Raport Sprzedaż ze zbyt niską marżą (Analityka >Kontrola > Sprzedaż ze zbyt niską marżą) prezentuje listę towarów sprzedawanych z ujemną lub zbyt niską marżą wraz z dodatkowymi informacjami, pozwalającymi zweryfikować np. czy podczas sprzedaży zastosowana została strategia biznesowa lub czy udzielono rabatu ręcznego i w jakiej kwocie. Przykładowy raport:
Rys. 1. Raport "Sprzedaż ze zbyt niską marżą", przykładowy widok
Dane w raporcie domyślnie sortowane są według wartości marży, pozycje z najniższą marżą wyświetlane są jako pierwsze. Domyślnym okresem analizy jest bieżący miesiąc, ale zakres dat można zmienić w opcjach filtrowania za pomocą przycisku Pokaż filtry. Każdą pozycję na liście można rozwinąć do poziomu szczegółów, co pozwala na weryfikacje dodatkowych informacje, np.:
Rys. 2. Przykładowa informacja dodatkowa: podczas sprzedaży towaru udzielono rabatu ręcznego w kwocie 7,20 zł
Jeżeli towar z listy w zadanym okresie czasu został sprzedany z zastosowaniem strategii biznesowej, to w raporcie pojawi się odpowiednia informacja. W kolumnie Zastosowane strategie biznesowe wyświetlane są odpowiednie ikony przy towarach, dla których jakaś sprzedaż nastąpiła z udziałem akcji biznesowej. Aby sprawdzić jaką strategię symbolizuje dana ikona, wystarczy skierować na nią kursor (przykład na rysunku poniżej).
Rys. 3. W kolumnie "Zastosowane strategie biznesowe" znajdują się informacje o akcjach biznesowych zastosowanych podczas sprzedaży danego towaru
Użytkownik może sprawdzić w których punktach sprzedaży strategia została zastosowana. W tym celu należy rozwinąć dany towar do poziomu szczegółów, klikając w ikonę . Następnie wyświetlona zostanie lista aptek oraz szczegółowe informacje dotyczące sprzedaży. Przy aptekach, w których zastosowana została sprzedaż z udziałem akcji biznesowej pojawi się odpowiednia ikona w kolumnie Dodatkowe informacje. W tym miejscu można sprawdzić nazwę akcji biznesowej (wystarczy skierować kursor na ikonę) oraz zweryfikować jej założenia (w tym celu należy kliknąć w ikonę).
Rys. 4. Sprzedaż danego towaru nastąpiła z uwzględnieniem sprzedaży wiązanej
Po kliknięciu w ikonę akcji biznesowej użytkownik zostanie przeniesiony do odpowiedniego modułu (w omawianym przykładzie będzie to moduł Sprzedaż wiązana, rys. poniżej). W oknie wyświetlona zostanie konkretna akcja biznesowa, która została zastosowana podczas sprzedaży danego towaru. W tym miejscu można sprawdzić jej założenia, a następnie powrócić do raportu za pomocą przycisku w górnym panelu Wróć do modułu Sprzedaż ze zbyt niską marżą.
Rys. 5. Możliwość weryfikacji szczegółów danej akcji biznesowej, która została zastosowana podczas sprzedaży towaru
Dostępne opcje filtrowania:
Towary – możliwość zawężenia wyników raportu do wybranych towarów. Opcje do wyboru:
Rys. 6. Opcje filtrowania
Dodatkowe informacje: