1.3.1.2. Krok 3 – określenie efektów

Parent Previous Next


W kroku 3 kreatora strategii cenowych określamy efekt strategii cenowej, czyli akcję, która zostanie wykonana po spełnieniu wcześniej określonych założeń.


Jak dodać efekt strategii cenowej?



1. Należy kliknąć Dodaj efekt, a następnie należy rozwinąć pole Rodzaj efektu i wskazać akcję, która zostanie wykonana po spełnieniu założeń:


Rys. 1. Określenie


Lista efektów zależy od tego jakie zostały wybrane założenia i moment sprawdzania założeń. Dostępne efekty:


Rys. 2. Procent rabatu


Dostępne dodatkowe opcje:

       a. zależnie od opcji w systemie – program odwołuje się do opcji w systemie aptecznym,

       b. zezwalaj – wyrażenie zgody na obniżenie ceny niezależnie od opcji w systemie aptecznym,

       c. nie zezwalaj – brak zgody na obniżenie ceny niezależnie od opcji w systemie aptecznym.

a. nie uwzględniaj innych rabatów - w przypadku zadziałania strategii cenowej pozostałe rabaty nie będą brane pod uwagę;

b. wybierz bardziej korzystny dla pacjenta,

c. sumuj rabaty- przy wyliczaniu końcowej ceny dla klienta brane są pod uwagę wszystkie rabaty. Najpierw wyliczana jest cena wynikająca np. z cennika a następnie wyliczona cena jest pomniejszana o kolejne rabaty.


Do tego efektu dostępna jest opcja: inne rabaty -  sposób uwzględniania innych rabatów, cenę końcową można obliczyć na trzy sposoby: "nie uwzględniaj innych rabatów", "wybierz cenę korzystniejszą dla pacjenta" , "sumuj rabaty".


Rys. 3. Ustalona cena


Do efektu dostępne są akcje:



Rys. 4. Ustalona marża


Do efektu dostępne są opcje:




Rys. 5. Cennik


Wybieramy cennik, który będzie połączony z tworzoną strategią cenową (Pola wyszukiwania i wyboru).


UWAGA! Można wybrać tylko zatwierdzony cennik.


Dla efektu dostępne są opcje:



2. Wybór efektu należy zatwierdzić przyciskiem Zapisz, po czym efekt zostanie dodany do listy. Można dodać tylko jeden efekt + komunikat.

3. Dodane efekty można modyfikować poprzez dostępne opcje: zmień efekt, usuń efekt (opcje są aktywne po wcześniejszym kliknięciu na dodany efekt).

4. Po wypełnieniu tego kroku, można zapisać strategię cenową, ale będzie ona nieopublikowana (bez dat publikacji i ze statusem nieokreślonym). Aby opublikować strategię cenową, należy przejść do kroku 4.