W momencie, gdy sieć zostanie zaproszona przez organizatorów do uczestnictwa w projektach pharmind GRID, w zakładce Zarządzanie projektami pharmind GRID pojawią się informacje m.in. o nazwie projektu, logo oraz nazwie organizatora danego projektu. Aby przystąpić do wybranego projektu pharmind GRID, do którego sieć została zaproszona lub z którego zarządzający siecią zrezygnował wcześniej, należy kliknąć Aktywuj przy odpowiednim projekcie.
Rys. 1. Wybór projektu do przystąpienia
Aby przystąpić do projektu, należy pobrać i zapoznać się z aktualnie obowiązującym regulaminem projektu, zaakceptować warunki uczestnictwa, a następnie przystąpić do projektu za pośrednictwem przycisku Potwierdź.
Rys. 2. Przystąpienie do projektu, akceptacja regulaminu, potwierdzenie przystąpienia
Po przystąpieniu do projektu zarządzający siecią otrzyma informację o poprawnym przebiegu operacji. Status projektu ulegnie zmianie z Oczekujący na potwierdzenie na Aktywny.
UWAGA! Samo przystąpienie do projektu i potwierdzenie warunków uczestnictwa w projekcie nie powoduje przystąpienia do projektu określonymi aptekami. Zaakceptowanie regulaminu oraz przystąpienie do projektu jest jedynie aktywacją danego projektu oraz daje możliwości sterowania aptekami w ramach danego projektu GRID. Aby aktywować apteki, które będą w sposób czynny brały udział w projekcie, należy po dokonaniu akceptacji regulaminu przejść do kolumny Zarządzaj aptekami w projekcie (rys. poniżej).
Rys. 3. Aktywacja wybranych aptek w projekcie
Po wybraniu opcji Zarządzaj zarządzający siecią ma możliwość wyboru, którymi aptekami chce zarządzać w ramach projektu. W przypadku projektów ze statusem Aktywny można zarządzać aptekami aktywnymi oraz nieaktywnymi w projekcie (rys. poniżej). Aby wskazać apteki, które zarządzający chce włączyć do danego projektu, należy wybrać opcję Zarządzaj aptekami nieaktywnymi w projekcie:
Rys. 4. Zarządzanie aptekami nieaktywnymi w projekcie, dodanie aptek do danego projektu
Po wybraniu opcji wystarczy wskazać apteki, które mają zostać dodane do projektu (pole dodaj) i zapisać zmiany za pomocą przycisku Zapisz zmiany:
Rys. 5. Dodawanie aptek do aktywnych projektów
W przypadku projektów o statusie Oczekujący na potwierdzenie – po wybraniu opcji Zarządzaj w kolumnie Zarządzaj aptekami w projekcie, wyświetlony zostanie komunikat informujący o braku możliwości zarządzania aktywnością aptek w projekcie, ponieważ same warunki projektu oraz regulamin nie zostały zaakceptowane. W tej sytuacji zarządzający siecią powinien w pierwszej kolejności zaakceptować regulamin i warunki uczestnictwa w projekcie, a następnie, gdy projekt otrzyma status Aktywny, przejść do zarządzania aktywnością aptek w projekcie. Wyjątek stanowią nowe apteki, które zostały dołączone do sieci w trakcie zarządzania centralnego przez zarządzającego siecią. W przypadku, gdy sieć aptek posiada status Oczekujący na potwierdzenie w projekcie, natomiast dołączona do sieci apteka jest w projekcie aktywna, status Oczekujący na potwierdzenie pozostaje dla sieci bez zmian, natomiast po wybraniu opcji Zarządzaj w kolumnie Zarządzaj aptekami w projekcie, zarządzający siecią ma możliwość zarządzania nową apteką w ramach projektu ze statusem Oczekujący w projekcie. Zarządzanie to dotyczy tylko i wyłącznie aptek nowych i jednocześnie aktywnych w projekcie.
Rys. 6. Informacja o konieczności aktywacji sieci w danym projekcie
W przypadku projektów o statusie: