Działania wspierające poprawę wyniku dla wskaźnika KPI Obrót netto/brutto, marża („wskaźnik bezpieczeństwa”):
1. Matryca wyników przedsiębiorstwa miesiącami – bieżąca informacja o kondycji przedsiębiorstwa i podstawowych wynikach prezentowanych miesiąc do miesiąca.
2. Matryca wyników przedsiębiorstwa rok do roku – zestawienia danych wynikowych przedsiębiorstwa z podziałem na obecny i ubiegły rok.
3. Preparaty sprzedawane z ujemną marżą (total sieć) – raport towarów sprzedawanych z ujemną marżą.
4. Preparaty sprzedawane z ujemną marżą pogrupowane po aptekach – raport towarów sprzedawanych z ujemną marżą per apteka.
5. Sprzedaż wg typów sprzedaży (na receptę, OTC, środki pomocnicze) – raport sprzedaży według typów sprzedaży.
6. Wykres trendu obrotu i marży – przedstawienie na przestrzeni czasu danych dotyczących wartości obrotu, marży, koszyka zakupowego, paragonów.
7. Wykres trendu marży ujemnej – przedstawienie na przestrzeni czasu danych dotyczących wartości marży ujemnej.
8. Wykres trendu obrotu i marży wg typów sprzedaży – przedstawienie na przestrzeni czasu danych dotyczących wartości obrotu i marży według typów sprzedaży.
Rys. 1. WSKAŹNIK KPI „Obrót /Marża”, przejście do poziomu PREMIUM
W widoku niniejszego wskaźnika widoczna jest wartość obrotu netto/brutto w skali całej sieci, natomiast w raporcie nr 1. Poziomu PREMIUM Matryca wyników można zweryfikować m.in. także wartość sprzedaży, która wyliczona jest według cen zakupu netto – jest to dodatkowa miara wynikowa przedsiębiorstwa. Na rysunku nr 2 przedstawiony jest widok główny, na którym widoczna jest wartość obrotu netto/brutto.
Rys. 2. Wartość sprzedaży netto/brutto
Natomiast na poniższych rysunkach przedstawiona jest dodatkowa miara, czyli sprzedaż wyliczona według zakupu netto, która widoczna jest w raportach PREMIUM w Matrycy wyników zarówno miesiącami, jak i rok do roku:
Rys. 3. Wartość sprzedaży KPI Premium Matryca wyników miesiącami, KPI Premium
Rys. 4. Wartość sprzedaży KPI Premium Matryca wyników rok do roku, KPI Premium