11.5.2. Odmowy realizacji zamówień

Parent Previous Next


Odmowy realizacji dla zamówień wysyłanych z poziomu systemu KS-OmniPharm są obsługiwane automatycznie (dotyczy zamówień wysłanych do dostawców za pośrednictwem komunikacji KS-EWD). Należy pamiętać, że karty dostawców korzystających z komunikacji KS-EWD powinny być odpowiednio uzupełnione (Zarządzanie kartotekami > Zarządzaj dostawcami > karta dostawcy w trybie edycji > zakładka Komunikacja):


Działanie harmonogramu do pobierania odmów polega na:

Odmowy, które zostały pobrane i wysłane do aptek można przejrzeć z poziomu modułu Zamówienia, wybierając przycisk , a następnie Odmowy:


Rys. 1. Odmowy


W tym miejscu można uzyskać podstawowe informacje dotyczące pobranych dokumentów, np. data wysłania odmowy do apteki oraz status wysyłki. Przykładowy widok:


Rys. 2. Przykładowy widok pobranych odmów


W przypadku wystąpienia problemów z np. pobraniem odmowy lub odbiorem odmowy w aptece, użytkownik centrali (posiadający uprawnienie ZPAK_EXP) zostanie o tym poinformowany (otrzyma powiadomienie, rys. poniżej), aby mógł podjąć odpowiednie kroki. 


Rys. 3. Powiadomienie dotyczące odmów realizacji zamówień, istnieją odmowy, których odbiór nie został potwierdzony przez aptekę


Przykładowe scenariusze:


Scenariusz 1. Wystąpił problem podczas automatycznego pobierania odmowy



1. W przypadku wystąpienia problemów z pobraniem odmowy, automat będzie podejmował kolejne próby wczytania dokumentu. Jeżeli w ciągu czterech dni od daty wysłania zamówienia, pobranie odmowy nadal nie będzie możliwe, to użytkownik centrali otrzyma powiadomienie (rys. powyżej).  

2. Po kliknięciu w powiadomienie wyświetlone zostanie zamówienie powiązane z dokumentem odmowy.

3. Z poziomu okna należy wybrać przycisk EWD > pobierz odmowę (rys. poniżej). Odmowa zostanie automatycznie pobrana, wysłana do apteki oraz zapisana na liście odmów.


Rys. 4. Pobranie odmowy z poziomu edycji zamówienia


Scenariusz 2. Pobrana odmowa nie została odebrana w aptece



1. Jeżeli dana odmowa nie zostanie odebrana w aptece, to użytkownik centrali otrzyma odpowiednie powiadomienie (Powiadomienia) z informacją o liczbie dokumentów, których dotyczy problem (rys. 4). Należy kliknąć w powiadomienie, aby przejść do okna z listą odmów.

2. Należy odszukać pozycje nieodebrane w aptekach i ponownie je wysłać za pomocą opcji Wyślij do aptek (rys. poniżej). Status wysyłki odmowy można sprawdzić na liście odmów w kolumnie Status komunikacji. Odmowy pomyślnie dostarczone do aptek oznaczone są statusem .


Rys. 5. Ponowne wysłanie odmowy do apteki


Znaczenie poszczególnych kolumn:


Przy każdym dokumencie odmowy znajduje się menu podręczne zawierające dodatkowe opcje:


Rys. 6. Menu podręczne