3.1. Jak wdrożyć Centralną Kartotekę Dostawców do aptek?

Parent Previous Next

Kolejność działań:

1. Przygotowanie wzorcowej kartoteki dostawców i zaimportowanie do KS-OmniPharm jako centralna kartoteka dostawców (CKD). W oparciu o tą kartotekę dostawców będą definiowane akcje w KS-OmniPharm dotyczące dostawców.

Centralną kartotekę dostawców w KS-OmniPharm można utworzyć na podstawie lokalnych kartotek z aptek poprzez import uporządkowanej kartoteki dostawców z wybranej apteki zgodnie (Import). Tak utworzoną CKD można uzupełnić poprzez import dostawców z pozostałych aptek należących do KS-OmniPharm. W KS-OmniPharm CKD widoczne jest po wejściu do modułu Zarządzanie kartotekami/ zarządzaj dostawcami (strona CKD).

2. Przed wdrożeniem CKD do aptek zaleca się uporządkowanie kartotek dostawców w aptekach. Zaleca się przede wszystkim sprawdzenie poprawności Identyfikatorów (Kamsoft ID*) na kartach dostawców, uzupełnienie pustych Identyfikatorów oraz wyeliminowanie zdublowanych kart dostawców.


*Automatyczne tworzenie powiązań pomiędzy lokalnymi kartami dostawców (w aptece) a centralnymi w KS-OmniPharm odbywa się po Kamsoft ID. Jeśli ID w aptekach są nieprawidłowe, kartoteki mogą się źle powiązać (np. powiązanie nie utworzy się lub zostaną powiązane kartoteki dwóch różnych dostawców). Skutkiem tego będzie nieprawidłowe działanie centralnych strategii (zadziałają na innych dostawców bądź wcale) lub błędnymi danymi w analizach.


3. Zaleca się szkolenie lub przynajmniej poinformowanie personelu w aptekach o planowanym wdrożeniu CKD do aptek. To pozwoli uniknąć dezorientacji personelu i licznych telefonów z pytaniami. Wdrożenie CKD do aptek zmienia sposób pracy z kartoteką dostawców. W zależności od wybranego modelu zmiany mogą dotyczyć:

4. Przełączenie w aptekach trybu pracy z bazą dostawców na tryb kartotek centralnych lub tryb mieszany (kartoteki lokalne lub centralne*). Tryb pracy z bazą dostawców w aptekach można zmienić w KS-AOW/41.Admin/1.Opcje modułów/APW22- Kartoteki/4. Kartoteki centralne/1.Tryb pracy z bazą dostawców lub z poziomu KS-OmniPharm/Zarzadzanie aptekami/Sterowanie opcjami aptek. Należy wybrać jedną z opcji:

5. Wysłanie CKD z KS-OmniPharm do aptek przy użyciu funkcji Wyślij. Funkcja znajduje się w KS-OmniPharm >Zarządzanie kartotekami > Zarządzaj dostawcami. Centralna Kartoteka Dostawców będzie widoczna będzie w systemie KS-AOW w lokalizacji: 22-Kartoteki > Kartoteki centralne > Dostawcy.


UWAGA! Należy zwrócić uwagę na sposób ustawienia Aktualizacji kart lokalnych. Jeśli aktualizacja kart lokalnych jest włączona, to karty lokalne w aptekach zostaną zaktualizowane na podstawie danych z kart centralnych (zaznaczone pola). Szczegóły w rozdziale Ustawienia maski aktualizacji kart dostawców.


6. Import kartotek dostawców z aptek do KS-OmniPharm za pomocą funkcji Import kartoteki. Funkcja znajduje się w KS-OmniPharm w module Zarządzaj kartotekami > Zarządzaj dostawcami > Statystyka powiązań.

Operacja importu kartotek może potrwać od kilku do kilkunastu minut dla każdej z aptek. Po wykonaniu pełnego importu kartotek i zastosowaniu funkcji ddśwież w kolumnie Liczebność kartoteki pojawi się liczba zaimportowanych z apteki kart dostawców (szczegóły w rozdziale Import dostawców z apteki).


UWAGA! Ukryte karty lokalne dostawców nie zostaną uwzględnione w procesie importu.


7. Utworzenie powiązań pomiędzy kartami dostawców w aptece i centralnymi kartami w CKD. Powiązania można utworzyć automatycznie w KS-OmniPharm za pomocą funkcji Generuj powiązania. Funkcja znajduje się w Zarządzaj kartotekami > Zarządzaj dostawcami > Statystyka powiązań. Po wykonaniu tej operacji w kolumnie Stopień powiązania pojawi się wartość procentowa wskazująca na liczbę powiązanych kart dostawców.


Powiązania dostawców można zmieniać lub utworzyć „ręcznie” (szczegóły w rozdziale Generowanie powiązań).