Mogą wystąpić problemy z przesyłaniem bądź działaniem utworzonych w KS-OmniPharm procesów biznesowych.
Proces biznesowy |
Problem |
Porada |
Strategie cenowe |
Nie działają w aptece |
1. Przeładowujemy moduł APW11 Sprzedaż, aby nowa strategia cenowa się zaczytała. 2. Jeżeli nadal nie działają strategie cenowe, należy sprawdzić w aptece, czy jest dostęp do usługi "Strategie cenowe". Można to sprawdzić w module 41.Admin > Wizytówka > Licencja > KS-OMNIPHARM. 3. Jeżeli jest dostęp do usług, należy sprawdzić czy promocja jest fizycznie w aptece. Sprawdzamy to w module 35-Strategie > Promocje. 4. Konieczne jest sprawdzenie, jakie warunki promocja powinna spełniać. Może być tak, że w trakcie sprzedaży, któryś z warunków nie został spełniony dlatego strategia nie zadziałała. Sprawdzamy dodatkowo poniższe opcje:
|
Sugestie sprzedaży |
Nie działają w aptece |
1. Przeładowujemy moduł APW11 Sprzedaż, aby nowa sugestia sprzedaży się zaczytała. 2. Jeżeli nadal nie działają sugestie, należy sprawdzić w aptece, czy jest dostęp do usługi "Sugestie sprzedaży". Można to sprawdzić w module 41.Admin > Wizytówka > Licencja > KS-OMNIPHARM. 3. Towary mogą nie posiadać stanu magazynowego, dlatego nie widać dla nich sugestii. 4. Może być tak, że towarów z sugestii nie ma w kartotece lokalnej. 5. Towary lokalne mogą nie mieć powiązania z towarami centralnymi bądź mogą mieć niewłaściwe kody BLOZ. |
Sprzedaż wiązana |
Nie działa w aptece |
1. Przeładowujemy moduł APW11 Sprzedaż, aby nowa sprzedaż wiązana się zaczytała. 2. Jeżeli nadal nie działają sprzedaże, należy sprawdzić w aptece, czy jest dostęp do usługi "Sprzedaż wiązana". Można to sprawdzić w module 41.Admin > Wizytówka > Licencja > KS-OMNIPHARM. 3. System apteczny powinien być zaktualizowany- APMAN.exe powinien być w najnowszej wersji. 4. Towary mogą nie posiadać stanu magazynowego, dlatego nie widać okienka sprzedaży. 5. Towarów, które dodaliśmy do sprzedaży wiązanej, może nie być w kartotece lokalnej. 6. Towary lokalne mogą nie mieć powiązania z towarami centralnymi bądź mogą mieć niewłaściwe kody BLOZ. 7. Weryfikujemy, czy poprawnie są ustawione warunki sprzedaży wiązanej np. mogliśmy ustawić sprzedaż 2 produktów, a jedno z nich nie ma na stanie. |
Strategie marżowe |
Nie działają w aptece |
1. Należy sprawdzić w aptece, czy jest dostęp do usługi "Strategie marżowe". Można to sprawdzić w module 41.Admin > Wizytówka > Licencja > KS-OMNIPHARM. 2. Należy sprawdzić, czy strategia marżowa jest fizycznie w aptece. Można to sprawdzić w module 35-Strategie > Centralne strategie marżowe. 3. System apteczny powinien być zaktualizowany- APMAN.exe powinien być w najnowszej wersji. 4. Towary lokalne mogą nie mieć powiązania z towarami centralnymi bądź mogą mieć niewłaściwe kody BLOZ. |
Przeceny centralne |
Nie działają w aptece |
1. Należy sprawdzić w aptece, czy jest dostęp do usługi "Strategie marżowe". Można to sprawdzić w module 41.Admin > Wizytówka > Licencja > KS-OMNIPHARM. 2. Baza danych w aptece powinna być w najnowszej wersji. 3. Towarów, które dodaliśmy do przeceny, może nie być w kartotece lokalnej. 4. Towary lokalne mogą nie mieć powiązania z towarami centralnymi bądź mogą mieć niewłaściwe kody BLOZ. |
Nie ma zastosowania przeceny |
1. Jeżeli status przeceny jest poprawny- , a nie ma zastosowania, to sprawdzamy dokumenty przeceny w aptece. Może być tak, że przecena się wykonała, ale nie dotarło potwierdzenie jej wykonania. 2. Jeżeli nie ma dokumentu przeceny, to przecena z jakichś przyczyn się nie wykonała. Można spróbować zrestartować usługę ApwiRapService. |
|
Blokady zamawiania |
Nie działają w aptece |
1. Należy sprawdzić w aptece, czy jest dostęp do usługi "Blokada zamawiania". Można to sprawdzić w module 41.Admin > Wizytówka > Licencja > KS-OMNIPHARM. 2. Należy sprawdzić, czy blokada jest fizycznie w aptece i czy jest aktywna. Można to sprawdzić w module 22 Kartoteki > Kartoteki > Towary > Centralne blokady zakupów i zamówień. 3. Towary lokalne mogą nie mieć powiązania z towarami centralnymi bądź mogą mieć niewłaściwe kody BLOZ. |
Co oznaczają statusy procesów biznesowych? |
||
status oczekuje na potwierdzenie- |
1. Sprawdzamy działanie usługi KS-OmniPharm po stronie apteki, gdyż najprawdopodobniej jest zatrzymana. Problemy z usługą opisane są w dokumencie w punkcie 1.1. Problemy z usługą KS-OmniPharm > 2. Usługa zatrzymana. |
|
status błąd- |
1. Sprawdzamy treść błędu po najechaniu na ikonkę. 2. Błąd może wynikać np. z niezaktualizowanej bazy danych. Weryfikujemy aktualność bazy danych w aptece. Jeżeli wersja nie jest aktualna, dokonujemy aktualizacji systemu KS-AOW. Sprawdzamy przy tym również aktualność wersji aplikacji dostępowej KS-OmniPharm (w manager sieci aptek nieaktualna wersja oznaczona jest na czerwono). 3. Błędy mogą wynikać także np. z błędnego połączenia z bazą danych. Sprawdzamy problemy z usługą KS-OmniPharm po stronie apteki. Najczęstsze problemy z usługą opisane są w punkcie 1.1. Problemy z usługą KS-OmniPharm. |
|
Błąd "Nie można się połączyć z serwerem zdalnym " / "Unable to connect to the remote server.." |
1. Przyczyną błędu jest zatrzymana usługa ApwiRapService. Należy uruchomić usługę, o czym można przeczytać w w dokumencie w punkcie 1.3. Problemy z usługą ApwiRapService > 2. Usługa zatrzymana. |
|
Błąd "Upłynął limit czasu operacji" / "The operation has timed out" lub Błąd "Nieprawidłowy identyfikator URI: nie można przeanalizować nazwy hosta. " / "Invalid URI: The hostname could not be parsed..." |
1. Przyczyną błędu jest najprawdopodobniej problem z komunikacją między usługą KS-OmniPharm a usługą ApwiRapService. Usługi mogą być zainstalowane w dwóch różnych lokalizacjach. Instalacja usług zalecana jest na stanowisku serwerowym. 2. Weryfikujemy, czy usługa ApwiRapService jest zainstalowana tam, gdzie usługa KS-OmniPharm. Jeżeli nie, to odinstalowujemy usługę ApwiRapService z innej lokalizacji. Aby zweryfikować numer stanowiska, na którym zainstalowana jest usługa ApwiRapService, sprawdzamy opcje iRapa w module 41.Admin> Opcje modułów > iRap -Raporty online > Ustawienia globalne > "Nr stanowiska na którym pracuje iRap". Należy odinstalować usługę z niepożądanego stanowiska. Lokalizację iRapa można także sprawdzić w logu KS-OmniPharm (\Ks-OmniPharm\Log). Powinna być tam zapisana informacja "Logowanie do serwisu IRAP http://xx.xx.x.xx:8000". Na podstawie adresu można ustalić miejsce instalacji usługi. Po odinstalowaniu usługi z niewłaściwej lokalizacji, możliwa stanie się instalacja na właściwym stanowisku. Usługę można odinstalować z parametrem /uninstall i zainstalować na nowo poprzez standardowy sposób instalacji -> uruchomienie Apman.exe. Jeżeli usługa się nie instaluje, czytamy punkt 1.3. Problemy z usługą ApwiRapService > 1. Usługa się nie instaluje. 3. Po uruchomieniu obu usług w tej samej lokalizacji, próbujemy ponownie wysłać proces biznesowy. Powinno przejść poprawnie. |
|
Błąd "Logowanie klienta KS-Omnipharm zakończyło się niepoprawnie" / "Nie udało się zalogować użytkownika" |
1. W pierwszej kolejności należy zweryfikować, czy jest dostęp do usług KS-OmniPharm w aptece. Można to sprawdzić w aptece w module 41.Admin > Wizytówka> Licencja > F6 KS-OmniPharm. Jeżeli nie ma dostępu do usług, należy wówczas zalogować się do KS-OmniPharm z poziomu przeglądarki i w module manager sieci aptek zaznaczyć wybraną aptekę, kliknąć prawy klawisz myszy i wybrać "wyślij ustawienia konfiguracji do punktu sprzedaży" . 2. Jeżeli dostęp do usług KS-OmniPharm jest ustawiony, to sprawdzamy opcje iRapa w module 41.Admin> Opcje modułów > iRap -Raporty online > Ustawienia globalne > "Użytkownik dla klienta KS-OmniPharm" oraz "Hasło dla klienta KS-OmniPharm". 3. Jeżeli zarówno login i hasło są puste, to prawdopodobnie ktoś ręcznie je usunął. Pola należy uzupełnić. W miejscu login powinno być "999999". Ustalamy także hasło. Zapisujemy ustawienia. 4. Restartujemy usługę ApwiRapService oraz usługę KS-OmniPharm. Wysyłamy raz jeszcze proces biznesowy, powinno być poprawnie. |
|
Błąd "Połączenie podstawowe zostało zakończone: Połączenie zostało nieoczekiwanie zakończone" / "The underlying connection was closed: The connection was closed unexpectedly" |
1. Próbujemy wysłać raz jeszcze proces biznesowy z poziomu KS-OmniPharm i sprawdzamy poprawność. Błąd wynika prawdopodobnie z zakłóconej komunikacji między usługą KS-OmniPharm i ApwiRapService. 2. W przypadku kilku prób ponownego wysłania i powtarzającego się tego błędu, można spróbować przeinstalować usługę ApwiRapService. Usługę można odinstalować z parametrem /uninstall i zainstalować na nowo poprzez standardowy sposób instalacji -> uruchomienie Apman.exe. Jeżeli usługa się nie instaluje, czytamy punkt 1.3. Problemy z usługą ApwiRapService > 1. Usługa się nie instaluje. |
|
Błąd "Nie można ustanowić relacji zaufania dla bezpiecznego kanału SSL/TLS" |
1. Najpierw sprawdzamy opcje iRapa w module 41.Admin> Opcje modułów > iRap -Raporty online > Ustawienia globalne > "Rodzaj połączenia internetowego". 2. Jeżeli połączenie jest ustawione na szyfrowane, próbujemy ustawić na połączenie "Zwykłe". 3. Restartujemy usługi i przesyłamy ponownie proces biznesowy. Weryfikujemy poprawność. |
|
Błąd "Dokument typu X nie jest obsługiwany w wersji aplikacji: 2014.x.x.x." |
1. Błąd wynika z nieaktualnej wersji aplikacji dostępowej KS-OmniPharm, która z kolei mogła się nie zaktualizować przez starszą wersję bazy aptecznej. W sytuacji, gdy baza apteki jest nieaktualna, należy dokonać jej aktualizacji. Aplikacja dostępowa powinna się wówczas zaktualizować. 2. Jeżeli aplikacja nadal jest niezaktualizowana, sprawdzamy ewentualne przyczyny problemów z aktualizacją 1.2 Problemy aktualizacją aplikacji dostępowej. |
|
Błąd "Wystąpił błąd podczas przetwarzania dokumentu. X o identyfikatorze XXXXXX-XXXXXAAF5-4A93-BDE9-30CA384A03DD już istnieje i nie może być dodane ponownie." |
1. Definicja procesu biznesowego już istnieje w aptece, dlatego też pojawia się wskazany komunikat. |
|
Błąd "Wystąpił błąd podczas przetwarzania dokumentu. Odczytanie informacji o typie dokumentu zakończyło się niepowodzeniem" |
1. Błąd może wynikać z nieaktualnej wersji aplikacji dostępowej KS-OmniPharm, która z kolei mogła się nie zaktualizować przez starszą wersję bazy aptecznej. W sytuacji, gdy baza apteki jest nieaktualna należy dokonać jej aktualizacji. Aplikacja dostępowa powinna się wówczas zaktualizować. Po dokonaniu aktualizacji wysyłamy raz jeszcze proces biznesowy. 2. Jeżeli nadal widoczny jest błąd, sprawdzamy w aptece wersję pliku ApwiRap.exe. Weryfikujemy aktualność pliku. Jeżeli jest nieaktualny, należy dokonać aktualizacji. Następnie należy zrestartować usługę ApwiRapService. Po dokonaniu aktualizacji wysyłamy raz jeszcze proces biznesowy. |
|
Błąd "Wyjątek w TOmniPutDocument.Execute: Exception: (19) Failed to load DelZip190.dll Nie można odnaleźć określonego modułu" |
1. Przyczyną błędu jest brak pliku DelZzip190.dll w katalogu KS\APW\iRAP. Rozwiązaniem jest przekopiowanie tego pliku z FTP (dla apteki 2015 ftp://ftp.kamsoft.pl/pub/KS-APW/2021/APTEKA/ApwiRap.zip) 2. Po dodaniu pliku .dll do folderu, restartujemy usługę ApwiRapService i wysyłamy raz jeszcze proces biznesowy. |
Błąd "Nie można się połączyć z serwerem zdalnym " / "Unable to connect to the remote server.." |
1. Błąd jest widoczny z poziomu KS-OmniPharm po najechaniu na ikonkę przy definicji procesu biznesowego - 2. Przyczyną błędu jest zatrzymana usługa ApwiRapService. Należy uruchomić usługę. |
Błąd "Upłynął limit czasu operacji" / "The operation has timed out" lub Błąd "Nieprawidłowy identyfikator URI: nie można przeanalizować nazwy hosta. " / "Invalid URI: The hostname could not be parsed..." |
1. Błąd jest widoczny z poziomu KS-OmniPharm po najechaniu na ikonkę przy definicji procesu biznesowego- . 2. Przyczyną błędu jest najprawdopodobniej problem z komunikacją między usługą KS-OmniPharm Klient a usługą ApwiRapService. Usługi mogą być zainstalowane w dwóch różnych lokalizacjach. Instalacja usług zalecana jest na stanowisku serwerowym. 3. Weryfikujemy, czy usługa ApwiRapService jest zainstalowana tam, gdzie usługa KS-OmniPharm Klient. Jeżeli nie, to odinstalowujemy usługę ApwiRapService z innej lokalizacji. Aby zweryfikować numer stanowiska, na którym zainstalowana jest usługa ApwiRapService, sprawdzamy opcje iRapa w module 41.Admin> Opcje modułów > iRap -Raporty online > Ustawienia globalne > "Nr stanowiska na którym pracuje iRap". Należy odinstalować usługę z niepożądanego stanowiska. Lokalizację iRapa można także sprawdzić w logu KS-OmniPharm (\Ks-OmniPharm\Log). Powinna być tam zapisana informacja "Logowanie do serwisu IRAP http://xx.xx.x.xx:8000". Na podstawie adresu można ustalić miejsce instalacji usługi. Po odinstalowaniu usługi z niewłaściwej lokalizacji, możliwa stanie się instalacja na właściwym stanowisku. Usługę można odinstalować z parametrem /uninstall i zainstalować na nowo poprzez standardowy sposób instalacji -> uruchomienie Apman.exe. 4. Po uruchomieniu obu usług w tej samej lokalizacji, próbujemy ponownie wysłać proces biznesowy. Powinno przejść poprawnie. |
Błąd w logu "Wystąpił błąd podczas uruchamiania usługi: EOSError: System Error. Code: 5. Odmowa dostępu" |
1. Błąd widoczny w logu iRapa (\KS\APW\iRAP\Log). 2. Błąd może wystąpić przy próbie instalacji i uruchamiania usługi ApwiRapService. Przyczyna tkwi najprawdopodobniej w próbie uruchamiania usługi na koncie bez uprawnień Administratora. Należy się upewnić, że nadane są wszystkie uprawnienia administracyjne. Można spróbować uruchomić "jako administrator" plik Apman.exe. |
Błąd "Logowanie klienta KS-Omnipharm zakończyło się niepoprawnie" / "Nie udało się zalogować użytkownika" |
1. Błąd jest widoczny z poziomu KS-OmniPharm po najechaniu na ikonkę przy definicji procesu biznesowego- 2. W pierwszej kolejności należy zweryfikować, czy jest dostęp do usług KS-OmniPharm w aptece. Można to sprawdzić w aptece w module 41.Admin > Wizytówka> Licencja > F6 KS-OmniPharm. Jeżeli nie ma dostępu do usług, należy wówczas zalogować się do KS-OmniPharm z poziomu przeglądarki i w module manager sieci aptek zaznaczyć wybraną aptekę, kliknąć prawy klawisz myszy i wybrać "wyślij ustawienia konfiguracji do punktu sprzedaży" . 3. Jeżeli dostęp do usług KS-OmniPharm jest ustawiony, to sprawdzamy opcje iRapa w module 41.Admin> Opcje modułów > iRap -Raporty online > Ustawienia globalne > "Użytkownik dla klienta KS-OmniPharm" oraz "Hasło dla klienta KS-OmniPharm". 4. Jeżeli zarówno login i hasło są puste, to prawdopodobnie ktoś ręcznie je usunął. Pola należy uzupełnić. W miejscu login powinno być "999999". Ustalamy także hasło. Zapisujemy ustawienia. 5. Restartujemy usługę ApwiRapService oraz usługę KS-OmniPharm Klient. Wysyłamy raz jeszcze proces biznesowy, powinno być poprawnie. |
Błąd "Połączenie podstawowe zostało zakończone: Połączenie zostało nieoczekiwanie zakończone" / "The underlying connection was closed: The connection was closed unexpectedly" |
1. Błąd jest widoczny z poziomu KS-OmniPharm po najechaniu na ikonkę przy definicji procesu biznesowego- 2. Próbujemy wysłać raz jeszcze proces biznesowy z poziomu KS-OmniPharm i sprawdzamy poprawność. Błąd wynika prawdopodobnie z zakłóconej komunikacji między usługą KS-OmniPharm Klient i ApwiRapService. 3. W przypadku kilku prób ponownego wysłania i powtarzającego się tego błędu, można spróbować przeinstalować usługę ApwiRapService. Usługę można odinstalować z parametrem /uninstall i zainstalować na nowo poprzez standardowy sposób instalacji -> uruchomienie |
Błąd "Nie można ustanowić relacji zaufania dla bezpiecznego kanału SSL/TLS" |
1. Błąd jest widoczny z poziomu KS-OmniPharm po najechaniu na ikonkę przy definicji procesu biznesowego- 2. Najpierw sprawdzamy opcje iRapa w module 41.Admin> Opcje modułów > iRap -Raporty online > Ustawienia globalne > "Rodzaj połączenia internetowego". 3. Jeżeli połączenie jest ustawione na szyfrowane próbujemy ustawić na połączenie "Zwykłe". 4. Restartujemy usługi i przesyłamy ponownie proces biznesowy. Weryfikujemy poprawność. |
Błąd "Dokument typu X nie jest obsługiwany w wersji aplikacji: 2014.x.x.x." |
1. Błąd widoczny w logu usługi KS-OmniPharm (\KS-OmniPharm\Log). 2. Błąd wynika z nieaktualnej wersji aplikacji dostępowej KS-OmniPharm, która z kolei mogła się nie zaktualizować przez starszą wersję bazy aptecznej. W sytuacji, gdy baza apteki jest nieaktualna należy dokonać jej aktualizacji. Aplikacja dostępowa powinna się wówczas zaktualizować. 3. Jeżeli aplikacja nadal jest niezaktualizowana sprawdzamy ewentualne przyczyny problemów z aktualizacją. |
Błąd "Wystąpił błąd podczas przetwarzania dokumentu. X o identyfikatorze XXXXXX-XXXXXAAF5-4A93-BDE9-30CA384A03DD już istnieje i nie może być dodane ponownie." |
1. Błąd jest widoczny z poziomu KS-OmniPharm po najechaniu na ikonkę przy definicji procesu biznesowego- 2. Definicja procesu biznesowego już istnieje w aptece, dlatego też pojawia się wskazany komunikat. |
Błąd "Wystąpił błąd podczas przetwarzania dokumentu. Odczytanie informacji o typie dokumentu zakończyło się niepowodzeniem" |
1. Błąd jest widoczny z poziomu KS-OmniPharm po najechaniu na ikonkę przy definicji procesu biznesowego- 2. Błąd może wynikać z nieaktualnej wersji aplikacji dostępowej KS-OmniPharm, która z kolei mogła się nie zaktualizować przez starszą wersję bazy aptecznej. W sytuacji, gdy baza apteki jest nieaktualna należy dokonać jej aktualizacji. Aplikacja dostępowa powinna się wówczas zaktualizować. Po dokonaniu aktualizacji wysyłamy raz jeszcze proces biznesowy. 3. Jeżeli nadal widoczny jest błąd, sprawdzamy w aptece wersję pliku ApwiRap.exe. Weryfikujemy aktualność pliku. Jeżeli jest nieaktualny, należy dokonać aktualizacji. Następnie należy zrestartować usługę ApwiRapService. Po dokonaniu aktualizacji wysyłamy raz jeszcze proces biznesowy. |
Błąd "Wyjątek w TOmniPutDocument.Execute: Exception: (19) Failed to load DelZip190.dll Nie można odnaleźć określonego modułu" |
1. Błąd widoczny w logu usługi KS-OmniPharm (\KS-OmniPharm\Log). 2. Przyczyną błędu jest brak pliku DelZzip190.dll w katalogu KS\APW\iRAP. Rozwiązaniem jest przekopiowanie tego pliku z FTP (dla apteki 2015 ftp://ftp.kamsoft.pl/pub/KS-APW/2021/APTEKA/ApwiRap.zip) 3. Po dodaniu pliku .dll do folderu, restartujemy usługę ApwiRapService i wysyłamy raz jeszcze proces biznesowy. |
Błąd w logu "Program będzie dostępny po wykupieniu odpowiedniej licencji" |
1. Błąd widoczny w logu iRapa (\KS\APW\iRAP\Log). 2. Błąd wskazuje na to, że usługa ApwiRapService nie uruchomiła się w trybie KS-OmniPharm. 3. W pierwszej kolejności należy zweryfikować, czy jest dostęp do usług KS-OmniPharm w aptece. Można to sprawdzić w aptece w module 41.Admin > Wizytówka> Licencja > F6 KS-OmniPharm. Jeżeli nie ma dostępu do usług, należy wówczas zalogować się do KS-OmniPharm z poziomu przeglądarki i w module manager sieci aptek zaznaczyć wybraną aptekę, kliknąć prawy klawisz myszy i wybrać "wyślij ustawienia konfiguracji do punktu sprzedaży" . Restartujemy usługę ApwiRapService i wysyłamy ponownie proces biznesowy. 4. Jeżeli błąd jest nadal widoczny w logu, to może oznaczać, że w katalogu iRapa brakuje licencji aptecznej. Jest to istotne w momencie, kiedy instalacja usług została wykonana na stanowisku innym niż serwerowe. Rozwiązaniem jest przekopiowanie licencji aptecznej do katalogu \KS\APW\iRap. Następnie wykonujemy restart usługi ApwiRapService i ponownie wysyłamy proces biznesowy. |
Błąd "Wystąpił błąd podczas uruchamiania aplikacji. Program jest już uruchomiony.” |
1. Błąd widoczny w logu iRapa (\KS\APW\iRAP\Log). 2. Błąd może oznaczać, że usługa ApwiRapService już jest zainstalowana i uruchomiona na innym stanowisku. 3. Weryfikujemy, czy usługa ApwiRapService jest zainstalowana tam, gdzie usługa KS-OmniPharm Klient. Jeżeli nie, to odinstalowujemy usługę ApwiRapService z innej lokalizacji. Aby zweryfikować numer stanowiska, na którym zainstalowana jest usługa ApwiRapService, sprawdzamy opcje iRapa w module 41.Admin> Opcje modułów > iRap -Raporty online > Ustawienia globalne > "Nr stanowiska na którym pracuje iRap". Należy odinstalować usługę z niepożądanego stanowiska. Lokalizację iRapa można także sprawdzić w logu KS-OmniPharm (\KS-OmniPharm\Log). Powinna być tam zapisana informacja "Logowanie do serwisu IRAP http://xx.xx.x.xx:8000". Na podstawie adresu można ustalić miejsce instalacji usługi. |