Karta dostawcy składa się z pięciu zakładek:
1. Ogólne – w zakładce należy uzupełnić podstawowe dane dostawcy:
Rys. 1. Zakłada "Ogólne"
Rys. 2. Uzupełnienie danych na podstawie danych z GUS
Rys. 3. Rejestr hurtowni farmaceutycznych
Odpowiednią pozycję na liście można wyszukać za pomocą opcji filtrowania (przycisk Pokaż filtry i pole edycyjne Szukaj) według wszystkich kolumn. Następnie należy zaznaczyć właściwą pozycję i kliknąć Wybierz.
Rys. 4. Rodz. podm. ZSMOPL
Rys. 5. Dostawca
UWAGA! Dostawca, który podlega pod centralę, nie może być centralą dla innego dostawcy. Dostawca, który jest centralą nie może podlegać pod innego dostawcę.
2. Komunikacja – w zakładce należy uzupełnić pola dotyczące sposobu komunikacji dostawcy z aptekami. Zakładka jest podzielona na obszary, w których należy odpowiednio skonfigurować opcje dla poszczególnych typów komunikacji:
Rys. 6. Zakładka "Komunikacja"
W przypadku korzystania z komunikacji KS-EWD lub Portal KS-EWD konieczne jest wprowadzenie adresu serwera EWD (w polu Adres EWD) oraz hasła (w polu Hasło EWD). W przypadku zakładania nowej karty dostawcy pole Hasło EWD nie będzie od razu widoczne – wcześniej należy zapisać uzupełnioną kartę i ponownie przejść do jej edycji (aby edytować kartę, należy kliknąć w jej menu podręczne i wybrać opcję Edytuj). Aby ustawić/edytować hasło EWD, należy wybrać przycisk
w polu Hasło EWD (rys. poniżej). Widok haseł wyświetlany jest w kontekście wybranego rodzaju komunikacji (jeżeli wybranym rodzajem komunikacji jest KS-EWD, to należy wprowadzić hasło do KS-EWD, jeżeli wybrano Portal KS-EWD, to należy ustawić hasło do Portalu KS-EWD).
Rys. 7. Edycja hasła EWD
Po wybraniu przycisku wyświetlona zostanie lista punktów sprzedaży należących do sieci:
Rys. 8. Edycja hasła EWD
W kolumnie Hasło EWD można sprawdzić, w których aptekach hasło dla dostawcy jest ustawione (hasło do KS-EWD lub do Portalu KS-EWD – w zależności od wybranego rodzaju komunikacji). Ikona – hasło ustawione, ikona
– brak ustawionego hasła. Aby wprowadzić hasło, należy kliknąć w nazwę apteki i wybrać przycisk Ustaw hasło EWD.
Rys. 9. Ustawienia hasła EWD dla dostawcy
Za pomocą opcji Testuj połączenie EWD można sprawdzić czy hasło jest poprawne. W tym celu należy podświetlić wybraną aptekę i wybrać opcję Testuj połączenie EWD > Testuj (przetestowane zostanie połączenie do KS-EWD lub do Portalu KS-EWD – w zależności od wybranego rodzaju komunikacji). Po chwili wyświetlony zostanie wynik testu, np.:
Rys. 10. Test połączenia - poprawne
W przypadku wyświetlenia informacji o nieprawidłowym haśle, warto zweryfikować czy hasło nie zostało zmienione po stronie apteki.
Rys. 11. Test połączenia - nieprawidłowe
Znaczenie poszczególnych kolumn:
3. Zakładka Inne – w zakładce można uzupełnić pola dotyczące m.in. Upustów na leki, Terminu płatności oraz Kosztów logistycznych (część pól jest domyślnie zaznaczona). Jeżeli przy opcjach Min. wart. zamówienia oraz Koszt logistyczny pojawi się ikona , oznacza to, że w ustawieniach zamówień włączono pobieranie warunków handlowych z lokalnej karty dostawcy (szczegóły w rozdziale Ustawienia globalne zamówień).
Rys. 12. Zakładka "Inne"
4. Faktury elektroniczne – w zakładce można określić czy dostawca dostarcza faktury elektroniczne oraz sterować opcjami związanymi z obsługą faktur.
Rys. 13. Zakładka "Faktury elektroniczne"
5. Dane sprzedawcy dla ZSMOPL – zakładkę należy uzupełnić, jeżeli dany dostawca jest przedstawicielem centrali.
Rys. 14. Dane sprzedawcy do ZSMOPL
W zakładce należy wprowadzić dane właściciela towaru (centrali):