Kartotekę dostawców można utworzyć na podstawie lokalnych kartotek z aptek. W tym celu należy skorzystać z funkcjonalności Import z aptek (moduł Dostawcy):
Rys. 1. Import z apteki
Po wybraniu opcji wyświetlone zostanie okno, w którym należy zdefiniować kryteria, na podstawie których kartoteka zostanie utworzona.
Rys. 2. Import dostawców z apteki
Kolejność działań:
1. Wskazanie apteki źródłowej – zalecane jest wybranie apteki, w której kartoteka dostawców jest najbardziej uporządkowana (należy kliknąć Wybierz i wskazać punkt sprzedaży).
UWAGA! Należy pamiętać, że po utworzeniu kartoteki dostawców zawsze można ją uzupełnić poprzez import z pozostałych aptek.
2. Należy określić sposób budowania centralnej kartoteki dostawców, zaznaczając jedno z trzech pól do wyboru (po skierowania kursora na ikonę można zobaczyć dodatkowy opis opcji):
UWAGA! Ukryte karty lokalne dostawców nie zostaną uwzględnione w procesie importu.
3. Następnie należy wybrać przycisk Importuj dostawców. Zlecenie zostanie wysłane, proces może potrwać od kilku do kilkudziesięciu minut.
4. Gdy import zostanie zakończony, system wyświetli powiadomienie (powiadomienia):
Rys. 3. Powiadomienie o wykonaniu importu
5. Karty dostawców zostaną dodane do kartoteki centralnej. W ten sposób można uzupełnić kartotekę centralną dostawców o karty z innych aptek.