4.7.2. Strategie marżowe z tabelą marżową i tabelą zaokrągleń
Poniżej opisana jest realizacja w aptece przykładowej strategii marżowej Wycena tabele marżowe (Dodanie strategii marżowej z tabelą marżową i tabelą zaokrągleń (przykład)):
Jak strategia marżowa jest realizowana w aptece?
1. Po zapisaniu w KS-OmniPharm, strategia marżowa wysyłana jest do wybranych aptek. W aptece strategia odebrana zostanie przez zainstalowaną aplikację dostępową (https://www.ks-omnipharm.pl/pliki/Dokumentacja/KS-OmniPharm(KS-AOW)-InstrukcjaInstalacjiAplikacjiDostepowej.pdf).
2. Gdy strategia marżowa zostanie prawidłowo wprowadzona do aptecznej bazy danych, w systemie KS-OmniPharm status w punkcie sprzedaży zmieni się na poprawny - .
3. W aptece strategię marżową można zobaczyć w module APW35 Strategie/KS-OmniPharm/Strategie marżowe:
Rys.1 Podgląd strategii marżowych w aptece
Poniżej listy strategii marżowych widać opcje:
- obliczania marży,
- sposobu zaokrąglania,
- procentu rabatu hurtowni przekazanego dla leków zwykłych.
4. Aby zobaczyć warunki danej strategii marżowej, należy kliknąć [F3] Podgląd (Rys.2). Widać tutaj określony warunek STM, zgodnie z tym, co zostało zdefiniowane w KS-OmniPharm.
Rys. 2. Warunki strategii marżowej
5. Dla każdego z warunków można zobaczyć szczegóły, klikając [F3] Podgląd. Można podejrzeć skład grupy towarowej poprzez wybranie F3 Pozycje grupy oraz szczegóły tabel marżowych za pomocą opcji F4 Pozycje tabeli.
6. Przykładowo, przyjmiemy na stan towar z grupy Przeciwkaszlowe:
a) z ceną netto zakupu po rabacie 6,99 zł,
b) z ceną netto zakupu przed rabatem 10,99 zł,
c) z rabatem na fakturze 36,40 %
Przyjęcia na magazyn dokonamy w systemie aptecznym w module APW 13-Zakupy (rys. poniżej). Farmaceuta może zmienić cenę detaliczną wyliczoną na podstawie strategii STM. Na zielono widoczna jest użyta centralna strategia marżowa. Jak widać na powyższym rysunku, cena została wyliczona zgodnie z tabelą marżową jak i tabelą zaokrągleń (do 89 gr), z uwzględnieniem % rabatu przekazywanego aptece i limitu rabatu dla pacjenta.
Rys.4 Wyliczona cena detaliczna podstawie strategii STM