2.11.4. Analiza zakupy/sprzedaż

Parent Previous Next

Analiza zakupy/sprzedaż jest to raport umożliwiający przeprowadzenie analizy zakupowej rozszerzonej o dane dotyczące sprzedaży. W tym miejscu użytkownik może porównywać dane zakupowe i sprzedażowe z tego samego lub z różnych okresów. Raport można wykorzystać np. do analizy trafności zamówienia towarów sezonowych względem rzeczywistej sprzedaży. Funkcjonalność jest dostępna dla użytkowników korzystających z usługi "Analityka rozszerzona" z przypisanym uprawnieniem ANZAK_LIST (Prawa) lub rolą Analityk (Role).


Raport jest dostępny z poziomu modułu Analityka > Zakupy > Analiza zakupy/sprzedaż. Po wejściu do modułu wyświetlone zostaną filtry, które użytkownik może skonfigurować zgodnie z potrzebami, aby w raporcie uwzględniono dane z oczekiwanego zakresu. Filtry są cały czas dostępne w raporcie i można je wyświetlić/ukryć za pomocą przycisku Pokaż filtry/Ukryj filtry. Przykładowy widok ustawień filtrowania:


Rys. 1. Raport "Analiza zakupy/sprzedaż", dostępne filtry


Po skonfigurowaniu filtrów zgodnie z potrzebami, należy kliknąć Zastosuj, co skutkować będzie wygenerowaniem raportu. Przykładowy widok:


Rys. 2. Raport "Analiza zakupy/sprzedaż", przykładowy widok


Na raport Analiza zakup/sprzedaż składa się lista towarów posortowana domyślnie według wartości zakupu netto (dane z okresu analizy zakupów wprowadzonego w filtrach). W poszczególnych kolumnach raportu użytkownik może odczytać dane zakupowe i sprzedażowe poszczególnych towarów. W górnej części okna widoczne jest podsumowanie zgromadzonych informacji dotyczących towarów z listy ze wskazanych okresów analizy (pasek na zielonym tle). Znaczenie poszczególnych kolumn:


Rys. 3. Szczegóły stanu magazynowego wybranego towaru



UWAGA! Korekty zakupu są ujęte zgodnie z datą przyjęcia danej korekty. Mogą wystąpić rozbieżności w stosunku do raportów generowanych w systemie KS-AOW, gdzie korekty zakupu są ujęte do okresu, w którym przyjęta została faktura pierwotna.


Dostępne opcje filtrowania:


Rys. 4. Filtr "Okres analizy zakupów"



Rys. 5. Filtr "Okres analizy sprzedaży"


Wprowadzone filtry można usunąć za pomocą przycisku , wówczas ustawienia filtrowania powrócą do ustawień domyślnych. Aktualnie ustawione opcje filtrowania są cały czas widoczne w raporcie (niebieski panel w górnej części okna).