3.4. Badanie niezaspokojonego popytu w aptece
W celu uaktywnienia badania niezaspokojonego popytu w programie aptecznym KS-AOW, należy zaznaczyć opcję. 41. Admin > 1. Opcje modułów > APW11.2.76 „Rejestruj niezrealizowane zapytania pacjentów”. W trzeciej zakładce Ustawienia można wybrać, które zdarzenia powinny być rejestrowane:
Rys.1. Ustawienia automatycznego rejestrowania zdarzeń
Badanie niezaspokojonego popytu w aptece
Naciśnięcie klawisza ESC podczas sprzedaży towaru w programie aptecznym wywołuje okno Ewidencja niezrealizowanych zapytań pacjentów (niezaspokojony popyt) (rys.1). Farmaceuta wybiera powód braku realizacji zakupu.
Rys. 2. Okno Ewidencji niezrealizowanych zapytań pacjentów (niezaspokojony popyt) wyświetlane z poziomu systemu KS-AOW
- F2 Brak magazynowy – Tą opcję wybieramy jeśli nie ma wystarczającej ilości towaru w aptece. Po wybraniu F2 Brak magazynowy wyświetlają się trzy opcje do wyboru:
- Brak całkowity - Wybieramy w przypadku zerowych stanów magazynowych. Po wybraniu tej opcji pojawi się okno, w którym wpisujemy ilość towaru jaką chciał zakupić pacjent.
- Brak z wydaniem zamiennika – Po wybraniu tej opcji pojawi się okno, w którym wpisujemy ilość towaru jaką chciał zakupić pacjent. Następnie wybieramy zamiennik własny dla tego towaru.
- Brak ilościowy – Po wybraniu tej opcji pojawi się okno, w którym wpisujemy ilość towaru jaką chciał zakupić pacjent. Następnie wpisujemy ilość towaru jakiej brakuje w aptece.
- F3 Niewłaściwa cena – Ta opcję wybieramy jeśli pacjent rezygnuje z zakupu towaru z powodu zbyt wysokiej ceny. Wybór tej opcji wywołuje okno, w którym podajemy cenę, za jaką Pacjent byłby w stanie kupić towar.
- F4 Brak karty towaru – W sytuacji braku karty towaru farmaceuta wybiera towar z kartoteki BLOZ lub CKT. Po wybraniu towaru pojawią się trzy opcje do wyboru jak w przypadku F2 Brak magazynowy.