Raport 4. Sprzedaż wg typów sprzedaży prezentuje wyniki sprzedaży w podziale na typy sprzedaży (na receptę, OTC, środki pomocnicze) w wybranym okresie analizy (ustawienie domyślne to ostatnie 30 dni, ustawienia filtrowania można zmienić po wybraniu przycisku Pokaż filtry).

Rys. 1. KPI PREMIUM, Obrót netto / brutto, marża, 4. Sprzedaż wg typów sprzedaży (na receptę, OTC, środki pomocnicze)
Aby przejrzeć pełny zakres danych prezentowanych w raporcie, należy posłużyć się dolnym "paskiem przewijania":

Rys. 2. Pasek przewijania umożliwiający przegląd całego raportu
Wyniki przedstawione w raporcie są podzielone kolorystycznie (według typu sprzedaży):
- kolor biało-szary – dane sprzedażowe całej sieci oraz poszczególnych aptek wyliczone dla wybranego okresu analizy:
- Apteka – punkt sprzedaży.
- Obrót brutto – obrót brutto w wybranym okresie analizy.
- Marża wartość – różnica wartości sprzedaży netto i zakupu netto stanowi podstawę wyliczenia wartości marży. Dane wyliczane dla wybranego okresu analizy.
- Obrót netto – obrót netto w wybranym okresie analizy.
- Średnia marża % – różnica wartości sprzedaży netto i zakupu netto stanowi podstawę wyliczenia wartości marży procentowej. Jeżeli w wybranym okresie analizy nie wystąpiły zmiany cen, wówczas średnia marża procentowa będzie równa rzeczywistej marży procentowej.
- kolor żółty – dane ze sprzedaży na receptę:
- Obrót brutto na receptę – obrót brutto w wybranym okresie analizy.
- Marża wartość sprzedaży na receptę – różnica wartości sprzedaży netto i zakupu netto stanowi podstawę wyliczenia wartości marży. Dane wyliczane dla wybranego okresu analizy.
- Obrót netto na receptę – obrót netto w wybranym okresie analizy.
- Średnia marża % sprzedaży na receptę – różnica wartości sprzedaży netto i zakupu netto stanowi podstawę wyliczenia wartości marży procentowej. Jeżeli w wybranym okresie analizy nie wystąpiły zmiany cen, wówczas średnia marża procentowa będzie równa rzeczywistej marży procentowej.
- Udział sprzedaży na receptę do całości – procentowy udział sprzedaży na receptę w stosunku do całości sprzedaży.
- kolor pomarańczowy – dane ze sprzedaży produktów bez recepty:
- Obrót brutto OTC – obrót brutto w wybranym okresie analizy.
- Marża wartość sprzedaży OTC – różnica wartości sprzedaży netto i zakupu netto stanowi podstawę wyliczenia wartości marży. Dane wyliczane dla wybranego okresu analizy.
- Obrót netto OTC – obrót netto w wybranym okresie analizy.
- Średnia marża % sprzedaży OTC – różnica wartości sprzedaży netto i zakupu netto stanowi podstawę wyliczenia wartości marży procentowej. Jeżeli w wybranym okresie analizy nie wystąpiły zmiany cen, wówczas średnia marża procentowa będzie równa rzeczywistej marży procentowej.
- Udział sprzedaży OTC do całości – procentowy udział sprzedaży OTC w stosunku do całości sprzedaży.
- kolor niebieski – dane ze sprzedaży środków pomocniczych:
- obrót brutto środków pomocniczych – obrót brutto w wybranym okresie analizy.
- Marża wartość sprzedaży środków pomocniczych – różnica wartości sprzedaży netto i zakupu netto stanowi podstawę wyliczenia wartości marży. Dane wyliczane dla wybranego okresu analizy.
- Obrót netto środków pomocniczych – obrót netto w wybranym okresie analizy.
- Średnia marża % sprzedaży środków pomocniczych – różnica wartości sprzedaży netto i zakupu netto stanowi podstawę wyliczenia wartości marży procentowej. Jeżeli w wybranym okresie analizy nie wystąpiły zmiany cen, wówczas średnia marża procentowa będzie równa rzeczywistej marży procentowej.
- Udział sprzedaży środków pomocniczych do całości – procentowy udział sprzedaży środków pomocniczych w stosunku do całości sprzedaży.
Dodatkowe informacje:
- W górnej części okna dostępne są pola, za pomocą których można ukrywać wybrane wartości w raporcie, przykład na rysunku poniżej.

Rys. 3. Możliwość filtrowania według typów sprzedaży
- Wyniki raportu można przejrzeć również w formie tzw. układu zwartego (przykład poniżej), w tym celu wystarczy zaznaczyć pole Układ zwarty:

Rys. 4. Układ zwarty
- Dane przedstawione w raporcie można wyeksportować do pliku CSV (z uwzględnieniem ustawionych filtrów), wybierając przycisk
dostępny w dolnej części okna.
- Wyniki raportu można zawężać do konkretnych punktów sprzedaży, wybranych kategorii produktu (m.in. rodzaj, postać, podmiot odpowiedzialny) lub np. zweryfikować pod kątem preparatów kontraktowych (przykład). Filtry są dostępne z poziomu każdego raportu i wykresu KPI oraz z głównego okna modułu po wybraniu przycisku Pokaż filtry:

Rys. 6. Dostępne opcje filtrowania są widoczne po wybraniu przycisku „Pokaż filtry”
Więcej informacji o filtrowaniu można uzyskać w poniższych rozdziałach: