Moduł Sugestie sprzedaży pozwala na kreowanie zachowań sprzedażowych, umożliwia budowanie listy towarów, które powinny być promowane i sprzedawane w pierwszej kolejności w wybranych punktach sprzedaży. Zarządzanie sugestiami sprzedaży opiera się na tworzeniu listy towarów zamienianych, podczas sprzedaży których w aptece będą proponowane inne produkty, które powinny być sprzedane w zamian. W aptece farmaceuta będzie mógł zdecydować czy taką sugestię zrealizować, czy zignorować. Na podstawie danych z aptek, będzie można dokonać analizy skuteczności każdej sugestii sprzedaży.
Strona sugestii sprzedaży znajduje się w module Polityka cenowa > Sugestie sprzedaży:

Rys. 1. Sugestie sprzedaży, strona główna
Lista sugestii sprzedaży podzielona jest na następujące kolumny:
- Priorytet – priorytet może mieć wartość z przedziału 1–99, 1 – najwyższy priorytet, 99 – priorytet najniższy.
- Nazwa sugestii – nazwa sugestii.
- Data od – data rozpoczęcia obowiązywania sugestii.
- Data do – data zakończenia sugestii.
- Status sugestii – status informuje o statusie aktywności danej sugestii sprzedaży:
- Nieopublikowana,
- Zakończona,
- Aktywna,
- Przyszła.
- Status w punktach sprzedaży – status informuje o etapie wysyłania publikacji do aptek:
- Punkt sprzedaży potwierdził prawidłowe odebranie,
- Oczekujący na potwierdzenie z punktu sprzedaży,
- Wystąpiły błędy zgłoszone z punktów sprzedaży,
- Oczekuje na wysłanie.
- Zastosowanie (Zastosowanie sugestii sprzedaży w aptekach) – w kolumnie prezentowane są dane dotyczące częstotliwości wyświetlania oraz realizacji sugestii sprzedaży w aptekach (pierwsza liczba oznacza zastosowanie sugestii, a druga zaproponowanie sugestii). Po kliknięciu na ikonę w kolumnie Zastosowanie, wyświetlony zostanie wykres:

Rys. 2. Zastosowanie wybranej sugestii sprzedaży
Listę sugestii sprzedaży można posortować według wszystkich kolumn (oprócz kolumny Zastosowanie). Aby zobaczyć szczegóły danej sugestii sprzedaży, wystarczy ją rozwinąć. Po rozwinięciu szczegółów będą widoczne wszystkie parametry, które zostały wpisane podczas jej tworzenia oraz statusy i zastosowanie w aptekach.
Akcje na sugestiach sprzedaży
Akcje na sugestiach sprzedaży dostępne są z poziomu okna głównego sugestii oraz za pomocą podręcznego menu.
- Nowa – kreator tworzenia nowej sugestii.
- Nowa na podstawie wybranej – tworzenie nowej sugestii na podstawie wybranej (Dodanie nowej sugestii sprzedaży).
- Zmień konfigurację sugestii – możliwość zmiany ustawień sugestii sprzedaży, która posiada status
- Nieopublikowana.
- Opublikuj w punktach sprzedaży – publikowanie sugestii w wybranych punkach sprzedaży.
- Zmień datę obowiązywania – możliwość przedłużenia lub skrócenia terminu obowiązywania sugestii w punktach sprzedaży.
- Zakończ w wybranych punktach – możliwość zakończenia sugestii sprzedaży w wybranych aptekach w dowolnym momencie.
- Wczytaj z pliku – możliwość wczytania sugestii z pliku XML (specyfikacja pliku jest udostępniana dla zainteresowanych użytkowników przez producenta systemu KS-OmniPharm).
- Statystyki – pod przyciskiem dostępne są raporty umożliwiające analizę skuteczności opublikowanych sugestii sprzedaży (bez konieczności użycia Excela i Dodatku BI). Szczegóły w rozdziale Statystyki.

Rys. 3. Raporty dostępne w ramach sugestii sprzedaży
Listę sugestii można przeszukiwać za pomocą pola Szukaj oraz opcji filtrowania. Po kliknięciu Pokaż filtry wyświetlone zostaną dodatkowe pola umożliwiające filtrowanie m.in. według statusów, punktów sprzedaży czy towarów (więcej o filtrowaniu można przeczytać w rozdziale Filtrowanie). Każdą pozycję z listy można rozwinąć za pomocą przycisku
, aby sprawdzić szczegóły publikacji. W szczegółach widoczne są cztery zakładki:
- Towary zamieniane – produkty zdefiniowane przez użytkownika jako proponowane do zamiany podczas sprzedaży w aptece.
- Towary sugerowane – produkty zdefiniowane przez użytkownika jako sugerowane podczas sprzedaży.
- Punkty sprzedaży – apteki, do których publikacje zostały wysłane. Dane w zakładce można sortować według statusów oraz punktów sprzedaży, po wybraniu przycisku Pokaż filtry oraz wyeksportować do pliku CSV po kliknięciu w przycisk
.

Rys. 4. Szczegóły sugestii sprzedaży
- Statystyki – w zakładce można sprawdzić jaka jest skuteczność danej publikacji – ile razy sugestia została zaproponowana pacjentowi, ile razy zrealizowana, jaka jest różnica marży oraz korzyść pacjenta. W zakładce wyświetlone jest również podsumowanie zastosowania sugestii dla wszystkich aptek, do których wysłano publikację. Każdą pozycję na liście można rozwinąć. W szczegółach widoczne jest m.in. ID sprzedawcy, który zaproponował/zrealizował sprzedaż z udziałem danej sugestii (rys. poniżej).

Rys. 5. Podsumowanie dla wszystkich aptek