3. Lista towarów, które weszły w zaleganie w ostatnich 30 dniach (total sieć)

Parent Previous Next

Raport nr 3 prezentuje listę towarów zalegających w magazynie przez ponad 6 miesięcy, które weszły do zalegania w ostatnich 30 dniach. Zestawienie generowane jest na podstawie danych z całej sieci (total sieć), jednak po wybraniu dowolnej akcji widoczne będą dane per apteka.


Rys. 1. KPI Struktura czasu magazynowania, 3. Lista towarów, które weszły w zaleganie w ostatnich 30 dniach (total sieć), poziom PREMIUM


Przykładowy widok raportu, dane widoczne dla całej sieci:


Rys. 2. Akcje dostępne z poziomu raportu


Po zaznaczeniu wybranych towarów i wskazaniu dowolnej akcji biznesowej, widoczne są dane z poziomu punktów sprzedaży, np.:


Rys. 3. Dane per apteka (po wskazaniu towarów i wybraniu akcji biznesowej)



Liczba pozycji towarowych w raporcie jest ograniczona do maksymalnie 3000 produktów, a dane są aktualne na dzień poprzedni, zgodnie ze wskazanym okresem analizy. Z tego miejsca zarządzający siecią może podjąć odpowiednie działania biznesowe mające na celu zwiększenie efektywności zarządzania asortymentem aptek, m.in. przecenić wybrane towary, utworzyć przesunięcie MM czy blokadę zamawiania. W raporcie uwzględniane są dane wyłącznie z ostatnich 30 dni i jest to domyślny okres analizy. Listę towarów uwzględnianych w raporcie można zawęzić do wybranych punktów sprzedaży, konkretnych towarów (np. od wybranego producenta) czy też do produktów biorących udział w wybranych akcjach biznesowych. Po każdej zmianie ustawień filtrowania należy kliknąć Zastosuj, aby odświeżyć listę wyników. Przykładowy raport:

Rys. 4. Przykładowy raport towarów, które weszły w zaleganie w ostatnich 30 dniach

Po kliknięciu w ikonę można zobaczyć podpowiedzi systemu sugerujące czynności, które można wykonać w celu optymalizacji zapasu:


Rys. 5. Podpowiedzi systemu


Aby utworzyć akcję biznesową, wystarczy skierować kursor na przycisk Utwórz akcję i wybrać jedną z możliwych opcji (rys. 2). Przed utworzeniem akcji biznesowej konieczne jest, aby użytkownik wskazał produkty, z którymi chce pracować. Można na przykład ograniczyć listę towarów w raporcie do produktów tylko jednego konkretnego producenta – należy w tym celu wykorzystać filtry dostępne pod przyciskiem Pokaż filtry > Towary > Wg Grupex – co oznacza przeniesienie do selektora GRUPEX który umożliwia wybór m.in. konkretnego producenta.


Rys. 6. Opcje filtrowania, selektor GRUPEX


Rys. 7. Przykład skorzystania z selektora GRUPEX


UWAGA! Może zdarzyć się sytuacja, że po wejściu do raportu pojawi się komunikat informujący o braku danych (przykład na rysunku poniżej). Taka sytuacja może wystąpić, np. gdy użytkownik z poziomu głównego okna KPI ustawił dla wszystkich raportów okres analizy inny niż Ostatnie 30 dni, co nastąpiło przed otwarciem omawianego raportu nr 3 z listą towarów zalegających, które weszły do zalegania w ostatnich 30 dniach. Wówczas dla każdego nowo otwartego raportu te filtry (ustawione wcześniej z poziomu głównego okna KPI) będą miały zastosowanie. W takiej sytuacji wystarczy przejść do ustawień filtrowania za pomocą przycisku Pokaż filtry, zmienić okres analizy na Ostatnie 30 dni i kliknąć Zastosuj (przykład na rysunku 9). Po zmianie okresu analizy na Ostatnie 30 dni raport zostanie wyświetlony poprawnie.


Rys. 8. Brak danych – raport dostępny wyłącznie dla okresu analizy “Ostatnie 30 dni”


Rys. 9. Zmiana okresu analizy “Ostatnie 30 dni”


Znaczenie poszczególnych kolumn w raporcie:


Rys. 10. Możliwość wykluczenia z raportu towarów włączonych do aktywnych lub przyszłych strategii biznesowych


Standardowo z poziomu raportów KPI Premium użytkownik ma możliwość zastosowania akcji biznesowych, mających na celu np. zablokowanie zamawiania wybranych towarów, przecenę wybranych produkty, wyeksportowanie listy „świeżych zalegaczy” do pliku CSV oraz inne opcje. Wszystkie dostępne akcje są widoczne po przyciskiem Utwórz akcję (rys. 2). Proces definiowania akcji biznesowych w raporcie Lista towarów, które weszły w zaleganie w ostatnich 30 dniach (total sieć) jest taki sam jak z poziomu innych raportów KPI Premium. W instrukcji KS-OmniPharm znajduje się wiele przykładów w jaki sposób można tworzyć takie strategie biznesowe wraz z praktycznymi podpowiedziami – linki poniżej. Warto pamiętać, że przed przystąpieniem do definiowania akcji biznesowej zalecane jest zawężenie listy towarów zgodnie z potrzebami (do wybranych aptek czy grupy asortymentowej). W ten sposób łatwiej będzie wskazać pożądane produkty i na ich podstawie skonfigurować wybraną akcję biznesową. Punkty sprzedaży, do których dana strategia zostanie wysłana, wyświetlone zostaną w kolejnym kroku (po wybraniu akcji biznesowej) – na tym etapie użytkownik może zaznaczyć/odznaczyć wybrane apteki oraz towary. Zachęcamy do zapoznania się z przykładowymi scenariuszami tworzenia akcji biznesowych z poziomu różnych raportów KPI Premium.


Akcje możliwe do wykonania z poziomu raportu: