W rozdziale Jak łatwo stworzyć zamówienie pakietowe? przedstawiono w skrócie poszczególne etapy tworzenia zamówienia. Poniżej zaprezentowano przykład dodania nowego zamówienia pakietowego.
UWAGA! Przed rozpoczęciem edycji zamówienia warto zapoznać się z podpowiedziami ułatwiającymi pracę z zamówieniami (Pomocne informacje).
Jak łatwo stworzyć nowe zamówienie pakietowe? (przykład)
Kryteria zamówienia (przykład):
1. Aby utworzyć nowe zamówienie pakietowe, należy wybrać opcję Zarządzanie dostawami > Zamówienia pakietowe > Nowy.
2. W wyświetlonym oknie należy odpowiednio uzupełnić kryteria zamówienia:
Rys. 1. Kryteria zamówienia pakietowego, towary
UWAGA! Podczas tworzenia zamówienia pakietowego na podstawie pliku oferty producenta, należy pamiętać, że ewentualna późniejsza zmiana wyboru dostawców lub odświeżenie pozycji ofertowych nie zmienią upustu producenta oraz daty i ceny oferty! Oprócz tego, podczas tworzenia takiego zamówienia upusty i oferty zdefiniowane z poziomu systemu KS-OmniPharm nie zostaną wczytane do zamówienia (uwzględnione zostaną tylko dane z pliku).
Rys. 2. Kryteria zamówienia pakietowego, punkty sprzedaży
3. Po skonfigurowaniu ustawień należy kliknąć Utwórz:
Rys. 3. Utworzenie zamówienia
4. Zamówienie zostanie automatycznie wygenerowane na podstawie wprowadzonych kryteriów. Informacje widoczne zaraz po wyświetleniu, to m.in. lista towarów wskazanych do zamówienia oraz przypisani producenci, np.:
Rys. 4. Przykładowe zamówienie pakietowe
Na tym etapie można przejrzeć utworzone zamówienie pod kątem m.in. wyliczonych ilości do zakupu oraz przypisanych dostawców.
UWAGA! Aby usprawnić pracę z zamówieniem, warto skorzystać z opcji dodatkowych umożliwiających dostosowanie widoku zamówienia do własnych potrzeb (Ustawienia).
Zamówienie składa się z trzech zakładek:
Rys. 5. Edycja zamówienia pakietowego, zakładka "Ogólne"
Z tego poziomu użytkownik ma możliwość ponownego wczytania ceny z ofert oraz upustów dostawców (klikając w ikonę w polu Dostawcy, rys. 6) lub zmienić wybranych dostawców (klikając w pole
, po wybraniu opcji można zmienić kryteria dot. dostawcy, rys. 7).
Rys. 6. Możliwość zaktualizowania cen i upustów od wybranych dostawców
Rys. 7. Zmiana konfiguracji zamówienia
Aby kontynuować proces zmiany dostawców, należy kliknąć Tak w wyświetlonym oknie (rys. poniżej).
UWAGA! Należy pamiętać, że zmiana dostawców wiąże się ze zmianą dotychczasowych wyliczeń w zamówieniu.
Rys. 8. Komunikat
Rys. 9. Edycja zamówienia pakietowego, zakładka "Towary"
Każdą pozycję w zamówieniu można rozwinąć do poziomu szczegółów za pomocą ikony , aby sprawdzić np. aktualną ilość towaru w danej aptece, ilość do zakupu wyliczoną przez program lub przypisanego dostawcę, np.:
Rys. 10. Szczegóły zamówienia, rozwinięcie towaru do poziomu aptek
Z tego poziomu można edytować dane w kolumnach: upust (dostawcy, producenta, dodatkowy) dostawca, ilość do zakupu, dni zapasu, cena zakupu.
Rys. 11. Edycja zamówienia pakietowego, zakładka "Punkty sprzedaży"
Każdą pozycję na liście można rozwinąć do poziomu towarów za pomocą przycisku , np.:
Rys. 12. Edycja zamówienia pakietowego, zakładka "Punkty sprzedaży"
Dodatkowe informacje:
Rys. 13. Rozwinięcie towaru do poziomu aptek, zweryfikowanie ilości do zakupu dla poszczególnych punktów sprzedaży
Rys. 14. Dodatkowe informacje dotyczące danego towaru w punkcie sprzedaży
Aby edytować wyliczoną ilość do zakupu dla danej apteki, należy na nią kliknąć i w wyświetlonym oknie wpisać nową wartość (dodatkowo przedstawiony zostanie sposób wyliczenia danej ilości przez program), np.:
Rys. 15. Zmiana ilości do zamówienia
Następnie należy zapisać zmiany za pomocą przycisku , np.:
Rys. 16. Zmiana ilości do zamówienia
UWAGA! Do korzystania z funkcji Pokaż synonimy wymagane jest wcześniejsze utworzenie własnych grup synonimów produktowych (więcej w rozdziale Synonimy produktowe).
Na poniższym przykładzie można zaobserwować, że system wykrył w zamówieniu towary z dwóch grup synonimów, każda grupa została podświetlona innym kolorem:
Rys. 17. Podświetlenie produktów, które wpisują się w jedną grupę synonimów produktowych
5. Gdy zamówienie jest gotowe, można je wysłać do producenta / dostawcy (w formie załącznika do wiadomości e-mail) oraz do aptek za pomocą przycisku Wyślij (Wysyłanie zamówienia pakietowego).
6. Jeżeli przygotowane zamówienie jest wersją "roboczą", która będzie podlegać dalszej edycji, można opuścić okno za pomocą przycisku Wróć do modułu zamówienia pakietowe (ewentualne zmiany naniesione w zamówieniu zostaną zapisane).
Rys. 18. Przycisk "powrotu" do nadrzędnego modułu