Podczas korzystania z modułu KPI można zapisywać bieżące ustawienia filtrowania (w panelu bocznym dostępnym pod ikoną (rys. 1)). Jest to znaczące ułatwienie pracy ze wskaźnikami, ponieważ wystarczy wskazać zapisany wcześniej filtr, aby zastosować go w raporcie. Korzyści wynikające z zastosowania funkcji:
Jak zapisać bieżące ustawienia filtrowania?
1. Należy wybrać przycisk Pokaż filtry i ustawić filtry zgodnie z potrzebami (przykładowo: Punkty sprzedaży: Z grupy "Apteki Północ", Towary: OTC: Kosmetyki, wybrany producent).
2. Następnie należy kliknąć w ikonę , dostępną w prawym górnym rogu ekranu i wybrać przycisk Zapisz filtr:
Rys. 1. Zapisanie bieżącego filtrowania
3. W polu Nazwa należy wprowadzić nazwę dla ustawionych filtrów i zdecydować czy zapisane ustawienia mają być dostępne dla wszystkich czy tylko dla użytkownika, który zapisał ustawienia. Jeżeli utworzony zapis ustawień filtrowania ma być dostępny dla wszystkich użytkowników, należy (przed zapisaniem zmian) zaznaczyć pole wyboru filtr dostępny dla wszystkich użytkowników.
4. Aby zapisać ustawienia filtra, należy kliknąć Zapisz.
Rys. 2. Zapisanie ustawień filtrowania
UWAGA! Jeżeli wprowadzona nazwa ustawień filtrowania jest już w użyciu, to wyświetlony zostanie komunikat (rys. poniżej). Wybranie przycisku Tak spowoduje nadpisanie dotychczasowych parametrów filtra nowymi, wybranie przycisku Nie spowoduje powrót do okna zapisywania ustawień filtra, np. w celu zmiany nazwy na unikatową.
Rys. 3. Zapisanie ustawień filtrowania
Dodatkowe informacje:
Jak zastosować zapisany filtr podczas pracy z KPI?
1. Z poziomu wybranego raportu lub wykresu KPI należy wybrać przycisk i kliknąć w pole edycyjne pod sekcją Wybierz filtr.
2. Lista zapisanych ustawień filtrowania zostanie wyświetlona po kliknięciu w pole edycyjne widoczne pod sekcją Wybierz filtr. Należy kliknąć na wybrane ustawienia filtrowania (filtry można wyszukiwać po nazwie, wpisując frazę w pole edycyjne, rys. poniżej).
Rys. 4. Wyszukiwanie zapisanych ustawień filtrowania
3. Ustawienia filtrowania zostaną automatycznie naniesione do panelu filtrów. Aby zastosować je we wskaźnikach KPI, należy standardowo wybrać przycisk Zastosuj, np.:
Rys. 5. Przykład zastosowania filtra w module KPI
UWAGA!
Powiązane tematy: