Strona strategii marżowych wyświetla się po wejściu do modułu Polityka cenowa > Strategie marżowe:


Rys. 1. Strona strategii marżowych


Lista podzielona jest na następujące kolumny:

  • Id, nazwa, data rozpoczęcia, data zakończenia,
  • status – informuje o statusie aktywności danej strategii: - aktywne, - przyszłe, - zakończone, - nieokreślone,
  • status w punktach sprzedaży - informuje o tym, na jakim etapie wysyłania do punktu sprzedaży jest dana strategia: - sukces,- oczekujący, - błąd, - niewysłane,
  • opiekun - użytkownik KS-OmniPharm, który opiekuje się daną strategią.


Listę strategii marżowych można posortować (Sortowanie) według wszystkich kolumn. Użytkownik może sprawdzić szczegóły każdej utworzonej strategii, klikając w znak , np.: 


Rys. 2. Szczegóły strategii marżowej


Dane dotyczące strategii widoczne po rozwinięciu:

  • na żółtym tle znajdują się ogólne parametry, np.: sposób obliczania marży, procent rabatu dla apteki, limit rabatu dla pacjenta;
  • w zakładce warunki strategii marżowej można sprawdzić założenia danej strategii, szczegóły są widoczne po kliknięciu w ikonę ;
  • w zakładce punkty publikacji strategii można sprawdzić, w których aptekach strategia została opublikowana. 


Akcje na strategiach marżowych



  • Nowa - kreator tworzenia nowej strategii marżowej Dodanie strategii marżowej (przykład)
  • Nowa na podstawie wybranej - kopiowanie strategii marżowej.
  • Opublikuj w punktach sprzedaży - publikowanie strategii marżowej do wybranych punktów sprzedaży.
  • Przedłuż strategię marżową -  istnieje możliwość przedłużenia terminu obowiązywania strategii marżowej.
  • Zakończ w wybranych punktach - po wybraniu opcji w dowolnym momencie można zakończyć publikację strategii marżowej w wybranych punktach sprzedaży.
  • Zmień konfigurację strategii marżowej - możliwość zmiany ustawień strategii marżowej, która posiada status nieokreślony - .
  • Zarządzaj tabelami marżowymi - możliwość tworzenia tabel marżowych, czyli określenia jakie marże odpowiadają określonym przedziałom cen zakupu netto. Tabele marżowe można później wykorzystać w strategiach marżowych (Tabele marżowe).
  • Zarządzaj tabelami zaokrągleń - zarządzanie tabelami zaokrągleń z możliwością określenia końcówek, do których będą zaokrąglane ceny w poszczególnych przedziałach cen detalicznych. Tabele zaokrągleń można podpinać do strategii marżowych (Tabele zaokrągleń).
  • Zarządzaj tabelami rabatowo marżowymi - za pomocą opcji można określić jaki procent marży będzie obowiązywał w danym przedziale rabatowym dla określonej grupy towarów.
  • Testuj obliczanie ceny – funkcjonalność służy do testowania wyliczeń cen detalicznych oraz marży towarów w oparciu o zdefiniowane strategie marżowe oraz aktualnie obowiązujące ceny urzędowe (Testuj obliczanie ceny). 
  • Ustawienia – możliwość ustalenia domyślnej marży (po stronie systemu KS-OmniPharm), która będzie uwzględniana podczas korzystania z funkcji Testuj obliczanie ceny oraz w kreatorze nowej strategii marżowej (zakładka 2. Warunki > DMR domyślna marża). 
  • Pokaż filtry – możliwość filtrowania listy strategii według (Filtrowanie): 
    • Punkt sprzedaży – możliwość sprawdzenia jakie strategie obowiązują w danej aptece.
    • Opiekun – możliwość wyświetlenia strategii monitorowanych i nadzorowanych przez wybranego opiekuna.
    • Statusy – możliwość wyświetlenia strategii o określonym statusie.
    • Możliwość filtrowania według kolumn: Id, Nazwa, Data rozpoczęcia, Data zakończenia.


Rys. 7. Opcje filtrowania dostępne po wybraniu przycisku "Pokaż filtry"