Zapisanie opublikowanej strategii cenowej (Krok 4 publikacje strategii cenowej) oznacza dodanie jej do listy strategii cenowych oraz automatyczne wysłanie do wybranych aptek. Po zapisaniu i wysłaniu strategia będzie miała status – oznaczający oczekiwanie na potwierdzenie z punktu sprzedaży. Po odświeżeniu strony za pomocą klawisza [F5] klub przycisku
, powinna wyświetlić się ikona
:
Rys. 1. Statusy strategii cenowych
Ikona w kolumnie Status informuje o tym, czy strategia została prawidłowo odebrana w aptekach. Rodzaje statusów:
W sytuacji gdy strategia nie ma status lub
warto sprawdzić statusy publikacji w poszczególnych punktach sprzedaży, do których akcja biznesowa została wysłana, np.:
Rys. 2. Status w punkcie sprzedaży
W tym miejscu można również odczytać szczegóły błędu zgłoszonego z punktu sprzedaży – wystarczy skierować kursor na ikonę, np.:
Rys. 3. Szczegóły komunikatu
UWAGA! W aptece komunikat błędu będzie widoczny w oknie monitorowania aplikacji dostępowej KS-OmniPharm (instrukcja). Przyczyną błędu może być np. niezaktualizowany system apteczny, niezaktualizowana baza danych w aptece bądź niezaktualizowana aplikacja dostępowa -> konieczna jest aktualizacja i pobranie najnowszej wersji.
Ponowne przesłanie strategii cenowej
Istnieje możliwość ponownego wysłania strategii cenowej do aptek, w których została ona opublikowana. W tym celu należy skorzystać z menu podręcznego przy danej strategii i wybrać opcję Wyślij ponownie (rys. poniżej). Opcja ponownego przesłania zadziała dla wszystkich strategii cenowych ze statusem Aktywne i Przyszłe.
Rys. 4. Ponowne wysłanie strategii
Istnieje także możliwość ponownego przesłania strategii cenowej tylko wyłącznie do wybranych aptek. Należy rozwinąć daną strategię cenową, kliknąć prawym przyciskiem na wybraną aptekę i wybrać Wyślij ponownie do tego punktu sprzedaży:
Rys. 5. Ponowne wysłanie strategii cenowej do punktu sprzedaży