1.3.1.1. Krok 2 – określenie założeń

Parent Previous Next


W zakładce 2. Założenia kreatora strategii cenowych określamy założenia strategii cenowej, czyli warunki, które muszą zostać spełnione, aby wykonana została określona akcja.


Jak dodać założenia strategii cenowej?



1. Aby dodać nowe założenie, należy wybrać opcję Dodaj założenie, a następnie wybrać z rozwijanej listy rodzaj założenia:


Rys. 1. Wybranie założeń strategii


Dostępne założenia:

  1. godziny obowiązywania- założenie ogranicza działanie strategii cenowej do określonego czasu w ciągu dnia (Wprowadzanie dat i godzin),
  2. dni tygodnia - założenie ogranicza działanie strategii cenowej do zaznaczonych dni tygodnia z możliwością wyłączenia świąt (Pola wielokrotnego wyboru). Podczas definiowania strategii z udziałem założenia (gdy dodatkowo zaznaczono opcję nie obowiązuje w święta) weryfikowana jest również wersja systemu KS-AOW w wybranych punktach sprzedaży. Jeżeli wersja jest nieaktualna, to użytkownik zostanie o tym poinformowany ikoną ostrzegawczą w zakładce 4. Publikacje > kolumna Status publikacji (po skierowaniu kursora na ikonę wyświetlona zostanie dodatkowa informacja).
  3. wybrane rodzaje odpłatności (Odpłatności i rodzaje recept) - założenie zawęża listę towarów do tych, które są wydawane z zaznaczonymi odpłatnościami (Pola wielokrotnego wyboru),
  4. wybrane rodzaje recept (Odpłatności i rodzaje recept) - założenie zawęża listę towarów do tych, które są wydawane na zaznaczone typy recept (Pola wielokrotnego wyboru),
  5. towary bez blokady udzielana rabatów - założenie zawęża strategię cenową do towarów z blokadą rabatu bądź bez, należy zaznaczyć bądź odhaczyć opcję,
  6. określona grupa asortymentowa- założenie zawęża listę towarów do określonej grupy towarów. Można wybrać grupę towarów utworzoną w systemie KS-OmniPharm w module zarządzanie kartotekami > zarządzaj grupami towarów.
  7. określony towar - założenie zawęża działanie strategii cenowej do wybranego towaru.

UWAGA! Promocja na dany towar będzie realizowana tylko i wyłącznie wtedy, gdy dany towar będzie w aptece z właściwie przypisanym identyfikatorem CKT lub BLOZ.

  1. termin ważności - założenie zawęża działanie strategii cenowej do towarów z wybranego przedziału terminu ważności (poprzez wskazanie liczby dni).
  2. data zakupu z podanego zakresu - warunek zawęża działanie strategii cenowej do towarów zakupionych w określonym czasie (Wybór daty i godziny),
  3. czas zalegania - pozwala na utworzenie strategii cenowej dla towarów, które np. długo zalegają na magazynie,
  4. określony dostawca - możliwość utworzenia strategii cenowej, która obejmować będzie produkty zakupione u wybranego dostawcy we wskazanych aptekach (warunkiem poprawnego zadziałania akcji biznesowej są prawidłowe powiązania lokalnych i centralnych kart dostawców), utworzona strategia obejmować będzie wszystkie produkty od wybranego dostawcy.
  5. wartość wydanych produktów - założenie zawęża strategię do zakupów o określonej wartości. W przypadku leków refundowanych wartość to kwota przed refundacją.
  6. zapłata za wydane produkty - założenie zawęża strategię do zakupów z określoną zapłatą. W przypadku leków refundowanych zapłata to kwota po refundacji (tyle płaci pacjent).
  7. kategoria pacjentów - założenie pozwala wskazać istniejącą grupę pacjentów, dla której ma zadziałać strategia lub utworzyć nową – za pomocą przycisku: Akcje > Dodaj kategorię (Kategorie pacjentów).
  8. kategoria BLOZ - założenie zawęża listę towarów do określonej kategorii BLOZ.
  9. określony prefiks numerów kart - założenie pozwala wskazać prefiks numeru kart, dla jakich ma zadziałać promocja.
  10. data ważności - założenie zawęża działanie strategii cenowej do towarów o określonej dacie ważności (możliwość wskazania daty ważności "od", "do" lub "z okresu od - do"). Podczas definiowania strategii z udziałem założenia weryfikowana jest wersja systemu KS-AOW oraz wersja klienta KS-OmniPharm w wybranych punktach sprzedaży. Jeżeli wersja apteki lub/i klienta jest nieaktualna, to użytkownik zostanie o tym poinformowany ikoną ostrzegawczą w zakładce 4. Publikacje > kolumna Status publikacji (po skierowaniu kursora na ikonę wyświetlona zostanie dodatkowa informacja).
  11. rodzaj towaru – możliwość ustalania cen dla usług oraz towarów gotowych. W przypadku definiowania cen dla usług (towary, które na karcie mają zaznaczone Rodzaj: Usługa), jeżeli efektem działania ma być obniżenie ceny usługi o procent lub określoną kwotę, należy pamiętać, że warunkiem zadziałania strategii jest uzupełnienie na karcie towaru pola Cena ustalona (karta towaru, zakładka [Ctrl+6] Rabaty).


UWAGA! Dotychczasowe promocje, które nie zawierają warunku na rodzaj towaru oraz obejmują cały asortyment będą wpływały również na usługi.


2. Po dodaniu założenia należy je zapisać za pomocą przycisku Zapisz. Założenie zostanie dodane do listy (można dodać kilka założeń):


Rys. 2. Lista założeń


UWAGA! Założenia:

występują w połączeniu ze sobą i z założeniami: godziny obowiązywania, dni tygodnia, stały pacjent, kategoria pacjentów. Dla pozostałych założeń nie są widoczne.


3. Dodane założenia można modyfikować poprzez dostępne opcje: zmień założenie, usuń założenie – opcje są aktywne po kliknięciu na dane założenie.

4. Po ustaleniu założeń, należy określić czy dana strategia ma zadziałać, gdy zostaną spełnione wszystkie założenia czy wystarczy jak spełnione zostanie jedno z założeń:


Rys. 3. Określenie, które założenia muszą zostać spełnione


5. Po określeniu założeń (warunków) przechodzimy do kroku 3.