4.2. Jak łatwo dodać nową strategię marżową?
Poniżej krótki opis dodawania nowej strategii marżowej.
Jak dodać nową strategię marżową?
1. Wybieramy opcję Polityka cenowa > Strategie marżowe > Nowa (Strona strategii marżowych).
2. Pojawi się kreator - ogólny opis poruszania się w kreatorze znajduje się w Kreator strategii cenowych. W kreatorze strategii przechodzimy do kroku 1. Wpisujemy tutaj nazwę strategii, określamy sposób obliczania marży, procent rabatu hurtowni dla leków zwykłych, limit rabatu hurtowni przekazywany dla pacjenta, sposób zaokrąglania cen i opiekuna. Możemy także wpisać opis oraz ustalić priorytet ceny.
3. Przechodzimy do kroku 2. Określamy tutaj warunki strategii marżowej:
- ceny detaliczne towarów - warunek ten umożliwia ustalenie cen detalicznych dla towarów podczas ich przyjmowania na magazyn. Towary możemy dodać ręcznie, wczytać je z pliku (Wczytywanie towarów z pliku) bądź dodać z grupy towarów. W tym miejscu można także określić, czy na podstawie podanego warunku SPC utworzyć automatyczną przecenę centralną.
- marże detaliczne towarów - warunek ten umożliwia ustalenie jaka marża ma być narzucana na poszczególne towary. Towary możemy dodać ręcznie, wczytać je z pliku bądź dodać z grupy towarów.
- domyślna marża - określenie jaka marża ma być domyślnie narzucana na towary.
- zdefiniowane tabele marżowe - możliwość przypisania tabeli marżowej do wybranych grup asortymentowych.
- zdefiniowane tabele rabatowo marżowe - możliwość przypisania tabeli rabatowo-marżowej do wybranych grup asortymentowych.
Możemy wybrać wszystkie warunki bądź jeden z nich. Ważne jest także ustalenie kolejności ich obowiązywania.
4. Jeżeli chcemy opublikować strategię marżową w określonych punktach sprzedaży, przechodzimy do kroku 3 (publikacje).
5. Podsumowanie wszystkich ustawień możemy zobaczyć w kroku 4. Aby zapisać strategię marżową i wysłać ją do wybranych aptek, klikamy przycisk "zapisz".
6. Po zapisaniu, strategia marżowa zostanie rozesłana do wybranych aptek (w aptekach strategię marżową odbierze zainstalowana aplikacja dostępowa) (Strategie marżowe w aptece).
7. W KS-OmniPharm sprawdzamy, czy strategia marżowa została poprawnie odebrana w aptekach. Jeżeli posiada status poprawny - , to proces tworzenia i przesłania strategii możemy uznać za zakończony poprawnie.
Przykład strategii marżowej: Dodanie strategii marżowej (przykład).
Przykład strategii marżowej z tabelą marżową i tabelą zaokrągleń: Dodanie strategii marżowej z tabelą marżową i tabelą zaokrągleń (przykład).
Przykład strategii marżowej z tabelą rabatowo-marżową: Dodanie strategii marżowej z tabelą rabatowo-marżową (przykład).
Ewentualne problemy z działaniem strategii marżowej opisane są w Problemy.