3.4. Dodanie nowej sugestii sprzedaży (przykład)

Parent Previous Next

Założenia sugestii sprzedaży:


Przykład utworzenia sugestii z wyżej wymienionymi założeniami:


Dodanie nowej sugestii sprzedaży (przykład)



1. Aby utworzyć nową sugestię, należy przejść do modułu Polityka cenowa > Sugestie sprzedaży > Nowa.

2. Po wybraniu opcji pojawi się okno kreatora sugestii sprzedaży. W pierwszej zakładce 0. Opis można zapoznać się z poszczególnymi etapami tworzenia nowej sugestii sprzedaży. Jeżeli zakładka ma być niewidoczna podczas kolejnego otwarcia kreatora, należy zaznaczyć pole wyboru przy opcji "Nie pokazuj następnym razem".

3. W zakładce nr 1 należy określić podstawowe parametry sugestii: nazwa, cel biznesowy, opiekun (pole zostanie automatycznie uzupełnione), priorytet oraz opis (opcjonalnie).

Rys. 1. Krok pierwszy, uzupełnienie podstawowych parametrów sugestii


4. W zakładce nr 2 należy określić listę towarów, których sprzedaż ma spowodować zasugerowanie sprzedaży innego produktu w aptece. Towary można dodać ręcznie, z grupy lub wczytać z pliku. W opisywanym przykładzie towary warunkowe zostaną wskazane ręcznie z listy CKT, w tym celu należy wybrać przycisk Dodaj towar (wyświetlona zostanie lista produktów z CKT). Na liście należy wyszukać odpowiednie pozycje – do tego celu można wykorzystać pole edycyjne Szukaj oraz dostępne opcje filtrowania widoczne po wybraniu przycisku Pokaż filtry. Na poniższym rysunku przedstawiono przykład wyszukania towaru według nazwy z wykorzystaniem pola Szukaj – po wpisaniu nazwy w pole lista towarów zostanie automatycznie przefiltrowana. Następnie należy zaznaczyć pole wyboru przy pożądanych pozycjach i kliknąć Zapisz:


Rys. 2. Wskazanie towarów zamienianych


Dla każdej pozycji CKT można podejrzeć kartę towaru, wystarczy kliknąć w nazwę.


Po zapisaniu produkty pojawią się na liście:


Rys. 3. Dodanie towarów zamienianych


W zakładce Warunki dodatkowe można określić dodatkowe założenia, które mają zostać spełnione, aby sugestia została zrealizowana. Można dodać wszystkie dostępne lub tylko wybrane założenia. Opcje do wyboru:  


Dodane założenie można zmienić lub usunąć, wcześniej należy je podświetlić, a opcje Zmień założenie i Usuń założenie zostaną aktywowane i będzie można ich użyc.


Rys. 4. Rodzaje założeń


5. Krok 3: dodanie towarów sugerowanych. W tym celu należy wybrać przycisk Dodaj towar z grupy, po czym wyświetlony zostanie selektor wyszukiwania grup. Po wpisaniu w pole wyszukiwania nazwy grupy, lista zostanie automatycznie przefiltrowana. Następnie należy kliknąć na wybraną pozycję i potwierdzić wybór przyciskiem :


Rys. 5. Towary z grupy "Przeziębienie" jako towary sugerowane


Jeżeli wybrana grupa towarów będzie zawierała więcej niż kilkadziesiąt pozycji, system wyświetli komunikat ostrzegawczy, np.:


Rys. 6. Wskazana grupa towarów zawiera zbyt wiele pozycji, co może spowalniać pracę apteki


Aby mimo wszystko dodać grupę, należy wybrać Tak. Aby wskazać inną grupę, należy wybrać Nie (wówczas użytkownik powróci do selektora grup).


Z poziomu selektora grup towarowych można również wykonać następujące akcje:


Po wczytaniu grupy, należy określić kolejność sugerowania towarów. Zgodnie z założeniami przykładowej sugestii, należy wybrać opcję Sugeruj z najwyższą marżą od ceny detalicznej:


Rys. 7. Sugerowana kolejność - opcje do wyboru


6. Następnie należy wskazać punkty sprzedaży, w których sugestie mają zostać włączone podczas sprzedaży. W tym celu należy przejść do zakładki 4. Publikacje i wybrać w przycisk Dodaj punkty sprzedaży. Z wyświetlonej listy należy wybrać odpowiednie apteki (zaznaczyć przy nich pola wyboru) i określić daty publikacji (w polu "data od" jest domyślnie wprowadzona aktualna data, lecz można ją edytować). Daty można ustalić takie same lub różne dla poszczególnych aptek Po skonfigurowaniu wymienionych parametrów, należy kliknąć Zapisz, np.:


Rys. 8. Wskazanie punktów sprzedaży, w których sugestia zostanie opublikowana


7. W ostatniej zakładce kreatora można przejrzeć podsumowanie akcji biznesowej.  

8. Zapisanie lub zapisanie i wysłanie publikacji do aptek. Dostępne opcje:


Rys. 9. Szczegóły opublikowanej sugestii, sprawdzenie statusów publikacji w poszczególnych punktach sprzedaży