wysłanie. Status oznacza, że jeszcze nie wysłano strategii z systemu KS-OmniPharm do aptek. Dotyczy to strategii o statusie .


W sytuacji gdy strategia nie ma status lub warto sprawdzić statusy publikacji w poszczególnych punktach sprzedaży, do których akcja biznesowa została wysłana, np.:


Rys. 2. Status w punkcie sprzedaży


W tym miejscu można również odczytać szczegóły błędu zgłoszonego z punktu sprzedaży – wystarczy skierować kursor na ikonę, np.:


Rys. 3. Szczegóły komunikatu


UWAGA! W aptece komunikat błędu będzie widoczny w oknie monitorowania aplikacji dostępowej KS-OmniPharm (instrukcja). Przyczyną błędu może być np. niezaktualizowany system apteczny, niezaktualizowana baza danych w aptece bądź niezaktualizowana aplikacja dostępowa -> konieczna jest aktualizacja i pobranie najnowszej wersji.


Ponowne przesłanie strategii cenowej



Istnieje możliwość ponownego wysłania strategii cenowej do aptek, w których została ona opublikowana. W tym celu należy skorzystać z menu podręcznego przy danej strategii i wybrać opcję Wyślij ponownie (rys. poniżej). Opcja ponownego przesłania zadziała dla wszystkich strategii cenowych ze statusem Aktywne i Przyszłe.



Rys. 4. Ponowne wysłanie strategii


Istnieje także możliwość ponownego przesłania strategii cenowej tylko wyłącznie do wybranych aptek. Należy rozwinąć daną strategię cenową, kliknąć prawym przyciskiem na wybraną aptekę i wybrać Wyślij ponownie do tego punktu sprzedaży:


Rys. 5. Ponowne wysłanie strategii cenowej do punktu sprzedaży