Tryb częściowej integracji CKT umożliwia współpracę systemów KS-ZSA i KS-OmniPharm w zakresie utrzymywania jednolitej kartoteki towarów. Integracja częściowa polega na zarządzaniu kartoteką z poziomu systemu KS-ZSA. W tym trybie edycja CKT po stronie KS-OmniPharm jest zablokowana, a sterowanie procesami biznesowymi odbywa się w oparciu o CKT zorganizowaną w KS-ZSA.
Jak częściowo zintegrować KS-ZSA i KS-OmniPharm?
1. Sprawdzenie w jakim trybie system KS-ZSA pracuje z bazą towarów – przeprowadzenie integracji częściowej z KS-OmniPharm jest możliwe tylko w trybie centralnym (Tabela centralna) lub w trybie mieszanym (Tabela centralna z pozycjami lokalnymi). Jeżeli KS-ZSA pracuje w trybie lokalnym (Tryb lokalny), to należy przejść na tryb centralny lub mieszany (61. Administrator → [Ctrl+2] Opcje → N22_1001FN Tryb obsługo tabeli towarów).
2. Uporządkowanie CKT w KS-ZSA – zalecane w celu zweryfikowania ilości i jakości powiązań między kartotekami lokalnymi i centralnymi.
3. Rejestracja systemu KS-ZSA w systemie KS-OmniPharm – czynność należy wykonać z poziomu modułu Zarządzanie kartotekami → Zarządzanie towarami → Utwórz kartotekę → Import CKT z ZSA. Po wybraniu opcji wyświetlona zostanie informacja o braku zarejestrowanego systemu KS-ZSA. Należy potwierdzić rejestrację i wypełnić wyświetlony formularz rejestracyjny. Pola wymagane do uzupełnienia:
4. Oczekiwanie na potwierdzenie zarejestrowania systemu KS-ZSA w KS-OmniPharm – firma KAMSOFT S.A. wyśle stosowny e-mail potwierdzający rejestrację na adres podany w formularzu rejestracyjnym.
5. Wyczyszczenie kartoteki po stronie KS-OmniPharm – po stronie systemu KS-OmniPharm kartoteka towarów musi być pusta. W tym celu należy skontaktować się z sekcją KS-OmniPharm (pomoc@ks-omnipharm.pl).
6. Pobranie i zainstalowanie aplikacji dostępowej dla KS-ZSA (instrukcja instalacji). Aplikację należy pobrać ze strony: https://www.ks-omnipharm.pl/pliki/.
7. Włączenie trybu integracji częściowej w systemie KS-ZSA – czynność należy wykonać z poziomu modułu 61. Admin > Inne > Integracja KS-OmniPharm. W wyświetlonym oknie należy zaznaczyć pole wyboru przy opcji Włączona – zarządzanie CKT po stronie KS-ZSA (Integracja częściowa), a następnie kliknąć Zatwierdź.
Rys. 1. Włączenie integracji częściowej w systemie KS-ZSA
9. Import CKT z ZSA – po odebraniu potwierdzenia rejestracji systemu KS-ZSA i wyczyszczeniu kartoteki towarowej po stronie systemu KS-OmniPharm, należy wykonać import CKT z ZSA. W tym celu należy wybrać Zarządzanie kartotekami → Zarządzaj towarami → Import CKT z KS-ZSA.
Rys. 2. Import CKT z systemu KS-ZSA do systemu KS-OmniPharm
Import zostanie rozpoczęty po wybraniu przycisku Tak w wyświetlonym oknie:
Rys. 2. Potwierdzenie wykonania importu
Status rozpoczętego zadania można sprawdzić, klikając w ikonę , a następnie wybierając przycisk zadania, np.:
Rys. 3. Status realizacji zadania
UWAGA! W przypadku pojawienia się błędów w czasie importu pojawi się odpowiedni komunikat. Przyczyną błędów może być:
Po włączeniu częściowej integracji zarządzanie CKT będzie odbywać się po stronie KS-ZSA, w KS-OmniPharm funkcje związane z edycją CKT zostaną zablokowane. Każda zmiana w Centralnej Kartotece Towarów w KS-ZSA będzie automatycznie rozsyłana do KS-OmniPharm. Pełny import CKT można wykonać w każdej chwili. Po stronie systemu KS-OmniPharm można zarządzać procesami biznesowymi w oparciu o CKT organizowaną z poziomu KS-ZSA.
Opis synchronizacji grup towarowych w rozwiązaniach KS-ZSA oraz KS-OmniPharm znajduje się w Synchronizacja grup towarowych.