5.8. Zastosowanie sprzedaży wiązanej w aptece
W KS-OmniPharm istnieje możliwość śledzenia wykorzystania sprzedaży wiązanej przesłanej do aptek. Dzięki informacjom o zastosowaniu sprzedaży możliwa jest ocena skuteczności opublikowanych sprzedaży wiązanych. Można porównywać wykorzystanie sprzedaży w różnych aptekach i dla różnych farmaceutów. Zastosowanie sprzedaży wiązanych w aptekach można obserwować dzięki informacjom w kolumnie Zastosowanie, która oznaczona jest symbolem wykresu - :
Rys. 1. Zastosowanie sprzedaży wiązanej
Zastosowanie sprzedaży wiązanej aktualizowane jest średnio co dwie godziny. Widoczne są następujące informacje:
- liczba realizacji - ile razy sprzedaż wiązana została zrealizowana (sprzedany dodatkowy produkt):
Rys. 2. Realizacje sprzedaży wiązanej
- liczba zaproponowań - ile razy sprzedaż wiązana została zaproponowana (na zaproponowania składają się sprzedaże wiązane zrealizowane i niezrealizowane):
Rys. 3. Zaproponowania sprzedaży wiązanej
- skuteczność - stosunek liczby realizacji sprzedaży do liczby zaproponowań. Według poniższego przykładu jest to 75% (na co składają się 3 sprzedaże i 4 zaproponowania):
Rys. 4. Skuteczność sprzedaży wiązanej
Wartość w nawiasie daje dodatkową wiedzę w sytuacji, gdy pacjent mógł dokupić produkty, aby uzupełnić sprzedaż wiązaną i spełnić wszystkie warunki, a jednak się nie zdecydował. Przykładowo: pacjent zakupił 1 opakowanie pasty do zębów, a mógł kupić drugie opakowanie i dostać szczoteczkę za 1 zł. Wartość w nawiasie pojawia się tylko w przypadku, gdy w warunkach definicji sprzedaży wiązanej jest założenie, że muszą zostać sprzedane przynajmniej 2 towary z listy. W przypadku, gdy warunkiem sprzedaży wiązanej jest zakupienie wybranego towaru z listy, a pacjent decyduje się na zakupienie tylko towaru sugerowanego w normalnej cenie, wówczas liczba w nawiasie oznacza sumę sprzedaży towaru sugerowanego.
Rys. 5. Dodatkowe informacje o sprzedaży
Po kliknięciu na ikonę wyświetlony zostanie wykres przedstawiający ilość zrealizowanych (sprzedaż) i niezrealizowanych (sugestia bez sprzedaży) sprzedaży wiązanych. Uwzględnione zostaną również sytuacje, gdzie pacjent mógł uzupełnić sprzedaż wiązaną, jednak nie zdecydował się (sugerowane).
Rys. 6. Wykres realizacji sprzedaży wiązanej
Informacje o zastosowaniu sprzedaży wiązanej mogą dotyczyć:
- całej sprzedaży - podsumowanie realizacji sprzedaży w stosunku do jej zaproponowania we wszystkich aptekach. Przykładowo, na poniższym rysunku widać, że sprzedaż wiązana zaproponowana została 10 razy, a zrealizowana 6 razy.
Rys. 7. Zastosowanie sprzedaży wiązanej na poziomie ogólnym
- konkretnego punktu sprzedaży - liczba realizacji i zaproponowań sprzedaży w poszczególnych aptekach jest widoczna po rozwinięciu danej sprzedaży wiązanej za pomocą przycisku:
.
Rys. 8. Realizacja sprzedaży wiązanej na poziomie apteki
Za pomocą ikony każdy punkt sprzedaży można rozwinąć do poziomu szczegółów, gdzie można sprawdzić ID farmaceuty, który uczestniczył w danej realizacji.